PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Evropske i
izvanevropske zemlje do Prvog svjetskog rata
|
||
nastavna jedinica: Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz
19. u 20. stoljeće
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje sa naučnim, tehničkim i kulturnim
dostignućima na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, uočavanje važnosti novih
kulturno-tehničkih dostignuća za razvitak ljudskog društva
|
ODGOJNI
|
razvijanje
zanimanja za prošlost i promjene u njoj, razvijanje kritičkog mišljenja, uviđanje
stalnog razvitka ljudskog društva
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje
snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti uočavanja
uzročno-posljedičnih veza, analiza slikovnog materijala, vježbanje samostalnog rada učenica/učenika
sa tekstom
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora,
demonstracija,
rad na tekstu
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Pregledat ćemo domaću zadaću, a potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da na glas pročita uvod u nastavnu jedinicu U/18. Nakon toga
ćemo napisati naslov na tablu: Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće.
|
GLAVNI DIO
Nastavnu jedinicu Nauka, tehnika i kultura na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće obradit ćemo kombinacijom metode rada na tekstu i razgovorom. Učenice/učenici će glasno čitati tekst, po jedan odjeljak jedna učenica/učenik. Povest ćemo razgovor o pročitanom, a najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji. Nakon svakog podnaslova učenice/učenici će usmeno odgovoriti na pitanja postavljena u udžbeniku. Uz podnaslov Razvoj nauke, odgovoriće na 1. i 2. pitanje (U/22). Skrenut ćemo im pažnju
na pripadajući slikovni materijal uz analizu popratnog teksta tražeći da
odgovoraju na postavljena pitanja (slika Marije i Pjera Kiri – U/18) . Uz podnaslov Razvoj tehnike, odgovoriće na 3. pitanje nakon čega ćemo zamoliti učenicu/učenika da
pročita tekst iz rubrike historijska čitanka. Metodom razgovora odgovorit
ćemo na pripadajuće pitanje. Potom ćemo proanalizirati fotografiju Titanika i
tekst koji se uz njega nalazi. Uz podnaslov Razvoj kulture učenice/učenici će
odgovoriti na 4. pitanje. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomoći ćemo potpitanjima. Istovremeno ćemo definisati nove pojmove – replika, duhovno
stvaralaštvo, secesija.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Domaća zadaća: prvi red u učionici radiće po uputama U/20
(ispod slike Titanika),
|
drugi red će raditi po uputama U/22, a treći red će pogledati film Tajna Nikole Tesle,
režisera Krste Papića. Učenice/učenike napomenuti da će idući čas izlagati
ono što su uradili.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
NAUKA, TEHNIKA I KULTURA NA
PRIJELAZU IZ 19. U 20. STOLJEĆE
- Krajem 19. i početkom 20. stoljeća razvijaju se razne
grane prirodnih nauka→fizika,
hemija, biologija, medicina, elektrotehnika...
- Neki od
najpoznatijih naučnika tog doba su: Nikola Tesla→pronalazač naizmjenične struje,
Albert Ajnštajn→teorija
relativiteta, Marija i Pjer Kiri→unaprijedili razvoj atomske energije, Vilhelm Rentgen→X-zraci,
Robert Koh→otkrio uzročnike
kolere i tuberkuloze, Alfred Nobel→otkrio dinamit→utemeljitelj
Nobelove nagrade
- Simens-Martinova
peć za proizvodnju kvalitetnijeg čelika→razvoj željeznica, brodova te
vojne industrije
- Izum dizel
motora podstaklo je razvoj automobilske, avio industrije i brodarstva
- Razvijaju se
nova saobraćajna sredstva: automobili, avioni, brodovi, lokomotive...
- Umjetnost:
secesija – moderni roman – futurizam
- Izum
kinematografa braće Lumijer (1895) omogućio je ubrzani razvoj filmske
industrije→Holivud
(Hollywood)
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.