nedjelja, 24. ožujka 2019.

KNJIŽEVNOST - Vjenceslav Novak: "Iz velegradskog podzemlja"


Uzorak obrade nastavne jedinice

Nastavna oblast: književnost
Nastavna jedinica: „Iz velegradskog podzemlja“Vjenceslav Novak – prvi čas
Struktura i tip časa: usvajanje novih znanja
Odgojno-obrazovni ciljevi:
Odgojni: razvijanje ljubavi prema knjizi, razumijevanje djetinjstva kao faze u odrastanju čvjeka, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, prihvatanje i razumijevanje ljudskog ponašanja: ljudske vrline i poroci, alkoholizam kao porok
Obrazovni: umjetnička priča, sadržajna analiza, motivi u priči, kompozicija proznog djela (tema, fabula, likovi), retrospektivni slijed pričanja, uočavanje i imenovanje pojedinosti u priči slikovitost opisa, statični i dinamični motivi
Funkcionalni: razvijanje, izgrađivanje i formiranje perceptivnih, mentalnih, komunikativnih sposobnosti, razvijanje realnog prosuđivanja
Nastavne metode i postupci: tekst-metoda, metoda usmenog izlaganja i razgovora, monološka metoda, metoda demonstriranja, rasprava
Oblici jezičke i socijalne komunikacije: frontalni rad, grupni rad, individualni rad, individualizirani rad, igraonica-maštaonica, igraonica-pričaonica, oluja mozga
Nastavna sredstva pomagala: Čitanka 7, flip ĉčrt, kreda, bilježica, olovka,
Tematska korelacija
Međupodruča: jezik, kultura izražavanja, medijska kultura
Međupredmetna: biologija-alkoholizam i narkomanija
Tok izvođnja nastavnog sata
Motivacijski dio časa:


Grupisanje preko ulaznih kartica i istovjetnih markera na stolovima

Didaktička igra: Alkohol i nasilje

1. U centar paukove mreže napišite ALKOHOL.

Koje su vaše asocijacije na riječ alkohol?
(tuča, psovke, siromaštvo, besparica, prazne flaše, maltretiranje, bolest, liječenje...)

2. U centar paukove mreže napišite NASILJE.
Koje su vaše asocijacije na riječ nasilje?
(tuča, psovke, krv, maltretiranje, djeca, jači, slabiji, siromaštvo, besparica...)

Koliko je istovjetnih asocijacija u ovim dvjema paukovim mrežama?
Šta nam to govori o odnosu alkohola i nasilja?

Glavni dio sata:
Najava teksta: “IZ VELEGRADSKOG PODZEMLJA” (Vjenceslav Novak)
Postaviti ilustracije na ploču
Interpretativno čitanje teksta:
Čita nastavnik ili pušta tonski zapis
Emocionalno-intelektualna pauza:
Sačekati nekoliko trenutaka da učenici srede dojmove o tekstu.
Konkretizacija doživljaja:
→ Ova nas priča upoznaje s okrutnim i ružnim, drugim licem velegrada. U njegovom središtu je Mika, siromašni radnik koji jedva prehranjuje svoju obitelj i pokušava u alkoholu zaboraviti svoj bijedni život. Uspijeva li?

Interpretacija teksta:

Rad po grupama:

Prva grupa:

1. Jedan slavni pisac je rekao: “Uzrok mnogih nesreća leži na dnu vinske čaše.” (Lav Nikolajevič Tolstoj) Prokomentirajte ovu misao.

2. Šta vam o tome govori ovaj odlomak: “A, doduše, dosjećao se i pijan u tom strahu – bogzna je li imala s djecom i kruha za večeru? Jer trgovac gdjekada uduži, a gdjekada je zle volje pa se otrese na djecu: „Ne dam... Nisam ja tu da fukaru hranim...‟”?

3. Pokušajte kroz tehniku Grozd dati detaljnu analizu Mike: njegove pozitivne i negativne osobine uz objašnjenja.

4. Promijenite kraj priče!!!


Druga grupa

1. Kako Mika pokušava opravdati svoje pijanstvo? Pronađite odgovor u sljedećem odlomku: “Ali kao što obično u takovim zgodama, pored sve zamračene svijesti u njem se i sinoć stao javljati ponos i svijest o pravu gospodara koji je tu glava svemu pa smije da radi što hoće.”

2. Ko se našao na udaru Mikinog pijanstva?

3. Kroz Grozd opišite kakvo je djetinjstvo imala Evica i kakva su bila njena osjećanja i emocije u kontaktu sa vlastitim ocem!

4. Promijenite kraj priče!!!


Treća grupa

1. U Mikinom životu bila je jedna svijetla tačka – njegova “pametna mezimica” Evica.
Šta se dogodilo Evici?

2. Pisac kaže da “tu prestaje posve njegovo pamćenje”.
Šta je Mika saznao sljedećeg jutra? Je li bio svjestan onoga što je uradio?
Kćerka Evica bila je pretučena nasmrt. Tek tada Mika postaje svjestan svojih postupaka.
Šta se tada zbiva u njegovoj duši?

3. Napišite nekoliko pouka (ideja) koje možete izvući iz ovod odlomka!

4. Promijenite kraj priče!!!


Četvrta grupa

1. U jednom dijelu priče Mika kaže: “Odnio vrag i siromaštvo! Svi govore i uče da siromaštvo nije sramota, a bježe od tebe kad si siromašan, da ti je oko srca i gore nego da si sramotan...” Kako se ova Mikina misao odnosi prema narodnoj poslovici: “Neka me bije šteta, nek me ne bije hrđa!”?

2. Na velikom papiru napišite kratak sastav (raspravu) sa postavljenom tvrdnjom: “Čovjek čovjeku treba praštati.”

3. Uz pomoć tehnike Dvostruko vođeni dnevnik odabrati DVA citata iz teksta i dati vlastite kritičke komentare.

4. Promijenite kraj priče!!!


Završni dio sata:

Ova nas priča upoznaje s okrutnim licem velegrada. U njegovom središtu je Mika, siromašni radnik koji jedva prehranjuje svoju obitelj i pokušava u alkoholu zaboraviti svoj bijedni život. Tek će Evicina tragična smrt navesti Miku da spozna svoju okrutnost i surovost u alkoholiziranom stanju.


Učenici na drugom satu predstavljaju svoje radove

Domaća zadaća:

U priči imamo statične motive (već smo se upoznali s njima), i dinamične, pokretačke motive. Pronađite statične motive u priči.
Kada fabula postaje življa, dinamičnija? Što je pokreće?
Pronađite u tekstu dinamične motive. Prepišite u svoje bilježnice dio teksta u kojem ste pronašli neki dinamični motiv.

Posmatranje i praćenje:
Procjenjivanje i bilježenje komentara o napredovanju učenika, ispunjavanje obrazaca za praćenje, fotografiranje i izdvajanje radova za portfolij...



Nastavnik:                                                                                                                   Pregledao:




MATERIJALI:
NASTAVNI LISTIĆI SA ZADACIMA:
Prva grupa:

1. Jedan slavni pisac je rekao: “Uzrok mnogih nesreća leži na dnu vinske čaše.” (Lav Nikolajevič Tolstoj) Prokomentirajte ovu misao.

2. Šta vam o tome govori ovaj odlomak: “A, doduše, dosjećao se i pijan u tom strahu – bogzna je li imala s djecom i kruha za večeru? Jer trgovac gdjekada uduži, a gdjekada je zle volje pa se otrese na djecu: „Ne dam... Nisam ja tu da fukaru hranim...‟”?

3. Pokušajte kroz tehniku Grozd dati detaljnu analizu Mike: njegove pozitivne i negativne osobine uz objašnjenja.

4. Promijenite kraj priče!!!



Druga grupa

1. Kako Mika pokušava opravdati svoje pijanstvo? Pronađite odgovor u sljedećem odlomku: “Ali kao što obično u takovim zgodama, pored sve zamračene svijesti u njem se i sinoć stao javljati ponos i svijest o pravu gospodara koji je tu glava svemu pa smije da radi što hoće.”

2. Ko se našao na udaru Mikinog pijanstva?

3. Kroz Grozd opišite kakvo je djetinjstvo imala Evica i kakva su bila njena osjećanja i emocije u kontaktu sa vlastitim ocem!

4. Promijenite kraj priče!!!


Treća grupa

1. U Mikinom životu bila je jedna svijetla tačka – njegova “pametna mezimica” Evica.
Šta se dogodilo Evici?

2. Pisac kaže da “tu prestaje posve njegovo pamćenje”.
Šta je Mika saznao sljedećeg jutra? Je li bio svjestan onoga što je uradio?
Kćerka Evica bila je pretučena nasmrt. Tek tada Mika postaje svjestan svojih postupaka.
Šta se tada zbiva u njegovoj duši?

3. Napišite nekoliko pouka (ideja) koje možete izvući iz ovod odlomka!

4. Promijenite kraj priče!!!


Četvrta grupa

1. U jednom dijelu priče Mika kaže: “Odnio vrag i siromaštvo! Svi govore i uče da siromaštvo nije sramota, a bježe od tebe kad si siromašan, da ti je oko srca i gore nego da si sramotan...” Kako se ova Mikina misao odnosi prema narodnoj poslovici: “Neka me bije šteta, nek me ne bije hrđa!”?

2. Na velikom papiru napišite kratak sastav (raspravu) sa postavljenom tvrdnjom: “Čovjek čovjeku treba praštati.”

3. Uz pomoć tehnike Dvostruko vođeni dnevnik odabrati DVA citata iz teksta i dati vlastite kritičke komentare.

4. Promijenite kraj priče!!!



RADNI MATERIJALI:



                        
                 
            
                 paukova mreža                                                             grozd 1            







Promijenite kraj priče
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


                                    grozd 2




Poruka 1:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Poruka 2:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Poruka 3:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Čovjek čovjeku treba praštati
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



KOMENTARI
 
CITATI
 
                                                                             













MARKERI I ULAZNE KARTICE ZA GRUPISANJE:












Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.