srijeda, 27. veljače 2019.

HEMIJA - Voda



IME I PREZIME:                          
DATUM:                                     
NASTAVNA OBLAST:                  VRSTE HEMIJSKIH SPOJEVA
 NASTAVNA   JEDINICA:             VODA
RAZRED I ODJELJENJE:               
TIP ČASA:                                     ČAS UPOZNAVANJA S NOVOM GRAĐOM
OBLICI RADA:                              FRONTALNI, INDIVIDUALNI
NASTAVNE METODE:                 MONOLOG, DIJALOG, DEMONSTRACIONA  METODA      
NASTAVNA SREDSTVA:            DESTILOVANA, VODOVODNA, MINERALNA VODA, SAPUN
NASTVNA POMAGALA:             EPRUVETE, ČAŠE,  KAPALJKA, STAKLENI ŠTAPIĆ,
                                                       LAPTOP, PROJEKTOR
CILJEVI I ZADACI:

OBRAZOVNI:  Upoznavanje sa  fizičkim i hemijskim osobinama   vode.                                                                                     

FUNKCIONALNI:  Naučiti cijeniti prirodne vode izvore pitke vode, rijeke, bare, jezera, mora.

ODGOJNI:   Upoznavanje sa  značajem   vode  za svakodnevni  život savremenog čovjeka, njenom                                                                                  upotrebom, otpadnim vodama i njenom  prečišćavanju.



Čista voda je reaktivna tvar. Reaguje s metalima daje bazu, s nemetalima kiselinu, a takođe reaguje s oksidima metala i nemetala.

v  Na osnovu vode koju imam u ovoj čaši da zajednički utvrdimo fizičke osobine čiste  vode?
Čista voda je tečnost bez boje, mirisa i okusa. Pri normalnom atmosferskom tlaku (101,3 kPa) vrelište joj je 100 ⁰C, a ledište 0 ⁰C. Gustoća vode pri 25 ⁰C je 0,997 g/cm3.
v  Kolika je gustoća pojedinih tvari u odnos na temperaturu?
Gustoća svih tvari smanjuje se porastom temperature.
Na osnovu ovoga možemo zaključiti da bi led morao imati najveću gustoću. Zagrijavanjem bi se gustoća vode morala postupno  smanjivati. Međutim, kod vode to nije tako. Gustoća vode je najveća pri temp. 4 ⁰C, a ne kao što bismo očekivali pri 0 ⁰C, kada je u čvrstom stanju. Tu pojavu nazivamo anomalija vode. Led zbog manje gustoće pliva na vodi i zimi sprečava prejako hlađenje vode.
v  Zbog čega je bitna ova anomalija vode?
Bitna je za održavanje života u rijekama i jezerima zimi.
v  Šta je teže 1l vode ili 1l leda?
Naravno isto.
v  A šta ima veći volumen (zapreminu) led ili voda?
Volumen leda je veći od  volumena nezamrznute vode.

Kako smo mi radili iz biologije zagađivanje vode, učeni imaju dovoljno informacija i  osposobljeni su samostalno raditi i donositi zaključke. Podijelit ću im nastavne listiće sa zadacima:
1. Kakve osobine mora imati voda za piće?
Voda za piće mora biti bistra, bezbojna, bez mirisa,ne smije sadržavati otrovnih tvari ni uzročnika bolesti, kao što su patogene bakterije.
 Dobija se iz čistih izvora dubokih bunara, a takve vode u prirodi je samo 0,03%.

2. Osim za piće, vodu u  domaćinstvima koristimo i u druge svrhe. Koje?
3. Šta su otpadne vode?
4. Kako se prečišćavaju otpadne vode? (praktični dio)
5. Koja voda je pogodna za pranje uz korištenje sapuna?


ZAVRŠNI DIO ČASA:
Analiza i komentari kartica iz kataloga “Zeleni paket“




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.