utorak, 26. veljače 2019.

Tehnička kultura - PRENOS SIGNALA I SNAGE POMOĆU HIDRAULIČNIH I PNEUMATSKIH SISTEMA


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PRENOS SIGNALA I SNAGE POMOĆU HIDRAULIČNIH I PNEUMATSKIH SISTEMA      
        
BROJ ČASA:
4
VJEŽBA/P.R.
Vježba 2. u Dnevniku rada.  Provjera znanja 2.
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa hidrauličnim i pneumatskim sistemima. Mašinski elementi za prenos snage i signala. Pojam: hidraulika. Pojam: pneumatika. Zadaci hidrauličnih sistema. Zadaci pneumatskih sistema. Podjela hidrauličnih i pneumatskih sistema. Mehanički, električni i fluidni način osiguravanja pogonske snage.
Znati koji su elementi za prenos snage i signala. Šta je hidraulični sistem. Šta je pneumtski sistem. Koji su zadaci  hidrauličnih i pneumatskih sistema i kako se sve može prenositi signal i snaga.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka.  Upoznaju se sa hidrauličnim i pneumatskim sistemima.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:  Signal ima svrhu da kao poruka na određeni način pređe put od izvora do odredišta. Mehatronički sistem prima, obrađuje signale i na osnovu toga djeluje.
GLAVNI DIO:   Hidraulika je naučna i tehnička disciplina koja proučava oblike i zakone mehaničkog kretanja i relativnog mirovanja tekućina. Ime hidraulika (grč. hydraulikos) je nastalo spajanjem grčkih riječi hydor - voda i aulos - cijev ili žlijeb. Naziv hidraulika je u početku označavao nauku o kretanju vode u cijevima.
Prednosti hidraulike:
  • Moguće je koristiti mnogo viši pritisak jer zbog nestišljivosti medija ne postoji opasnost od eksplozije pri oštećenju spremnika ili cijevi. Zahvaljujući tome može se prenijeti i mnogo veća snaga.
  • Stalnost obima medija omogućuje preciznu kontrolu pomaka radnog mehanizma.
Pneumatika (grč. pneumatikos, štoznači zračno) je naučna i tehnička disciplina koja proučava korištenje plinova za obavljanje rada.
Prednosti pneumatike:
  • Radni medij je lagan i ne opterećuje dovodne cijevi.
  • Iskorišteni zrak se može ispustiti u okolinu pa nema potrebe za povratnom cijevi.
  • Zrak je elastičan pa ne postoji opasnost od hidrauličnih udara koji bi mogli oštetiti cijevi ili opremu.
  • Zrak pod pritiskom ima potencijalnu energiju koja se može koristiti i kada kompresor nije u pogonu.
Postoje tri osnovna načina osiguravanja potrebne pogonske snage u mehatroničkim sistemima: mehanički, električni i fluidni. Kombinacija ova tri načina omogućava da se maksimalno iskoriste prednosti ovih sistema. Uraditi Vježbu 2. i Provjeru znanja 2. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene  sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.
Najaviti i uputiti učenike na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:  


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.