PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Ahmet Hromadžić: Vodeni cvjetovi
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI DIO (7 min):
1. Šta je to bajka?
2. Koje vrste
bajki poznajemo?
3. Kakva je
razlika između narodnih i umjetničkih bajki?
4. Volite li da
čitate bajke?
5. Zašto?
6. Nabrojite
neke od bajki koje ste pročitali?
GLAVNI
DIO (30 min):
Izražajno pročitati bajku, a potom, postavljanjem pitanja aktivirati
učenike:
7. Da li je ovo umjetnička ili narodna bajka? (Umjetnička.)
8. Zašto? Kako to znamo? (Zato što znamo ime autora/pisca, i što pored
nestvarnog sadrži i stvarne elemente/karakteristike.)
9. Pokušajte u bajci pronaći ono što je u stvarnosti nemoguće i ono što je
stvarno moguće! (Imaju li u ovoj bajci životinje osobine ljudi? NEMAJU:
životinje su životinje i tako se i ponašaju, dakle, to je stvarno/realno.
Stvarno je i to što kada se u vodu baci sjeme cvijeća ono će pod uticajem vode
i sunca da procvjeta; dakle, LABUDOVI NEMAJU NEKE FANTASTIČNE MOĆI. Nestvarno
je to što je sve u vodi i oko vode poprimilo boju cvijeća i to što je to
cvijeće s prvim mrakom nestajalo kao i boja kojom se sve obojilo...)
10. Šta su labudovi radili u vodi? (Plivali i igrali se.)
11. Je li labud lijepa/pitoma životinja ili je ružna i strašna?
12. Da li biste i vi voljeli posmatrati labudove kako plivaju/plešu po
jezeru i zašto?
13. U bajci se kaže da je u šumi oko jezera bilo i zvijeri. Da li su te
zvijeri opasne? (Da.)
14. Zašto one onda nisu otjerale labudove? Da li se, možda, i njima
svidjela «predstava» koju su labudovi izvodili na vodi? (Da. Svi su uživali
u ljepoti koju su stvarali labudovi.)
15. Kako su, zapravo, labudovi stvarali ljepotu? (Svojom igrom, sijanjem
cvijeća, bojama.)
16. Kakve su boje labudovi izabrali? (crvenu, plavu, žutu: dakle,
prirodne, vesele boje: boju sunca, neba, cvijeća.)
17. Ko još može da stvara ljepotu? (Bog, umjetnici, slikari, pisci itd,
arhitekte, stolari i sl. )
18. Kada ste čitali bajku da li ste se osjećali lijepo – je li ova bajka
vesela ili je tužna? (I vesela i tužna.)
19: Zašto je vesela? (Zato što govori o ljepoti.)
20. A zašto je tužna? (Zato što je ljepota kratkotrajna, tj. prolazna.)
21. Da li i ljepota koju labudovi stvaraju traje kratko i koliko? (Samo
sedam dana.)
22. Šta mislite zašto je ta ljepota trajala samo sedam dana? Ko je stvarao
sedam dana? (Bog je stvarao svijet sedam dana.)
23. Da li pisac možda želi da kaže da je i ljepota od Boga i da je
kratkotrajna i prolazna kao i sve što je Bog stvorio: mladost, ljudski život,
sreća, tuga? (Da, sve je prolazno, ništa ne traje vječno, pa ni ljepota.)
24. Pisac Ahmet Hromadđić napisao je lijepu bajku, lijepi labudovi stvorili
su 7 lijepih bajki o vodenim cvjetovima. Bog je stvorio život koji je također
lijep iako nekad zna da bude i težak i tužan. Šta je zajedničko, dakle, i
umjetnicima i ovim našim labudovima? (ONI STVARAJU LJEPOTU.)
25. Možemo li onda reći da ova bajka govori o ljepoti, o stvaranju ljepote
i moći koju ljepota ima na svakoga ko je osjeti i doživi, pa čak i na divlje
zvijeri? Rekli smo da je ljepota i njih očarala i pripitomila?
26. Također, ova bajka govori o prolaznosti ljepote.
27. Da li sada možemo sa sigurnošću da se uvjerimo u istinitost one narodne
izreke koja kaže: «Sve što je lijepo, kratko traje!»?
28. Je li vam se dešavalo da se zaigrate sa svojim drugarima i baš kad vam
je najljepše, neko vas zovne u kuću jer je mrak i vrijeme da se spremate na
spavanje? Vama je bilo tako lijepo u igri da vi niste ni obraćali pažnju na
vrijeme, pa čak niste ni primjetili da više nije dan, nego noć. Takvu moć igra
i sve što je lijepo ima, tako da mi zaboravljamo na sve što je ružno: strahove,
zla, zvjerstva, pohlepu, tamu i mislimo samo na lijepe stvari: cvijeće,
labudove, drveće, jezero, šume i sl.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
29. Pisac nam je na kraju bajke otkrio tajnu labudova i saznali smo da
labudovi siju sjeme po jezeru i nemaju nikakve fantastične moći, ali nam nije
htio otkriti kuda i zašto su otišli labudovi, niti otkuda su dolazili tih 7
dana. Šta mislite zašto? (Pisac je, djeco, to prepustio vama i vašoj mašti.
Mislim da se pisac neće naljutiti ako vi smislite kraj za njegovu bajku u kojem
ćete nekim drugim čitaocima koji poslije vas budu čitali ovu bajku opisati
svijet/mjesto u kojem žive i iz kojeg su dolazili labudovi.)
30. Šta mislite ima li i tamo neko lijepo jezero, mnogo cvijeća i drveća,
mnogo veselih boja i mnogo drugih labudova – mnogo ljepote? Možda je to neki
raj/džennet na zemlji?
31. Zamislite to mjesto i napišite novi kraj za ovu bajku. Pisac će vam
biti veoma zahvalan. Samo neka kraj bude lijep, budite i vi kao i pisac, kao i
labudovi: mali stvaraoci ljepote/lijepog.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.