PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Drugi
svjetski rat (1939.-1945.)
|
||
nastavna jedinica: Početak i tok Drugog svjetskog rata do
1941. godine
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o njemačkom napadu na Poljsku i prvim
godinama Drugog svjetskog rata, upoznavanje sa sovjetskim širenjem na
prostoru Baltika, stjecanje znanja o nastanku Trojnog saveza i njegovom
širenju na prostore Sredozemlja
|
ODGOJNI
|
razvijanje kritičkog stava prema ratu kao odgovorima na
međunarodne sukobe, razvijanje stava učenica/učenika prema ratnim
stradanjima, ljudskim žrtvama i stradanju materijalnih dobara
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza,
razvijanje vještine analize historijske karte, vježbanje analize historijske
karte, razvijanje logičnog mišljenja
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvod u novu nastavnu
jedinicu započet ćemo ponavljanjem gradiva sa prethodnih časova. Moguća
pitanja za ponavljanje mogu biti: Kakav su stav imale velike sile prema
spoljnoj politici Njemačke i Italije uoči Drugog svjetskog rata? Koje
teritorije je osvojio Hitler prije početka rata?
Učenice/učenici će
dio svojih odgovora pojasniti na zidnoj karti. Potom najavljujemo da ćemo
danas govoriti o novim hitlerovim osvajanjima kojima je započeo Drugi
svjetski rat. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u novu nastavnu
jedinicu U/75, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade
nove nastavne jedinice objasnit ćemo (uz pomoć zidne karte) njemački napad na
Poljsku 1. septembra 1939. godine i početak Drugog svjetskog rata. Potrebno
je naglasiti da je njemačka armija primjenjivala novi način ratovanja poznat
pod imenom Blitzkrieg – munjeviti rat, a koji je bio omogućen zbog napretka
vojne tehnike. Zahvaljujući tome u prvoj fazi rata ostvareni su ogromni
uspjesi i pokorena gotovo čitava Evropa. Uputit ćemo učenice/učenike na
fotografiju U/75, a potom pitamo: kako je izgledao otpor Poljaka? Jesu li
Poljaci imali neke šanse u ovom ratu? Kakvo je bilo njihovo naoružanje? Nakon
toga ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike
historijska čitanka U/76 što će omogućiti stjecanje dodatnih saznanja o ovom historijskom događaju.
U nastavku ćemo napomenuti i ulogu SSSR-a u napadu na Poljsku i njenu podjelu
između Njemačke i SSSR-a. Tražit ćemo od učenica/učenika da pogledaju kartu
podjele Poljske U/76, a potom ćemo pitati da li neko zna zašto je Staljin
sarađivao sa Hitlerom?
Podnaslov Proširenje
SSSR-a učenice/učenici će samostalno čitati, a potom odgovoriti na pitanja:
Kako je Staljin nastojao iskoristiti sporazum s Hitlerom? Opiši teritorijalna proširenja SSSR-a na
račun Finske. Kako su baltičke države Estonija, Letonija i Litvanija ušle u
sastav SSSR-a? Koje teritorije je Staljin uspio dobiti od Rumunije? Dio
odgovora učenice/učenici će pojasniti na zidnoj karti.
|
U nastavku ćemo tražiti od učenica/učenika
da samostalno pročitaju tekst iz rubrike historijska čitanka U/77, čime će
steći dodatna saznanja o teritorijalnom proširenju SSSR-a. Nakon toga zajedno
ćemo odgovoriti na postavljena pitanja.
U nastavku časa učenicama/učenicima
ćemo napomenuti da su nakon istoka, uslijedila njemačka osvajanja na sjeveru
i zapadu Evrope. Uz pomoć zidne karte objasnit ćemo da je Hitler prije napada
na Francusku osvojio Dansku i Norvešku (objasnit ćemo pojam kvisling). Nakon
toga ćemo opisati njemačko osvajanje Francuske. Pojasnit ćemo šta je mažino
linija i kako su je Nijemci zaobišli osvajajući zemlje Beneluksa. Bitno je da
naglasimo povlačenje francuskih i britanskih snaga preko luke Denkerk i
značaj tog povlačenja za kasnije formiranje slobodnih francuskih snaga pod
komandom maršala De Gola. Spomenut ćemo i uključenje Italije u njemački napad
na Francusku, nakon čega je uslijedila njena kapitulacija i podjela. Potom
ćemo zajedno sa učenicama/učenicima proanalizirati pripadajući slikovni
materijal te odgovoriti na pitanja koja se uz njega nalaze.
Podnaslov Bitka za Veliku Britaniju učenice/učenici
će pročitati samostalno, nakon čega ćemo istaći da su upravo u toj bitci
Nijemci doživjeli svoj prvi veći neuspjeh. Nakon toga ćemo obraditi podnaslov
Formiranje Trojnog saveza i rat na Sredozemlju. Važno je istaći koje zemlje
su činile Trojni Savez. Ukratko ćemo opisati rat na Sredozemlju nakon čega
ćemo uz pomoć zidne karte predstaviti novu političku kartu Evrope, uz
napomenu koje su to bile neutralne zemlje u Drugom svjetskom ratu.
|
ZAVRŠNI
DIO
Uz pomoć plana table učenice/učenici će ukratko prepričati nastavnu jedinicu. Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane
aktivnosti. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/80. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film
Gospođa Miniver, režisera Wiliama Wylera. Također pojedinim
učenicama/učenicima možemo dati i referat o Šarlu De Golu
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
POČETAK I TOK DRUGOG
SVJETSKOG RATA DO 1941.
-
napadom Njemačke na
Poljsku 1. septembra 1939. godine počeo je Drugi svjetski rat
- munjeviti rat (blitzkrieg) – Poljska osvojena i podijeljena između
Njemačke i SSSR-a
-
SSSR okupirao
Litvaniju, Letoniju i Estoniju te dijelove Finske i Rumunije
-
aprila 1940. Njemačka
je napala Dansku i Norvešku (ime Vidkuna Kvislinga-postalo sinonim za domaće
izdajnike)
-
maja 1940. Nijemci su
zaobišli jake francuske odbrambene utvrde – mažino liniju i preko zemalja
Beneluksa prodrle u Francusku. U tom napadu priključila im se Italija
-
ostaci britanskih i
francuskih jedinica spašeni preko luke Denkerk→general
Šarl De Gol
-
22. juna 1940.
Francuska je u Kompienjskoj šumi kod Pariza potpisala kapitulaciju: sjever
–okupirana Francuska i jug – višijevska Francuska sa marionetskom vladom
maršala Petena na čelu
-
juli 1940-maj 1941.
zračna bitka za Veliku Britaniju→prvi Hitlerov neuspjeh
-
septembar 1940 –
Njemačka, Italija i Japan formirale Trojni savez kojem su se ubrzo
priključile Mađarska, Rumunija i Bugarska
-
Italija neuspješno
ratuje u Egiptu i Grčkoj→pomaže joj Njemačka
-
6. aprila 1941. napad na
Jugoslaviju koja je kapitulirala 17. aprila
-
do sredine 1941. slobodne
zemlje u Evropi su bile samo Velika Britanija i SSSR te neutralne zemlje
Švedska, Švicarska, Irska, Turska, Španija (fašistički režim) i Portugal
(fašistički režim)
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.