utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - POJAM I PRIMJENA MEHATRONIKE


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
POJAM I PRIMJENA MEHATRONIKE           
                                                                                             
BROJ ČASA:
3
VJEŽBA/P.R.
Vježba 1. u Dnevniku rada
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa novim nastavnim sadržajem, sa novim pojmom: mehatronika. Saznati šta ćini mehatronički proizvod, šta omogućava mehatronika, gdje se primjenjuje i oblasti primjene.
Šta je mehatronika, šta omogućava i gdje se sve primjenjuje.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznavanje sa novim nastavnim sadržajem, sa novim pojmom: mehatronika. Saznati šta ćini mehatronički proizvod, šta omogućava mehatronika, gdje se primjenjuje i oblasti primjene.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu  jednicu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Uključuje učenike, potiče ih na razmišljanje.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Učenike uvesti u čas kroz razgovor  i odgovorima na pitanja:
1.      Sa kojim granama tehnike ste se upoznali u 6., 7. i 8. razredu?
2.     Koja je razlika između mašinstva i elektrotehnike? 3. Šta je informatika?
GLAVNI DIO:    Mehatronika je interdisciplinarno tehničko i stručno područje kojeg čini klasično mašinstvo i klasična elektrotehnika objedinjeno sa područjem automatike i informatike. Mehatronika ima za cilj poboljšanje funkcionalnosti različitih tehničkih proizvoda i stvaranje sistema spajanjem svih komponenti u jednu. Pojam mehatronika je nastao od strane japanske kompanije Yaskawa Electric Corporation iz Japana od kombinacije engleskih riječi Mechanical Engineering-Electronic Engineering 1969. godine.
Koliko je mehatronika značajna najbolje svjedoče pojmovi koji se koriste u tehničkim područjima primjena mehatronike:
       automehatronika, biromehatronika, medicinska mehatronika, aviomehatronika, brodomehatronika, itd.
Mehatronički proizvod čine: mehanički dijelovi (konstrukcija), senzori (čula, osjetila), procesori (glavni dijelovi računara koji služe za obradu podataka) i aktuatori (izvršni elementi), pa se mehatronički proizvodi često označavaju oznakom SPA.
Mehanički dijelovi, Procesori, Aktuatori...
Uraditi Vježbu 1. iz Dnevnika rada


ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.
Šta je mehatronika? Po čemu se mehatronika razlikuje od drugih tehničkih područja? Šta čini mehatronički proizvod?
Koja znanja zahtijeva mehatronika? Šta omogućava mehatronika? Nabroj oblasti primjene mehatronike. Šta je omogućila mehatronika? Imate li vi neki mehatronički uređaj u školi, u kući? Objasni zašto je on mehatronički.
Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:  



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.