ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
MEHATRONIKA-MAŠINSTVO
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
PRENOS SIGNALA I SNAGE POMOĆU
HIDRAULIČNIH I PNEUMATSKIH SISTEMA
BROJ
ČASA:
4
VJEŽBA/P.R.
Vježba 2. u Dnevniku rada. Provjera znanja 2.
TIP SATA:
Obrada nove nastavne jedinice
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada.
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži,
zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI,
OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Upoznavanje sa hidrauličnim i pneumatskim sistemima. Mašinski
elementi za prenos snage i signala. Pojam: hidraulika. Pojam: pneumatika.
Zadaci hidrauličnih sistema. Zadaci pneumatskih sistema. Podjela hidrauličnih
i pneumatskih sistema. Mehanički, električni i fluidni način osiguravanja
pogonske snage.
Znati koji su elementi za prenos snage i signala.
Šta je hidraulični sistem. Šta je pneumtski sistem. Koji su zadaci hidrauličnih i pneumatskih sistema i kako
se sve može prenositi signal i snaga.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva.
Aktivnosti učenika:
Pažljivo
prate izlaganja nastavnika. Samostalno dolaze do određenih zaključaka. Upoznaju se sa hidrauličnim i pneumatskim
sistemima.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI
DIO: Signal ima svrhu da
kao poruka na određeni način pređe put od izvora do odredišta. Mehatronički
sistem prima, obrađuje signale i na osnovu toga djeluje.
GLAVNI
DIO: Hidraulika je naučna
i tehnička disciplina koja proučava oblike i zakone mehaničkog kretanja i
relativnog mirovanja tekućina. Ime hidraulika (grč. hydraulikos) je nastalo spajanjem grčkih riječi hydor - voda i
aulos - cijev ili žlijeb. Naziv hidraulika je u početku označavao nauku o
kretanju vode u cijevima.
Prednosti
hidraulike:
- Moguće
je koristiti mnogo viši pritisak jer zbog nestišljivosti medija ne
postoji opasnost od eksplozije pri oštećenju spremnika ili cijevi.
Zahvaljujući tome može se prenijeti i mnogo veća snaga.
- Stalnost
obima medija omogućuje preciznu kontrolu pomaka radnog mehanizma.
Pneumatika (grč. pneumatikos, štoznači zračno) je naučna i tehnička disciplina
koja proučava korištenje plinova za obavljanje rada.
Prednosti
pneumatike:
- Radni
medij je lagan i ne opterećuje dovodne cijevi.
- Iskorišteni
zrak se može ispustiti u okolinu pa nema potrebe za povratnom cijevi.
- Zrak
je elastičan pa ne postoji opasnost od hidrauličnih udara koji bi mogli
oštetiti cijevi ili opremu.
- Zrak
pod pritiskom ima potencijalnu energiju koja se može koristiti i kada
kompresor nije u pogonu.
Postoje
tri osnovna načina osiguravanja potrebne pogonske snage u mehatroničkim
sistemima: mehanički, električni i fluidni. Kombinacija ova tri načina
omogućava da se maksimalno iskoriste prednosti ovih sistema. Uraditi
Vježbu 2. i Provjeru znanja 2. u Dnevniku rada.
ZAVRŠNI
DIO: Ponoviti
obrađene sadržaje, pohvaliti/ocjeniti
aktivne učenike.
Najaviti i uputiti učenike na narednu
nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.