nedjelja, 17. ožujka 2019.

HISTORIJA - Obnova bosanskohercegovačke državnosti, AVNOJ i ZAVNOBiH


PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.              
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Bosna i Hercegovina u 20. stoljeću
nastavna jedinica: Obnova bosanskohercegovačke državnosti, AVNOJ i ZAVNOBiH

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o jačanju NOP-a i počecima stvaranja novih političkih tijela (NOO, AVNOJ, ZAVNOBiH), uočavanje historijske važnosti Prvog i Drugog zasjedanja AVNOJ-a na nastanak nove Jugoslavije i političke odnose u njenim okvirima nakon Drugog svjetskog rata, stjecanje znanja o nastanku i ulozi ZAVNOBiH-a za dalji tok historijskih procesa u Bosni i Hercegovini
ODGOJNI
usvajanje afirmativnog stava o pravima naroda na slobodu i  samoopredjeljenje, razvijanje pozitivnog odnosa prema ZAVNOBiH-u i njegovom značaju za Bosnu i Hercegovinu, razvijanje ljubavi prema domovini, razvijanje sposobnosti učenica/učenika da upoznaju historiju iz različitih historijskih izvora
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti upoređivanja i donošenja zaključaka, razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijanje logičnog mišljenja
                            

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                  
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demo-nstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta, grafoskop

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

           Uvodni dio ćemo realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Da li je Bosna i Hercegovina početak Drugog svjetskog rata dočekala kao posebna historijska cjelina? Kojim teritorijalnim prekrajanjem je Bosna i Hercegovina prestala da postoji kao posebna teritorijalna i historijska cjelina? Kakva je sudbina bila namijenjena Bosni i Hercegovini sporazumom Cvetković-Maček? Šta se desilo sa teritorijom Bosne i Hercegovine nakon što je ona uključena u sastav NDH?
      Potom najavljujemo da ćemo danas govoriti o obnovi bosanskohercegovačke državnosti; AVNOJ-u i ZAVNOBiH-u. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/161, nakon čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.


GLAVNI DIO

       Metodom usmenog izlaganja predstavit ćemo mjere koje je rukovodstvo NOP-a na čelu sa Josipom Brozom Titom, preduzelo u cilju jačanja antifašističke borbe i uspostavljanja Narodnooslobodilačkih odbora, odnosno civilnih organa vlasti na oslobođenoj teritoriji.
       Istaknut ćemo da se širenjem NOP-a nametnula potreba za organiziranjem jedne centralne civilne vlasti, zbog čega je došlo do održavanja Prvog zasjedanja AVNOJ-a 26. i 27. novembra 1942. godine u Bihaću. Objasnit ćemo ulogu AVNOJ-a kao najvišeg općepolitičkog i općenacionalnog predstavništva NOP-a i najvažnije odluke sa njegovog Prvog zasjedanja. Da bi olakšali praćenje dalje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz udžbenika U/162.
       U nastavku časa objasnit ćemo nastanak i značaj ZAVNOBIH-a za obnovu bosanskohercegova-čke državnosti. Važno je naglasiti da su postojale različite kombinacije oko državno-pravnog statusa Bosne i Hercegovine u okvirima nove Jugoslavije. Sve dileme u tome smislu otklonilo je Prvo zasjedanje ZAVNOBIH-a održano u Mrkonjić-Gradu, 25. i 26. novembra 1943. godine koje je obnovilo



državnost Bosne i Hercegovine u njenim historijskim granicama. Naglasit ćemo kakav značaj imaju zasjedanja ZAVNOBiH-a za današnji državno-pravni status Bosne i Hercegovine i zašto  se baš 25. novembar obilježava kao Dan državnosti Bosne i Hercegovine, iako je njena državnost stara preko hiljadu godina. Predstavit ćemo najznačajnije odluke sa ovog zasjedanja i naglasiti njegovu historijsku važnost za opstanak Bosne i Hercegovine kao ravnopravne države u novoj Jugoslaviji. Da bi olakšali praćenje dalje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz udžbenika U/162. Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/163, nakon čega ćemo metodom razgovora izvršiti njegovu analizu i odgovoriti na postavljena pitanja.
       U drugom dijelu časa učenicama/učenicima ćemo objasniti dalji razvoj NOP-a te događaje koji su nametnuli održavanje Drugog zasjedanja AVNOJ-a u Jajcu 29 i 30. novembra 1943. godine. Pojasnit ćemo i obrazložiti najvažnije odluke sa ovog zasjedanja sa posebnim osvrtom na položaj Bosne i Hercegovine. Uputit ćemo učenice/učenike na karikaturu U/163 tražeći od njih da usmeno odgovore na pripadajuće pitanje.
       Na kraju obrade nastavne jedinice predstavit ćemo događaje koji su uvjetovali održavanje Drugog zasjedanja ZAVNOBiH-a u Sanskom Mostu, u periodu od 30. juna do 2. jula 1944. godine, naglasivši koje su najznačajnije odluke tom prilikom donesene.
       U cilju lakšeg usvajanja nastavnog gradiva, prilikom izlaganja koristit ćemo Izvod iz Deklaracije o pravima građana Bosne i Hercegovine koja je usvojena na Drugom zasjedanju ZAVNOBiH-a U/164.  Analizom navedene Deklaracije učenici će steći uvid u njenu historijsku vrijednost i značaj koji ima za sve građane Bosne i Hercegovine, sve do danas. Učenice/učenike uputiti da proanaliziraju tabelarni pregled zasijedanja AVNOJ-a i ZAVNOBiH-a U/165.


ZAVRŠNI DIO

       Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/165. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti prema uputama zadatka U/165. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati referat na temu: Značaj 25. novembra za državnost Bosne i Hercegovine



PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

OBNOVA BOSANSKOHERCEGOVAČKE DRŽAVNOSTI, AVNOJ I ZAVNOBiH

-        Narodnooslobodilački odbori (NOO) – novi organi vlasti na  teritoriji koju su oslobodili partizanizadatak: da osiguraju prehranu stanovništva, da organiziraju pomoć partizanskim jedinicama, da čuvaju red i mir i sl.
-        razvoj NOO i velika slobodna teritorija razlog su formiranja centralne civilne vlasti pod imenom Antifašističko  vijeće narodnog oslobođenja Jugoslavije (AVNOJ)
-        26 i 27. novembra 1942. održano Prvo zasijedanje AVNOJ-a u Bihaću (centar Bihaćke republike)
-        25. i 26. novembra 1943. u Mrkonjić Gradu održano Prvo zasijedanje Zemaljskog antifašističkog vijeća narodnog oslobođenja Bosne i Hercegovine (ZAVNOBiH)obnovljena državnost Bosne i Hercego-vine→donesena Rezolucija u kojoj se isticalo da Bosna i Hercegovina nije ni „srpska ni hrvatska ni muslimanska, nego i srpska i muslimanska i hrvatska“ 25. novembar Dan državnosti Bosne i Hercegovine
-        29. i 30. novembra 1943. u Jajcu održano Drugo zasijedanje AVNOJ-aizmeđu ostalog odlučeno da se Jugoslavija izgradi na federativnom principu, a kralju Petru II Karađorđeviću je zabranjen povratak u zemlju
-        30. juni – 2. juli 1944. u Sanskom Mostu održano Drugo zasijedanje ZAVNOBiH-a na kojem je dodatno izgrađena državnost Bosne i HercegovineDeklaracija o pravima građana Bosne i Hercegovine




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.