nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Početak i tok Drugog svjetskog rata do 1941. godine




PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                      
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Drugi svjetski rat (1939.-1945.)
nastavna jedinica:  Početak i tok Drugog svjetskog rata do 1941. godine

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o njemačkom napadu na Poljsku i prvim godinama Drugog svjetskog rata, upoznavanje sa sovjetskim širenjem na prostoru Baltika, stjecanje znanja o nastanku Trojnog saveza i njegovom širenju na prostore Sredozemlja
ODGOJNI
razvijanje kritičkog stava prema ratu kao odgovorima na međunarodne sukobe, razvijanje stava učenica/učenika prema ratnim stradanjima, ljudskim žrtvama i stradanju materijalnih dobara
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijanje vještine analize historijske karte, vježbanje analize historijske karte, razvijanje logičnog mišljenja
                        

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta


PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvod u novu nastavnu jedinicu započet ćemo ponavljanjem gradiva sa prethodnih časova. Moguća pitanja za ponavljanje mogu biti: Kakav su stav imale velike sile prema spoljnoj politici Njemačke i Italije uoči Drugog svjetskog rata? Koje teritorije je osvojio Hitler prije početka rata?   
       Učenice/učenici će dio svojih odgovora pojasniti na zidnoj karti. Potom najavljujemo da ćemo danas govoriti o novim hitlerovim osvajanjima kojima je započeo Drugi svjetski rat. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u novu nastavnu jedinicu U/75, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.


GLAVNI DIO

       Na početku obrade nove nastavne jedinice objasnit ćemo (uz pomoć zidne karte) njemački napad na Poljsku 1. septembra 1939. godine i početak Drugog svjetskog rata. Potrebno je naglasiti da je njemačka armija primjenjivala novi način ratovanja poznat pod imenom Blitzkrieg – munjeviti rat, a koji je bio omogućen zbog napretka vojne tehnike. Zahvaljujući tome u prvoj fazi rata ostvareni su ogromni uspjesi i pokorena gotovo čitava Evropa. Uputit ćemo učenice/učenike na fotografiju U/75, a potom pitamo: kako je izgledao otpor Poljaka? Jesu li Poljaci imali neke šanse u ovom ratu? Kakvo je bilo njihovo naoružanje? Nakon toga ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/76 što će omogućiti stjecanje dodatnih saznanja o ovom historijskom događaju. U nastavku ćemo napomenuti i ulogu SSSR-a u napadu na Poljsku i njenu podjelu između Njemačke i SSSR-a. Tražit ćemo od učenica/učenika da pogledaju kartu podjele Poljske U/76, a potom ćemo pitati da li neko zna zašto je Staljin sarađivao sa Hitlerom?
       Podnaslov Proširenje SSSR-a učenice/učenici će samostalno čitati, a potom odgovoriti na pitanja: Kako je Staljin nastojao iskoristiti sporazum s Hitlerom?  Opiši teritorijalna proširenja SSSR-a na račun Finske. Kako su baltičke države Estonija, Letonija i Litvanija ušle u sastav SSSR-a? Koje teritorije je Staljin uspio dobiti od Rumunije? Dio odgovora učenice/učenici će pojasniti na zidnoj karti.


      
       U nastavku ćemo tražiti od učenica/učenika da samostalno pročitaju tekst iz rubrike historijska čitanka U/77, čime će steći dodatna saznanja o teritorijalnom proširenju SSSR-a. Nakon toga zajedno ćemo odgovoriti na postavljena pitanja.
       U nastavku časa učenicama/učenicima ćemo napomenuti da su nakon istoka, uslijedila njemačka osvajanja na sjeveru i zapadu Evrope. Uz pomoć zidne karte objasnit ćemo da je Hitler prije napada na Francusku osvojio Dansku i Norvešku (objasnit ćemo pojam kvisling). Nakon toga ćemo opisati njemačko osvajanje Francuske. Pojasnit ćemo šta je mažino linija i kako su je Nijemci zaobišli osvajajući zemlje Beneluksa. Bitno je da naglasimo povlačenje francuskih i britanskih snaga preko luke Denkerk i značaj tog povlačenja za kasnije formiranje slobodnih francuskih snaga pod komandom maršala De Gola. Spomenut ćemo i uključenje Italije u njemački napad na Francusku, nakon čega je uslijedila njena kapitulacija i podjela. Potom ćemo zajedno sa učenicama/učenicima proanalizirati pripadajući slikovni materijal te odgovoriti na pitanja koja se uz njega nalaze.
       Podnaslov Bitka za Veliku Britaniju učenice/učenici će pročitati samostalno, nakon čega ćemo istaći da su upravo u toj bitci Nijemci doživjeli svoj prvi veći neuspjeh. Nakon toga ćemo obraditi podnaslov Formiranje Trojnog saveza i rat na Sredozemlju. Važno je istaći koje zemlje su činile Trojni Savez. Ukratko ćemo opisati rat na Sredozemlju nakon čega ćemo uz pomoć zidne karte predstaviti novu političku kartu Evrope, uz napomenu koje su to bile neutralne zemlje u Drugom svjetskom ratu.


ZAVRŠNI DIO

       Uz pomoć plana table učenice/učenici će ukratko prepričati nastavnu jedinicu. Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
       Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/80. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Gospođa Miniver, režisera Wiliama Wylera. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati i referat o Šarlu De Golu




PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

POČETAK I TOK DRUGOG SVJETSKOG RATA DO 1941.

-        napadom Njemačke na Poljsku 1. septembra 1939. godine počeo je Drugi svjetski rat
-       munjeviti rat (blitzkrieg) – Poljska osvojena i podijeljena između Njemačke i SSSR-a
-        SSSR okupirao Litvaniju, Letoniju i Estoniju te dijelove Finske i Rumunije
-        aprila 1940. Njemačka je napala Dansku i Norvešku (ime Vidkuna Kvislinga-postalo sinonim za domaće izdajnike)
-        maja 1940. Nijemci su zaobišli jake francuske odbrambene utvrde – mažino liniju i preko zemalja Beneluksa prodrle u Francusku. U tom napadu priključila im se Italija
-        ostaci britanskih i francuskih jedinica spašeni preko luke Denkerk→general Šarl De Gol
-        22. juna 1940. Francuska je u Kompienjskoj šumi kod Pariza potpisala kapitulaciju: sjever –okupirana Francuska i jug – višijevska Francuska sa marionetskom vladom maršala Petena na čelu
-        juli 1940-maj 1941. zračna bitka za Veliku Britaniju→prvi Hitlerov neuspjeh
-        septembar 1940 – Njemačka, Italija i Japan formirale Trojni savez kojem su se ubrzo priključile Mađarska, Rumunija i Bugarska
-        Italija neuspješno ratuje u Egiptu i Grčkoj→pomaže joj Njemačka
-        6. aprila 1941. napad na Jugoslaviju koja je kapitulirala 17. aprila
-        do sredine 1941. slobodne zemlje u Evropi su bile samo Velika Britanija i SSSR te neutralne zemlje Švedska, Švicarska, Irska, Turska,  Španija (fašistički režim) i Portugal (fašistički režim)



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.