petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - VODENI CVJETOVI

PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:              Datum: __________

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: Ahmet Hromadžić: Vodeni cvjetovi


Ciljevi časa: a) ODGOJNI (vaspitni)............................................................................
                             ..............................................................................................................
                         b) OBRAZOVNI.......................................................................................
                             ..............................................................................................................

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  1. Nastavni objekti ..................  2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala    3. Nastavna pomagala ............. 4. Literatura ...............................

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                       dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom

SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA


UVODNI DIO  (7 min):

1. Šta je to bajka?
2. Koje vrste bajki poznajemo?
3. Kakva je razlika između narodnih i umjetničkih bajki?
4. Volite li da čitate bajke?
5. Zašto?
6. Nabrojite neke od bajki koje ste pročitali?


GLAVNI DIO  (30 min):

Izražajno pročitati bajku, a potom, postavljanjem pitanja aktivirati učenike:

7. Da li je ovo umjetnička ili narodna bajka? (Umjetnička.)
8. Zašto? Kako to znamo? (Zato što znamo ime autora/pisca, i što pored nestvarnog sadrži i stvarne elemente/karakteristike.)
9. Pokušajte u bajci pronaći ono što je u stvarnosti nemoguće i ono što je stvarno moguće! (Imaju li u ovoj bajci životinje osobine ljudi? NEMAJU: životinje su životinje i tako se i ponašaju, dakle, to je stvarno/realno. Stvarno je i to što kada se u vodu baci sjeme cvijeća ono će pod uticajem vode i sunca da procvjeta; dakle, LABUDOVI NEMAJU NEKE FANTASTIČNE MOĆI. Nestvarno je to što je sve u vodi i oko vode poprimilo boju cvijeća i to što je to cvijeće s prvim mrakom nestajalo kao i boja kojom se sve obojilo...)

10. Šta su labudovi radili u vodi? (Plivali i igrali se.)

11. Je li labud lijepa/pitoma životinja ili je ružna i strašna?

12. Da li biste i vi voljeli posmatrati labudove kako plivaju/plešu po jezeru i zašto?

13. U bajci se kaže da je u šumi oko jezera bilo i zvijeri. Da li su te zvijeri opasne? (Da.)

14. Zašto one onda nisu otjerale labudove? Da li se, možda, i njima svidjela «predstava» koju su labudovi izvodili na vodi? (Da. Svi su uživali u ljepoti koju su stvarali labudovi.)

15. Kako su, zapravo, labudovi stvarali ljepotu? (Svojom igrom, sijanjem cvijeća, bojama.)

16. Kakve su boje labudovi izabrali? (crvenu, plavu, žutu: dakle, prirodne, vesele boje: boju sunca, neba, cvijeća.)

17. Ko još može da stvara ljepotu? (Bog, umjetnici, slikari, pisci itd, arhitekte, stolari i sl. )

18. Kada ste čitali bajku da li ste se osjećali lijepo – je li ova bajka vesela ili je tužna? (I vesela i tužna.)

19: Zašto je vesela? (Zato što govori o ljepoti.)

20. A zašto je tužna? (Zato što je ljepota kratkotrajna, tj. prolazna.)

21. Da li i ljepota koju labudovi stvaraju traje kratko i koliko? (Samo sedam dana.)

22. Šta mislite zašto je ta ljepota trajala samo sedam dana? Ko je stvarao sedam dana? (Bog je stvarao svijet sedam dana.)

23. Da li pisac možda želi da kaže da je i ljepota od Boga i da je kratkotrajna i prolazna kao i sve što je Bog stvorio: mladost, ljudski život, sreća, tuga? (Da, sve je prolazno, ništa ne traje vječno, pa ni ljepota.)

24. Pisac Ahmet Hromadđić napisao je lijepu bajku, lijepi labudovi stvorili su 7 lijepih bajki o vodenim cvjetovima. Bog je stvorio život koji je također lijep iako nekad zna da bude i težak i tužan. Šta je zajedničko, dakle, i umjetnicima i ovim našim labudovima? (ONI STVARAJU LJEPOTU.)

25. Možemo li onda reći da ova bajka govori o ljepoti, o stvaranju ljepote i moći koju ljepota ima na svakoga ko je osjeti i doživi, pa čak i na divlje zvijeri? Rekli smo da je ljepota i njih očarala i pripitomila?

26. Također, ova bajka govori o prolaznosti ljepote.

27. Da li sada možemo sa sigurnošću da se uvjerimo u istinitost one narodne izreke koja kaže: «Sve što je lijepo, kratko traje!»?

28. Je li vam se dešavalo da se zaigrate sa svojim drugarima i baš kad vam je najljepše, neko vas zovne u kuću jer je mrak i vrijeme da se spremate na spavanje? Vama je bilo tako lijepo u igri da vi niste ni obraćali pažnju na vrijeme, pa čak niste ni primjetili da više nije dan, nego noć. Takvu moć igra i sve što je lijepo ima, tako da mi zaboravljamo na sve što je ružno: strahove, zla, zvjerstva, pohlepu, tamu i mislimo samo na lijepe stvari: cvijeće, labudove, drveće, jezero, šume  i sl.


ZAVRŠNI DIO  (8 min):

29. Pisac nam je na kraju bajke otkrio tajnu labudova i saznali smo da labudovi siju sjeme po jezeru i nemaju nikakve fantastične moći, ali nam nije htio otkriti kuda i zašto su otišli labudovi, niti otkuda su dolazili tih 7 dana. Šta mislite zašto? (Pisac je, djeco, to prepustio vama i vašoj mašti. Mislim da se pisac neće naljutiti ako vi smislite kraj za njegovu bajku u kojem ćete nekim drugim čitaocima koji poslije vas budu čitali ovu bajku opisati svijet/mjesto u kojem žive i iz kojeg su dolazili labudovi.)

30. Šta mislite ima li i tamo neko lijepo jezero, mnogo cvijeća i drveća, mnogo veselih boja i mnogo drugih labudova – mnogo ljepote? Možda je to neki raj/džennet na zemlji?

31. Zamislite to mjesto i napišite novi kraj za ovu bajku. Pisac će vam biti veoma zahvalan. Samo neka kraj bude lijep, budite i vi kao i pisac, kao i labudovi: mali stvaraoci ljepote/lijepog.

DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA



















Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.