utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - UPOZNAVANJE SA PROGRAMSKIM SADRŽAJIMA I ORGANIZACIJA RADNOG MJESTA, RAD U KABINETU TEHNIČKE KULTURE


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
UVOD U NASTAVNI PREDMET
ŠKOLSKA  GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
UPOZNAVANJE SA PROGRAMSKIM SADRŽAJIMA I ORGANIZACIJA RADNOG MJESTA, RAD U KABINETU TEHNIČKE KULTURE
BROJ ČASA:


1.
VJEŽBA/P.R.

TIP SATA:
Uvodni čas
OBLICI RADA:
Frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Pisanje, čitanje, razgovor, metoda usmenog izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa novim nastavnim predmetom, godišnjim planom rada, udžbenikom i dnevnikom rada.
Poznavanje osnovnog gradiva iz nižih razreda- predznanje.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu. Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa kabinetom, udžbenikom i dnevnikom rada.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
Vrši upoznavanje učenika sa nastavnim predmetom,udžbenikom i dnevnikom rada.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Prije svega, čestitam  početak nove školske godine i želimo mnogo uspjeha u daljnjem radu.
 Upoznavanje sa učenicima, uzajamno predstavljanje.
GLAVNI DIO:   Upoznavanje sa programskim sadržajima i organizacija radnog mjesta, rad u kabinetu tehničke kulture. Predmet tehnička kultura u devetom razredu devetogodišnjeg osnovnog školovanja je zastupljen sa jednim časom u sedmici ili 34 časa u školskoj godini. Već od ranije znamo da se tehnika zbog svoje obilnosti dijeli na grane tehnike: građevinsku tehniku, mašinsku tehniku, saobraćajnu tehniku, elektrotehniku, elektroniku te mehatroniku kao najnoviju granu tehnike. Vaši nastavnici/nastavnice, će vam u toku predstojeće školske godine predočiti, pojasniti i pomoći da savladate slijedeće tematske cjeline:
·        mehatronika-mašinstvo, mehatronika-elektrotehnika, mehatronika-elektrotehnika, automatika i sistem upravljanja, obnovljivi izvori energije i
izborni dio.                                                                   Predstavljanje udžbenika i dnevnika rada.
Ovaj udžbenik je koncipiran tako da se u njemu nalaze sve potrebne nastavne cjeline i jedinice poredane tako da imaju logičan slijed i međusobnu povezanost. Svaka nastavna jedinica ili oblast ima svoj uvodni, glavni i završni dio, a nakon toga slijedi najvažnije gradivo i pitanja. Uz udžbenik preporučujemo i dnevnik rada u kojem se nalaze vježbe na osnovu kojih utvrđujete gradivo, međusobno se takmičite, a nastavnik ocjenjivanjem može da vrednuje vaš rad. Pravilnik o ponašanju učenika pri radu u školskoj radionici-kabinetu
·        Uspjeh u svakom poslu koji ljudi obavljaju zavisi o organizaciji radnog prostora, alata, materijala i o planiranju rada.
·        Potrebno je pažljivo čuvati namještaj, a alat i drugi pribor poslije upotrebe očistiti i ostaviti na određeno mjesto.
·        Za vrijeme rada u školskoj radionici-kabinetu, naročito treba paziti na red i čistoću, što će radionici uvijek davati prijatan i lijep izgled.
·        Na radnom mjestu smije se nalaziti samo ono što je potrebno za obavljanje određenog posla.
·        Alat stoji na desnoj stani radnog mjesta, materijal na lijevoj, a ispred radnog mjesta je crtež po kojem se radi (tehnička dokumentacija).
·        Raditi racionalno i ekonomično znači dobro isplanirati i organizovati posao, uraditi ga smišljeno i tačno prema nacrtu i sa što manje materijala, radne snage, energije i vremena, a da pri tom produkt našeg rada bude kvalitetan, lijep i upotrebljiv-funkcionalan
mjesta u kabinetu za tehničku kulturu.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike  na narednu nastavnu jedinicu.  
Pitanja:
Šta je radno mjesto? Kako raspoređujemo alat i materijal na radnom mjestu? Šta znači raditi racionalno i ekonomično? Šta predstavlja najveću opasnost pri radu? Na koji način dodajemo alatke?
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.