nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                      
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Evropske i izvanevropske zemlje do Prvog svjetskog rata
nastavna jedinica:  Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
upoznavanje sa naučnim, tehničkim i kulturnim dostignućima na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, uočavanje važnosti novih kulturno-tehničkih dostignuća za razvitak ljudskog društva
ODGOJNI
razvijanje zanimanja za prošlost i promjene u njoj, razvijanje kritičkog mišljenja, uviđanje stalnog razvitka ljudskog društva
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, analiza slikovnog materijala,  vježbanje samostalnog rada učenica/učenika sa tekstom
                            

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora,
demonstracija, rad na tekstu
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop




PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

          Pregledat ćemo domaću zadaću, a potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da na glas pročita uvod u nastavnu jedinicu U/18. Nakon toga ćemo napisati naslov na tablu: Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće.


GLAVNI DIO

        Nastavnu jedinicu Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće obradit ćemo kombinacijom metode rada na tekstu i razgovorom. Učenice/učenici će glasno čitati tekst, po jedan odjeljak jedna učenica/učenik. Povest ćemo razgovor o pročitanom, a najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji. Nakon svakog podnaslova učenice/učenici će usmeno odgovoriti na pitanja postavljena u udžbeniku. Uz podnaslov Razvoj nauke, odgovoriće na 1. i 2. pitanje (U/22). Skrenut ćemo im pažnju na pripadajući slikovni materijal uz analizu popratnog teksta tražeći da odgovoraju na postavljena pitanja (slika Marije i Pjera Kiri – U/18) . Uz podnaslov Razvoj tehnike, odgovoriće na 3. pitanje nakon čega ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita tekst iz rubrike historijska čitanka. Metodom razgovora odgovorit ćemo na pripadajuće pitanje. Potom ćemo proanalizirati fotografiju Titanika i tekst koji se uz njega nalazi. Uz podnaslov Razvoj kulture učenice/učenici će odgovoriti na 4. pitanje. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomoći ćemo potpitanjima. Istovremeno ćemo definisati nove pojmove – replika, duhovno stvaralaštvo, secesija.


ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Domaća zadaća: prvi red u učionici radiće po uputama U/20 (ispod slike Titanika),


drugi red će raditi po uputama U/22, a treći red će pogledati film Tajna Nikole Tesle, režisera Krste Papića. Učenice/učenike napomenuti da će idući čas izlagati ono što su uradili.



 PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

NAUKA, TEHNIKA I KULTURA NA PRIJELAZU IZ 19. U 20. STOLJEĆE
-    Krajem 19. i početkom 20. stoljeća razvijaju se razne grane prirodnih naukafizika, hemija, biologija, medicina, elektrotehnika...
-    Neki od najpoznatijih naučnika tog doba su: Nikola Teslapronalazač naizmjenične struje, Albert Ajnštajnteorija relativiteta, Marija i Pjer Kiriunaprijedili razvoj atomske energije, Vilhelm RentgenX-zraci, Robert Kohotkrio uzročnike kolere i tuberkuloze, Alfred Nobelotkrio dinamitutemeljitelj Nobelove nagrade
-    Simens-Martinova peć za proizvodnju kvalitetnijeg čelikarazvoj željeznica, brodova te vojne industrije
-    Izum dizel motora podstaklo je razvoj automobilske, avio industrije i brodarstva
-    Razvijaju se nova saobraćajna sredstva: automobili, avioni, brodovi, lokomotive...
-    Umjetnost: secesija – moderni roman – futurizam
-    Izum kinematografa braće Lumijer (1895) omogućio je ubrzani razvoj filmske industrijeHolivud (Hollywood)






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.