Školska godina: Razred: VII Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Sergej Jesenjin: «Pjesma o keruši»
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti
- osposobljavanje za samostalni rad
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte,
sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2.
Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna
čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske, animirani film, kartice, slagalica
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (10 min):
Grupisanje: Na početku časa učenici se
dijele na četiri grupe putem ulaznih kartica koje im dijelim i na osnovu kojih
pronalaze svoj sto sa istvojetnim markerom (sličicom grupe).
Markeri na stolovima:
prva grupa druga grupa
treća grupa četvrta grupa
Ulazne kartice koje dobijaju učenici:
Aktivnost
1:
Svaka grupa ima zadatak da spoji slagalicu i
da tu sliku potom zalijepe na tablu (slagalica je rastavljeni marker grupe koji
kada se svi nađu zalijepljeni na tabli treba da posluže kao svojevrsne
asocijacije). – 3 minute
Nakon ove aktivnosti učenici gledaju
animirani film – 7 minuta
Najaviti nastavnu jedinicu: reći učenicima da se
opuste i sa zvučne čitanke poslušaju recitaciju jedne pjesme jednog velikog
ruskog pjesnika.
IZGLED TABLE NAKON ZAVRŠETKA AKTIVNOSTI:
GLAVNI
DIO (33 min):
Pustiti pjesmu na kasetofonu. – 3 minute
Nakon slušanja interpretativnog čitanja
pjesme, ostaviti vremena za emocionalno-intelektualnu pauzu.
Aktivnost
2:
Učenici individualno upisuju na stikere osjećanja
koja je u njima pobudila ova pjesma i video.
Nakon toga na tabli lijepe listiće. Zatim
prebrojati i izdvojiti najbrojnija osjećanja i emocije koje su učenici
naznačili kao najjače. Porazgovarati sa učenicima o tome. – 4 minute
Mogući učenički odgovori na stikerima:
TUGA,
BOL,
SJETA,
TRAGIČNOST,
NESREĆA.
Aktivnost 3:
Svaka grupa ima određene sličice koje zajedno
trebaju na magnetnoj tabli složiti tako da predstave jednu lirsku sliku iz
pjesme. Nakon što učenici završe ovaj zadatak popričati sa učenicima zašto je
baš ova lirska slika izdvojena. – 3 minuta
Prva grupa:
ima sedam ovakvih sličica (na poleđini može biti zalijepljen fleksibilni magnet ili da učenici trakom lijepe sličice na tabli)
Druga grupa:
Treća grupa:
Četvrta grupa:
IZGLED TABLE NAKON ZAVRŠETKA AKTIVNOSTI:
Aktivnost 4:
Svaka grupa rješava svoje zadatke zajednički sa
nastavnih listića. – 10 minuta
Prva grupa:
1. O čemu Jesenjin pjeva u ovoj pjesmi? Rad na
tekstu: citirajte stihove koji to potvrđuju.
2. Da li je keruša bila sretna?
3. Koliko ta njena sreća traje?
4. Kroz tehniku Grozd predstavite sva osjećanja
koja možete povezati sa kerušom. (Grozd nacrtati na A4 papir i zalijepiti na
tablu prilikom prezentacije; odrediti dva člana grupe za prezentaciju.)
Druga grupa:
1. Iako se ovdje radi o životinji, da li mislite
da pjesnik podcjenjuje njen bol?
2. Da li pjesnik shvata tu bol i gotovo ga
izjednačava sa nečijim bolom?
3. Ako ga izjednačava, čiji bi to još bol mogao
biti?
4. O kome, zapravo, pjesnik pjeva, odnosno šta je
osnovni motiv ove pjesme? (Velikim slovima, flomasterom, na A4 papir u dvije
riječi napisati osnovni motiv pjesme i zalijepiti papir na tablu prilikom
prezentacije; odrediti dva člana grupe za prezentaciju.)
Treća grupa:
1. Šta keruša predstavlja (simbolizira) u ovoj
pjesmi?
2. Šta gazda predstavlja (simbolizira) u ovoj
pjesmi? (Predstaviti ovo kroz tehniku Grozd, nacrtati na A4 papir i zalijepiti
na tablu prilikom prezentacije; odrediti dva člana grupe za prezentaciju.)
3. Jutro – početak pjesme; veče – kraj. Motiv
jutra je ovdje suprotstavljen motivu večeri. Šta ova dva motiva, zapravo,
simboliziraju u ovoj pjesmi?
4. Koju poruku iz pjesme biste izdvojili kao
najjaču?
Četvrta grupa:
1. Tragičnu priču u ovoj pjesmi pjesnik je
doačarao i smjenjivanjem boja. Rad na tekstu: pročitajte pjesmu i obratite pažnju
na redoslijed smjenjivanja boja, izdvojite ih i objasnite njihovo simboličko
značenje. (Napisati boje na A4 papir i zalijepiti na tablu prilikom
prezentacije; odrediti dva člana grupe za prezentaciju.)
2. Kakva atmosfera vlada u prve dvije strofe pjesme?
3. A kakva u ostalih pet strofa?
4. Tehnikom Dvostruko vođeni dnevnik dajte jedan
zajednički komentar za drugu strofu.
Slijedi prezentacija urađenog. – 13 minuta
ZAVRŠNI
DIO (2 min):
Aktivnost 5:
Svaka grupa ima po jedan djelić srca kao simbol univerzalne
ljubavi, a zadatak je da na tabli sklope slagalicu u jedno veliko srce kao
poruku da u životu trebamo da pružamo ljubav kako bismo mogli da uživamo i u
ljubavi koju primamo.
IZGLED TABLE NAKON ZAVRŠETKA AKTIVNOSTI:
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za domaći
rad naspisati kraću raspravu na temu: Šta je potrebno za ljabav?
Nastavnik: Pregledao:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.