Uzorak obrade
nastavne jedinice
Nastavna
oblast: književnost
Nastavna
jedinica: „Iz velegradskog podzemlja“Vjenceslav Novak – prvi
čas
Struktura
i tip časa: usvajanje novih znanja
Odgojno-obrazovni
ciljevi:
Odgojni:
razvijanje ljubavi prema knjizi, razumijevanje djetinjstva kao faze u
odrastanju čvjeka, izgrađivanje pozitivnih osobina ličnosti, prihvatanje i
razumijevanje ljudskog ponašanja: ljudske vrline i poroci, alkoholizam kao
porok
Obrazovni:
umjetnička priča, sadržajna analiza, motivi u priči, kompozicija proznog
djela (tema, fabula, likovi), retrospektivni slijed pričanja, uočavanje i
imenovanje pojedinosti u priči slikovitost opisa, statični i dinamični motivi
Funkcionalni:
razvijanje, izgrađivanje i formiranje perceptivnih, mentalnih, komunikativnih
sposobnosti, razvijanje realnog prosuđivanja
Nastavne
metode i postupci: tekst-metoda, metoda usmenog izlaganja i razgovora,
monološka metoda, metoda demonstriranja, rasprava
Oblici
jezičke i socijalne komunikacije: frontalni rad, grupni rad, individualni rad,
individualizirani rad, igraonica-maštaonica, igraonica-pričaonica, oluja mozga
Nastavna
sredstva pomagala: Čitanka 7, flip ĉčrt, kreda, bilježica, olovka,
Tematska
korelacija
Međupodruča:
jezik, kultura izražavanja, medijska kultura
Međupredmetna:
biologija-alkoholizam i narkomanija
Tok izvođnja nastavnog sata
Motivacijski
dio časa:
Grupisanje
preko ulaznih kartica i istovjetnih markera na stolovima
Didaktička
igra: Alkohol i nasilje
1. U
centar paukove mreže napišite ALKOHOL.
Koje su
vaše asocijacije na riječ alkohol?
(tuča,
psovke, siromaštvo, besparica, prazne flaše, maltretiranje, bolest, liječenje...)
2. U
centar paukove mreže napišite NASILJE.
Koje su
vaše asocijacije na riječ nasilje?
(tuča,
psovke, krv, maltretiranje, djeca, jači, slabiji, siromaštvo, besparica...)
Koliko je istovjetnih
asocijacija u ovim dvjema paukovim mrežama?
Šta nam to
govori o odnosu alkohola i nasilja?
Glavni
dio sata:
Najava
teksta: “IZ
VELEGRADSKOG PODZEMLJA” (Vjenceslav Novak)
Postaviti
ilustracije na ploču
Interpretativno
čitanje teksta:
Čita nastavnik
ili pušta tonski zapis
Emocionalno-intelektualna
pauza:
Sačekati
nekoliko trenutaka da učenici srede dojmove o tekstu.
Konkretizacija
doživljaja:
→ Ova nas
priča upoznaje s okrutnim i ružnim, drugim licem velegrada. U njegovom središtu
je Mika, siromašni radnik koji jedva prehranjuje svoju obitelj i pokušava u
alkoholu zaboraviti svoj bijedni život. Uspijeva li?
Interpretacija
teksta:
Rad po
grupama:
Prva
grupa:
1. Jedan
slavni pisac je rekao: “Uzrok mnogih nesreća leži na dnu vinske čaše.” (Lav
Nikolajevič Tolstoj) Prokomentirajte ovu misao.
2. Šta vam
o tome govori ovaj odlomak: “A, doduše, dosjećao se i pijan u tom strahu –
bogzna je li imala s djecom i kruha za večeru? Jer trgovac gdjekada uduži, a
gdjekada je zle volje pa se otrese na djecu: „Ne dam... Nisam ja tu da fukaru
hranim...‟”?
3.
Pokušajte kroz tehniku Grozd dati detaljnu analizu Mike: njegove pozitivne i
negativne osobine uz objašnjenja.
4.
Promijenite kraj priče!!!
Druga grupa
1. Kako
Mika pokušava opravdati svoje pijanstvo? Pronađite odgovor u sljedećem odlomku:
“Ali kao što obično u takovim zgodama, pored sve zamračene svijesti u njem se i
sinoć stao javljati ponos i svijest o pravu gospodara koji je tu glava svemu pa
smije da radi što hoće.”
2. Ko se
našao na udaru Mikinog pijanstva?
3. Kroz
Grozd opišite kakvo je djetinjstvo imala Evica i kakva su bila njena osjećanja
i emocije u kontaktu sa vlastitim ocem!
4.
Promijenite kraj priče!!!
Treća grupa
1. U
Mikinom životu bila je jedna svijetla tačka – njegova “pametna mezimica” Evica.
Šta se
dogodilo Evici?
2. Pisac
kaže da “tu prestaje posve njegovo pamćenje”.
Šta je
Mika saznao sljedećeg jutra? Je li bio svjestan onoga što je uradio?
Kćerka
Evica bila je pretučena nasmrt. Tek tada Mika postaje svjestan svojih
postupaka.
Šta se
tada zbiva u njegovoj duši?
3.
Napišite nekoliko pouka (ideja) koje možete izvući iz ovod odlomka!
4.
Promijenite kraj priče!!!
Četvrta grupa
1. U
jednom dijelu priče Mika kaže: “Odnio vrag i siromaštvo! Svi govore i uče da
siromaštvo nije sramota, a bježe od tebe kad si siromašan, da ti je oko srca i
gore nego da si sramotan...” Kako se ova Mikina misao odnosi prema narodnoj
poslovici: “Neka me bije šteta, nek me ne bije hrđa!”?
2. Na
velikom papiru napišite kratak sastav (raspravu) sa postavljenom tvrdnjom: “Čovjek
čovjeku treba praštati.”
3. Uz
pomoć tehnike Dvostruko vođeni dnevnik odabrati DVA citata iz teksta i dati
vlastite kritičke komentare.
4.
Promijenite kraj priče!!!
Završni
dio sata:
Ova nas
priča upoznaje s okrutnim licem velegrada. U njegovom središtu je Mika,
siromašni radnik koji jedva prehranjuje svoju obitelj i pokušava u alkoholu
zaboraviti svoj bijedni život. Tek će Evicina tragična smrt navesti Miku da
spozna svoju okrutnost i surovost u alkoholiziranom stanju.
Učenici na
drugom satu predstavljaju svoje radove
Domaća
zadaća:
U priči
imamo statične motive (već smo se upoznali s njima), i dinamične,
pokretačke motive. Pronađite statične motive u priči.
Kada
fabula postaje življa, dinamičnija? Što je pokreće?
Pronađite
u tekstu dinamične motive. Prepišite u svoje bilježnice dio teksta u kojem ste
pronašli neki dinamični motiv.
Posmatranje
i praćenje:
Procjenjivanje i bilježenje komentara o
napredovanju učenika, ispunjavanje obrazaca za praćenje, fotografiranje i
izdvajanje radova za portfolij...
Nastavnik: Pregledao:
MATERIJALI:
NASTAVNI LISTIĆI SA
ZADACIMA:
Prva
grupa:
1. Jedan
slavni pisac je rekao: “Uzrok mnogih nesreća leži na dnu vinske čaše.” (Lav
Nikolajevič Tolstoj) Prokomentirajte ovu misao.
2. Šta vam
o tome govori ovaj odlomak: “A, doduše, dosjećao se i pijan u tom strahu –
bogzna je li imala s djecom i kruha za večeru? Jer trgovac gdjekada uduži, a
gdjekada je zle volje pa se otrese na djecu: „Ne dam... Nisam ja tu da fukaru
hranim...‟”?
3.
Pokušajte kroz tehniku Grozd dati detaljnu analizu Mike: njegove pozitivne i
negativne osobine uz objašnjenja.
4.
Promijenite kraj priče!!!
Druga grupa
1. Kako
Mika pokušava opravdati svoje pijanstvo? Pronađite odgovor u sljedećem odlomku:
“Ali kao što obično u takovim zgodama, pored sve zamračene svijesti u njem se i
sinoć stao javljati ponos i svijest o pravu gospodara koji je tu glava svemu pa
smije da radi što hoće.”
2. Ko se
našao na udaru Mikinog pijanstva?
3. Kroz
Grozd opišite kakvo je djetinjstvo imala Evica i kakva su bila njena osjećanja
i emocije u kontaktu sa vlastitim ocem!
4.
Promijenite kraj priče!!!
Treća grupa
1. U
Mikinom životu bila je jedna svijetla tačka – njegova “pametna mezimica” Evica.
Šta se
dogodilo Evici?
2. Pisac
kaže da “tu prestaje posve njegovo pamćenje”.
Šta je
Mika saznao sljedećeg jutra? Je li bio svjestan onoga što je uradio?
Kćerka
Evica bila je pretučena nasmrt. Tek tada Mika postaje svjestan svojih
postupaka.
Šta se
tada zbiva u njegovoj duši?
3.
Napišite nekoliko pouka (ideja) koje možete izvući iz ovod odlomka!
4.
Promijenite kraj priče!!!
Četvrta grupa
1. U
jednom dijelu priče Mika kaže: “Odnio vrag i siromaštvo! Svi govore i uče da
siromaštvo nije sramota, a bježe od tebe kad si siromašan, da ti je oko srca i
gore nego da si sramotan...” Kako se ova Mikina misao odnosi prema narodnoj
poslovici: “Neka me bije šteta, nek me ne bije hrđa!”?
2. Na
velikom papiru napišite kratak sastav (raspravu) sa postavljenom tvrdnjom: “Čovjek
čovjeku treba praštati.”
3. Uz
pomoć tehnike Dvostruko vođeni dnevnik odabrati DVA citata iz teksta i dati
vlastite kritičke komentare.
4.
Promijenite kraj priče!!!
RADNI
MATERIJALI:
paukova mreža grozd 1
Promijenite
kraj priče
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
grozd 2
Poruka 1:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Poruka 2:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Poruka 3:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Čovjek
čovjeku treba praštati
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|
MARKERI I ULAZNE
KARTICE ZA GRUPISANJE:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.