PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Obnova
bosanskohercegovačke državnosti, AVNOJ i ZAVNOBiH
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje
znanja o jačanju NOP-a i počecima stvaranja novih političkih tijela (NOO,
AVNOJ, ZAVNOBiH), uočavanje
historijske važnosti Prvog i Drugog zasjedanja AVNOJ-a na nastanak nove
Jugoslavije i političke odnose u njenim okvirima nakon Drugog svjetskog rata, stjecanje
znanja o nastanku i ulozi ZAVNOBiH-a za dalji tok historijskih procesa u Bosni
i Hercegovini
|
ODGOJNI
|
usvajanje afirmativnog stava o pravima naroda na slobodu i samoopredjeljenje, razvijanje pozitivnog
odnosa prema ZAVNOBiH-u i njegovom značaju za Bosnu i Hercegovinu, razvijanje
ljubavi prema domovini, razvijanje sposobnosti učenica/učenika da upoznaju
historiju iz različitih historijskih izvora
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti upoređivanja i donošenja zaključaka, razvijanje
sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijanje logičnog
mišljenja
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demo-nstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta, grafoskop
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo
realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Da
li je Bosna i Hercegovina početak Drugog svjetskog rata dočekala kao posebna
historijska cjelina? Kojim teritorijalnim prekrajanjem je Bosna i Hercegovina
prestala da postoji kao posebna teritorijalna i historijska cjelina? Kakva je
sudbina bila namijenjena Bosni i Hercegovini sporazumom Cvetković-Maček? Šta
se desilo sa teritorijom Bosne i Hercegovine nakon što je ona uključena u
sastav NDH?
Potom najavljujemo da
ćemo danas govoriti o obnovi bosanskohercegovačke državnosti; AVNOJ-u i
ZAVNOBiH-u. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu
U/161, nakon čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja predstavit ćemo mjere koje je rukovodstvo NOP-a
na čelu sa Josipom Brozom Titom, preduzelo u cilju jačanja antifašističke
borbe i uspostavljanja Narodnooslobodilačkih odbora, odnosno civilnih organa vlasti
na oslobođenoj teritoriji.
Istaknut ćemo da se
širenjem NOP-a nametnula potreba za organiziranjem jedne centralne civilne
vlasti, zbog čega je došlo do održavanja Prvog zasjedanja AVNOJ-a 26. i 27.
novembra 1942. godine u Bihaću. Objasnit ćemo ulogu AVNOJ-a kao najvišeg
općepolitičkog i općenacionalnog predstavništva NOP-a i najvažnije odluke sa
njegovog Prvog zasjedanja. Da bi olakšali praćenje dalje nastave, poslužit
ćemo se analizom slikovnog materijala iz udžbenika U/162.
U nastavku časa
objasnit ćemo nastanak i značaj ZAVNOBIH-a za obnovu bosanskohercegova-čke
državnosti. Važno je naglasiti da su postojale različite kombinacije oko
državno-pravnog statusa Bosne i Hercegovine u okvirima nove Jugoslavije. Sve
dileme u tome smislu otklonilo je Prvo zasjedanje ZAVNOBIH-a održano u
Mrkonjić-Gradu, 25. i 26. novembra 1943. godine koje je obnovilo
|
državnost Bosne i Hercegovine u njenim historijskim granicama. Naglasit
ćemo kakav značaj imaju zasjedanja ZAVNOBiH-a za današnji državno-pravni
status Bosne i Hercegovine i zašto se
baš 25. novembar obilježava kao Dan državnosti Bosne i Hercegovine, iako je
njena državnost stara preko hiljadu godina. Predstavit ćemo najznačajnije odluke sa ovog
zasjedanja i naglasiti njegovu historijsku važnost za opstanak Bosne i
Hercegovine kao ravnopravne države u novoj Jugoslaviji. Da bi olakšali
praćenje dalje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz
udžbenika U/162. Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita tekst
iz rubrike historijska čitanka U/163, nakon čega ćemo metodom razgovora
izvršiti njegovu analizu i odgovoriti na postavljena pitanja.
U drugom dijelu časa
učenicama/učenicima ćemo objasniti dalji razvoj NOP-a te događaje koji su
nametnuli održavanje Drugog zasjedanja AVNOJ-a u Jajcu 29 i 30. novembra
1943. godine. Pojasnit ćemo i obrazložiti najvažnije odluke sa ovog
zasjedanja sa posebnim osvrtom na položaj Bosne i Hercegovine. Uputit ćemo učenice/učenike
na karikaturu U/163 tražeći od njih da usmeno odgovore na pripadajuće
pitanje.
Na kraju obrade nastavne jedinice predstavit ćemo događaje koji
su uvjetovali održavanje Drugog zasjedanja ZAVNOBiH-a u Sanskom Mostu, u
periodu od 30. juna do 2. jula 1944. godine, naglasivši koje su najznačajnije
odluke tom prilikom donesene.
U cilju lakšeg usvajanja nastavnog gradiva,
prilikom izlaganja koristit ćemo Izvod iz Deklaracije o pravima građana Bosne
i Hercegovine koja je usvojena na Drugom zasjedanju ZAVNOBiH-a U/164. Analizom navedene Deklaracije učenici će
steći uvid u njenu historijsku vrijednost i značaj koji ima za sve građane
Bosne i Hercegovine, sve do danas. Učenice/učenike uputiti da proanaliziraju
tabelarni pregled zasijedanja AVNOJ-a i ZAVNOBiH-a U/165.
|
ZAVRŠNI
DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/165. Učenice/učenici koji žele
proširiti znanje mogu to učiniti prema uputama zadatka U/165. Također
pojedinim učenicama/učenicima možemo dati referat na temu: Značaj 25.
novembra za državnost Bosne i Hercegovine
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
OBNOVA BOSANSKOHERCEGOVAČKE
DRŽAVNOSTI, AVNOJ I ZAVNOBiH
-
Narodnooslobodilački
odbori (NOO) – novi organi vlasti na
teritoriji koju su oslobodili partizani→zadatak:
da osiguraju prehranu stanovništva, da organiziraju pomoć partizanskim
jedinicama, da čuvaju red i mir i sl.
-
razvoj NOO i velika
slobodna teritorija razlog su formiranja centralne civilne vlasti pod imenom
Antifašističko vijeće narodnog
oslobođenja Jugoslavije (AVNOJ)
-
26 i 27. novembra
1942. održano Prvo zasijedanje AVNOJ-a u Bihaću (centar Bihaćke republike)
-
25. i 26. novembra
1943. u Mrkonjić Gradu održano Prvo zasijedanje Zemaljskog antifašističkog
vijeća narodnog oslobođenja Bosne i Hercegovine (ZAVNOBiH)→obnovljena državnost Bosne i Hercego-vine→donesena
Rezolucija u kojoj se isticalo da Bosna i Hercegovina nije ni „srpska ni
hrvatska ni muslimanska, nego i srpska i muslimanska i hrvatska“ →25.
novembar Dan državnosti Bosne i Hercegovine
-
29. i 30. novembra
1943. u Jajcu održano Drugo zasijedanje AVNOJ-a→između
ostalog odlučeno da se Jugoslavija izgradi na federativnom principu, a kralju
Petru II Karađorđeviću je zabranjen povratak u zemlju
-
30. juni – 2. juli 1944. u
Sanskom Mostu održano Drugo zasijedanje ZAVNOBiH-a na kojem je dodatno
izgrađena državnost Bosne i Hercegovine→Deklaracija o pravima građana
Bosne i Hercegovine
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.