utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - PONAVLJANJE OSNOVNOG GRADIVA IZ VIII RAZREDA ELEKTROTEHNIKA I ELEKTRONIKA


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
UVOD U NASTAVNI PREDMET
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PONAVLJANJE OSNOVNOG GRADIVA IZ VIII RAZREDA ELEKTROTEHNIKA I ELEKTRONIKA                                  

BROJ ČASA:
2.
VJEŽBA/P.R.

TIP SATA:
Ponavljanje
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Ponavljanje osnovnog gradiva iz VIII razreda elektrotehnika i elektronika.                                  
Ponavljanje osnovnog gradiva iz nižih razreda – predznanje kao preduvjet proširivanja znanja.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Aktivno uključivanje, odgovoranje na pitanja, razvoj dijaloga
Aktivnosti nastavnika:
Podsjeća učenike na gradivo VIII razreda, postavlja jasna i koncizna pitanja različitog tipa. Razvija interakciju sa učenicima.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Nastavnik podsjeća učenike na gradivo VIII razreda dajući jedan presjek svega što su učili. Elektrotehnika je tehnička disciplina čije je polje istraživanja teorija i praksa proizvodnje, prenosa i upotrebe električne energije. Elektrotehnika kakvu danas poznajemo ima korijene u elektromagnetizmu koji je neodvojivi dio fizike. U počecima elektrotehnika se dijelila na područje jake i područje slabe struje. Brzim razvojem elektrotehnike unutar naučnog i tehnološkog napretka, u elektrotehnici danas razlikujemo područja rada i istraživanja kao na primjer, područja: elektroenergetike, elektronike, elektroakustike, električne mreže, radiokomunikacije i telekomunikacije. Svrha izučavanje mehatronike i opravdanost zanimanja inženjera mehatronike je u skladu potreba savremenog društva. Inženjeri mehatronike posjeduju kompetentnost u evropskim i svjetskim okvirima. Cilj se postiže u razvoju kreativnih sposobnosti, razmatranju problema i sposobnosti kritičkog mišljenja, razvijanje sposobnosti za timski rad i ovladavanje specifičnim, praktičnim vještinama potrebnim za obavljanje radnih zadataka.
Elektronika proučava kretanje slobodnih elektrona kroz provodnik i primjenu kretanja slobodnih elektrona kroz provodnik, razrijeđene plinove i vakum. Elektronika je osnova za automatiku, informatiku i robotiku.  Početkom 20. vijeka izumljena je elektronska cijev i to je bio prvi element u historiji elektronike, koji je omogućio pojačanje električnih signala. Izum elektronske cijevi bio je osnov za mnoge elektronske naprave. Kako su elektronske cijevi bile velikih dimenzija i kratkog vijeka trajanja, zamjenio ih je poluprovodnički element tranzistor. Daljnji razvoj tehnologije omogućio je veliki broj drugih elektronskih elemenata kao što su: dioda, trijak, otpornik, kondenzator itd.
GLAVNI DIO:   Nastavnik  postavlja pitanja i pomaže učenicima da daju odgovor:
Pitanja: Šta je elektrotehnika?     Koje su fizikalne pojave označile početak razvoja elektrotehnike? Koje čestice su nosioci elektriciteta? Šta je energija? Kako dijelimo izvore električne energije? Koje su prednosti hidroelektrana? Koje su prednosti vjetroelektrana? Objasnite razliku između baterije i akumulatora. Koliki je napon opasan za čovjeka? Šta sdrži paketić prve pomoći? Šta je električna instalacija? Šta sadrži izvedbeni projekat električne instalacije? Šta su provodnici? Koje vrste provodnika koristimo za izradu električnih kućnih instalacija? Koja je uloga električnog osigurača? Čemu služi električno brojilo? Šta su elektromotori? Objanite princip rada elektromotora? Koji su osnovni dijelovi elektromotora? Objasni pojam „energetska efikasnost“. Objasnite princip rada elektromehaničkih aparata. Koja je uloga uređaja za prenaponsku zaštitu? Šta je elektronika? Šta su elektronski uređaji? Navedite vrste elektronskih elemenata. Čemu služe elektronski elektronski simboli i šeme? Šta je poluprovodnik? Šta je dioda? Navedite vrste dioda? Šta je tranzistor? Šta je integralno kolo? Šta je telekomunikacioni sistem? Šta omogućava fax mašina? Šta podrazumijevaš pod pojmom radio veza? Šta podrazumijevaš pod pojmom televizija' Koja je uloga kamere? Čemu služi TV prijemnik? Koja je uloga kućnog kina? Navedi prevozna sredstva koja koristimo u javnom saobraćaju. Koji su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda?
ZAVRŠNI DIO: Pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.
Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA: Uz svako pitanje poželjno je upisati očekivani odgovor.


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.