ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
UVOD U NASTAVNI PREDMET
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
UPOZNAVANJE SA PROGRAMSKIM
SADRŽAJIMA I ORGANIZACIJA RADNOG MJESTA, RAD U KABINETU TEHNIČKE KULTURE
BROJ
ČASA:
1.
VJEŽBA/P.R.
TIP SATA:
Uvodni čas
OBLICI RADA:
Frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Pisanje, čitanje, razgovor, metoda usmenog izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa novim nastavnim predmetom, godišnjim
planom rada, udžbenikom i dnevnikom rada.
Poznavanje
osnovnog gradiva iz nižih razreda- predznanje.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu. Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno
dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa kabinetom, udžbenikom i
dnevnikom rada.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika.
Vrši upoznavanje učenika sa nastavnim
predmetom,udžbenikom i dnevnikom rada.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO: Prije svega, čestitam početak
nove školske godine i želimo mnogo uspjeha u daljnjem radu.
Upoznavanje sa učenicima, uzajamno predstavljanje.
GLAVNI
DIO: Upoznavanje sa programskim sadržajima i organizacija
radnog mjesta, rad u kabinetu tehničke kulture. Predmet tehnička kultura u
devetom razredu devetogodišnjeg osnovnog školovanja je zastupljen sa jednim
časom u sedmici ili 34 časa u školskoj godini. Već od ranije znamo da se
tehnika zbog svoje obilnosti dijeli na grane tehnike: građevinsku tehniku,
mašinsku tehniku, saobraćajnu tehniku, elektrotehniku, elektroniku te
mehatroniku kao najnoviju granu tehnike. Vaši nastavnici/nastavnice, će vam u
toku predstojeće školske godine predočiti, pojasniti i pomoći da savladate
slijedeće tematske cjeline:
·
mehatronika-mašinstvo, mehatronika-elektrotehnika, mehatronika-elektrotehnika,
automatika i sistem upravljanja, obnovljivi izvori energije i
izborni dio.
Predstavljanje udžbenika i
dnevnika rada.
|
Ovaj udžbenik je
koncipiran tako da se u njemu nalaze sve potrebne nastavne cjeline i jedinice
poredane tako da imaju logičan slijed i međusobnu povezanost. Svaka nastavna
jedinica ili oblast ima svoj uvodni, glavni i završni dio, a nakon toga slijedi
najvažnije gradivo i pitanja. Uz udžbenik preporučujemo i dnevnik rada u kojem
se nalaze vježbe na osnovu kojih utvrđujete gradivo, međusobno se takmičite, a
nastavnik ocjenjivanjem može da vrednuje vaš rad. Pravilnik o ponašanju
učenika pri radu u školskoj radionici-kabinetu
·
Uspjeh u svakom poslu koji ljudi obavljaju zavisi
o organizaciji radnog prostora, alata, materijala i o planiranju rada.
·
Potrebno je pažljivo čuvati namještaj, a alat i
drugi pribor poslije upotrebe očistiti i ostaviti na određeno mjesto.
·
Za vrijeme rada u školskoj radionici-kabinetu,
naročito treba paziti na red i čistoću, što će radionici uvijek davati prijatan
i lijep izgled.
·
Na radnom mjestu smije se nalaziti samo ono što
je potrebno za obavljanje određenog posla.
·
Alat stoji na desnoj stani radnog mjesta,
materijal na lijevoj, a ispred radnog mjesta je crtež po kojem se radi
(tehnička dokumentacija).
·
Raditi racionalno i ekonomično znači dobro
isplanirati i organizovati posao, uraditi ga smišljeno i tačno prema nacrtu i
sa što manje materijala, radne snage, energije i vremena, a da pri tom produkt
našeg rada bude kvalitetan, lijep i upotrebljiv-funkcionalan
mjesta u kabinetu za
tehničku kulturu.
ZAVRŠNI
DIO:
Ponoviti obrađene sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne
učenike. Najaviti i uputiti učenike na
narednu nastavnu jedinicu.
Pitanja:
Šta je radno mjesto? Kako
raspoređujemo alat i materijal na radnom mjestu? Šta znači raditi racionalno
i ekonomično? Šta predstavlja najveću opasnost pri radu? Na koji način
dodajemo alatke?
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.