ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
UVOD U NASTAVNI PREDMET
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
PONAVLJANJE OSNOVNOG GRADIVA IZ
VIII RAZREDA ELEKTROTEHNIKA I ELEKTRONIKA
BROJ
ČASA:
2.
VJEŽBA/P.R.
TIP SATA:
Ponavljanje
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, razgovora, usmenog i
izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije,
štampa itd
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Ponavljanje
osnovnog gradiva iz VIII razreda elektrotehnika i elektronika.
Ponavljanje
osnovnog gradiva iz nižih razreda – predznanje kao preduvjet proširivanja
znanja.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Aktivno
uključivanje, odgovoranje na pitanja, razvoj dijaloga
Aktivnosti nastavnika:
Podsjeća učenike na gradivo VIII razreda,
postavlja jasna i koncizna pitanja različitog tipa. Razvija interakciju sa
učenicima.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO: Nastavnik podsjeća učenike na gradivo VIII razreda dajući jedan
presjek svega što su učili. Elektrotehnika je tehnička disciplina čije
je polje istraživanja teorija i praksa proizvodnje, prenosa i upotrebe
električne energije. Elektrotehnika kakvu danas poznajemo ima korijene u
elektromagnetizmu koji je neodvojivi dio fizike. U počecima elektrotehnika se
dijelila na područje jake i područje slabe struje. Brzim razvojem
elektrotehnike unutar naučnog i tehnološkog napretka, u elektrotehnici danas
razlikujemo područja rada i istraživanja kao na primjer, područja:
elektroenergetike, elektronike, elektroakustike, električne mreže,
radiokomunikacije i telekomunikacije. Svrha
izučavanje mehatronike i opravdanost zanimanja inženjera mehatronike je u
skladu potreba savremenog društva. Inženjeri mehatronike posjeduju
kompetentnost u evropskim i svjetskim okvirima. Cilj se postiže u razvoju
kreativnih sposobnosti, razmatranju problema i sposobnosti kritičkog
mišljenja, razvijanje sposobnosti za timski rad i ovladavanje specifičnim,
praktičnim vještinama potrebnim za obavljanje radnih zadataka.
Elektronika
proučava kretanje slobodnih elektrona kroz provodnik i primjenu kretanja
slobodnih elektrona kroz provodnik, razrijeđene plinove i vakum. Elektronika je osnova za automatiku,
informatiku i robotiku. Početkom 20.
vijeka izumljena je elektronska cijev
i to je bio prvi element u historiji elektronike, koji je omogućio pojačanje električnih
signala. Izum elektronske cijevi bio je osnov za mnoge elektronske naprave.
Kako su elektronske cijevi bile velikih dimenzija i kratkog vijeka trajanja,
zamjenio ih je poluprovodnički element tranzistor. Daljnji razvoj tehnologije omogućio je veliki broj
drugih elektronskih elemenata kao što su: dioda, trijak, otpornik, kondenzator itd.
GLAVNI
DIO: Nastavnik postavlja pitanja i pomaže učenicima da
daju odgovor:
Pitanja: Šta je elektrotehnika? Koje su fizikalne pojave označile
početak razvoja elektrotehnike? Koje čestice su nosioci elektriciteta? Šta je
energija? Kako dijelimo izvore električne energije? Koje su prednosti
hidroelektrana? Koje su prednosti vjetroelektrana? Objasnite razliku između
baterije i akumulatora. Koliki je napon opasan za čovjeka? Šta sdrži paketić
prve pomoći? Šta je električna instalacija? Šta sadrži izvedbeni projekat
električne instalacije? Šta su provodnici? Koje vrste provodnika koristimo za
izradu električnih kućnih instalacija? Koja je uloga električnog osigurača? Čemu
služi električno brojilo? Šta su elektromotori? Objanite princip rada
elektromotora? Koji su osnovni dijelovi elektromotora? Objasni pojam
„energetska efikasnost“. Objasnite princip rada elektromehaničkih aparata. Koja
je uloga uređaja za prenaponsku zaštitu? Šta je elektronika? Šta su
elektronski uređaji? Navedite vrste elektronskih elemenata. Čemu služe
elektronski elektronski simboli i šeme? Šta je poluprovodnik? Šta je dioda? Navedite
vrste dioda? Šta je tranzistor? Šta je integralno kolo? Šta je
telekomunikacioni sistem? Šta omogućava fax mašina? Šta podrazumijevaš pod
pojmom radio veza? Šta podrazumijevaš pod pojmom televizija' Koja je uloga
kamere? Čemu služi TV prijemnik? Koja je uloga kućnog kina? Navedi prevozna
sredstva koja koristimo u javnom saobraćaju. Koji su najčešći uzroci
saobraćajnih nezgoda?
ZAVRŠNI
DIO:
Pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.
Najaviti i uputiti učenike na narednu
nastavnu jedinicu.
NAPOMENA: Uz svako pitanje poželjno je upisati očekivani odgovor.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.