srijeda, 27. veljače 2019.

HEMIJA - DISAHARIDI SAHAROZA – OBIČNI ŠEĆER


JU OSNOVNA ŠKOLA „BRČANSKA MALTA“
TUZLA



PISANA PRIPREMA ZA OGLEDNO – UGLEDNI ČAS HEMIJE
U OSMOM RAZREDU



                                    

Nastavna cjelina:
BIOLOŠKI VAŽNI SPOJEVI
Nastavna tema:
UGLJIKOHIDRATI
Nastavna jedinica:
DISAHARIDI

SAHAROZA – OBIČNI ŠEĆER




Tuzla, mart 2010. god.                                                                                      Predmetni nastavnik:
                                                                                                                                   Sanija Adrović, prof.

MODEL NASTAVNE JERDINICE
DISAHARIDI (SLOŽENI UGLJIKOHIDRATI)

CILJ:

Proširiti znanje o disaharidima; predstavnik saharoza – obični šećer. Aktivno angažovati učenike – učenice da se prisjete svega što znaju o ovoj temi. Na taj način će učenici biti prinuđeni da preispitaju vlastito znanje. To će istovremeno biti i temelj vlastitog znanja na koje će se moći nadograditi novo znanje koje će uslijediti u fazi razumijevanja značenja. U ovom dijelu ćemo povezati poznato sa novim.


NAČIN:

EVOKACIJA – (vrijeme 10 minuta)
TEHNIKA – oluja mozga  (vrijeme 4 – 5 minuta)


Tehnika „oluja mozgova  je najbolji način da učenici – učenice iznose slobodne acosijacije o nekoj temi. To je aktivnost u kojoj se učenici – učenice zainteresiraju za neku temu, pri čemu se pobudi njihova radoznalost. Takođe se podsjete se na ranije stečena znanja i slobodno formulišu rečenice.

Učenici – učenice u paru pišu sve što znaju o ugljikohidratima – monosaharidima.
Naglasiti da napišu sve što znaju o prostim šećerima – monosaharidima.
Kada istekne vrijeme predviđeno za pisanje, učenici – učenice će proćitati svoje zabilješke. Dok učenici – učenice pišu na tabli je potrebno nacrtati sljedeću tabelu:


RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA (vrijeme 30 minuta)
TEHNIKA – KWL tabela

Šta mislimo da znamo?
Šta želimo saznati?
Šta smo naučili?














v  U prvu kolonu s lijeve strane tabele, nastavnik zapisuje sve ono što učenici – učenice misle da znaju o disaharidima. Piše se ono u čemu se učenici – učenice generalno slažu.
v  Učenici – učenice znaju dosta toga o ovoj temi, mnogo toga su naučili na časovima biologije, te dolazi do izražaja interdisciplinarnost, a što je važno u procesu interaktivnog učenja u savremenoj nastavi.
v  U drugu kolonu se upisuju pitanja učenika – šta žele saznati o disaharidima? Pitanja kategorizirati prema znanjima i koja zanimaju većinu učenika – učenica.
v  Učenike – učenice zamoliti da otvore udžbenike hemije i pročitaju lekciju o disaharidima. Skrenuti im pažnju da imaju na umu pitanja koja su postavili u drugoj koloni. Kada završe sa čitanjem, podsjetiti ih na pitanja koja su postavili prije čitanja, a koja su navedena u koloni broj dva.
v  Utvrditi na koja pitanja postoje odgovori u lekciji i zapisati ih u treću kolonu: šta smo naučili o disaharidima.
v  Zamoliti učenici – učenice da iz lekcije pročitaju informacije koje su saznali, a da za njih nisu postavili pitanja. Ove informacije takođe upisati u treću kolonu.
v  Treba utvrditi da li postoje pitanja na koja učenici – učenice nisu dobili odgovor čitajući lekciju. Napraviti njihov popis, a zatim ih uputiti gdje mogu naći odgovore na ta pitanja.


REFLEKSIJA – (vrijeme 5 – 7 minuta)  

Refleksija je faza u kojoj učenici – učenice primjenjuju ono što su naučili tokom časa. Postoji više mogućnosti koje se mogu koristiti u ovoj fazi. Jedna od mogućnosti je pokus – ogled, koju ćemo primijeniti u ovom dijelu časa.

POKUS  -  OGLED: Dokazivanje osobina (svojstava) saharoze

POSTUPAK: U epruvetu stavimo kašičicu saharoze i postepeno zagrijavamo pamenom špiritusne lampe.

PITANJA:

1.      Koje promjene zapažamo?
2.      Šta možemo zaključiti iz izvedenog ogleda?

ODGOVORI:

Zagrijavanjem epruvete šećer se postepeno topi – mijenja agregatno stanje, mijenja boju iz bijele u karamel (potamni). Daljim zagrijavanjem, na zidovima epruvete se stvara vodena para, a iz epruvete se oslobađa plin, kisik i vodik. Daljim zagrijavanjem šećer se ugljeniše, a to je dokaz da je ugljik osnovni element koji se nalazi u organskim spojevima. Otuda se za organsku hemiju kaže da je to hemija ugljikovih spojeva. Istovremeno smo dokazali da je ugljenisanje šećeera hemijska promjena.
U fazi refleksije učenicima – učenicama je dozvoljeno da slobodno diskutuju, iznose svoja mišljenja, zaključke, da istaknu važnost dobrog zapažanja, pojedinosti koje karakterišu ogled – pokus.


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.