PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina:
|
|
predmet:
Historija
|
Razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Evropske i
izvanevropske zemlje do Prvog svjetskog rata
|
||
nastavna jedinica: Borba za kolonije i vojno-politički savezi
u Evropi
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o kolonijalnoj podjeli svijeta, interesima velikih sila i stvaranju vojno – političkih saveza
|
ODGOJNI
|
razvijanje
kritičkog mišljenja prema historijskim zbivanjima, razvijanje interesa za
prošlost, uviđanje stalnog razvoja ljudskog društva
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, vježbanje analize slikovnog materijala, razvijanje historijskog mišljenja
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni,kombinovani
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora,
demonstracija,
rad na tekstu
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Metodom razgovora ponovit ćemo najvažnija zbivanja iz historije Evrope u drugoj polovini 19. stoljeća. Pitamo: Koje su zemlje bile najmoćnije svjetske ekonomske sile krajem 19.
stoljeća? Šta je imperijalizam i koje su njegove osnovne karakteristike? Objasni
posljedice imperijalizma.
Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu
- udžbenik, strana 9.
(dalje: U/9), nakon čega ćemo na već pripremljenoj grafofoliji otkriti
naslov Borba za kolonije i vojno-politički savezi u Evropi.
|
GLAVNI DIO
Uputit ćemo učenice/učenike da promotre i analiziraju karikaturu koja prikazuje veliku Britaniju i njenu politiku U/9. Potaknut ćemo ih da iznesu svoje mišljenje o karikaturi, nakon čega ćemo im skrenuti pažnju na grafički prikaz odnosa između
kolonija, polukolonija i nezavisnih država u svijetu početkom 20. stoljeća
U/13. Metodom usmenog izlaganja ukratko ćemo objasniti koje su to najznačajnije kolonijalne imperije u drugoj polovini 20. stoljeća, te koje su kolonijalne posjede obuhvatale. Analizom
historijskih karti U/10. i U/11, učenice/učenici će steći dodatna saznanja o
kolonijalnim imperijama, te će tako dobiti predstavu o prostornoj dimenziji
ovog historijskog procesa.
Radi približavanja nastavnog sadržaja zamolit
ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst u rubrici historijska čitanka
U/9. i U/10, koji govori o propasti indijske proizvodnje na ručnom razboju, a
što je uzrokovano jeftinom engleskom industrijskom robom. Nakon toga ćemo
kroz diskusiju odgovoriti na postavljeno pitanje.
Podnaslov Interesi velikih sila obradit ćemo kombinacijom metode rada na tekstu i razgovorom. Zamolit ćemo par učenica/učenika da naizmjenično čitaju pasus po pasus teksta, nakon čega ćemo povesti razgovor o pročitanom. Uputit ćemo učenice/učenike na sliku i citat Bernarda Bulova, njemačkog
državnog kancelara U/12, poslije čega ćemo nastojati zajednički odgovoriti na
postavljena pitanja.
Tokom obrade podnaslova Formiranje vojno-političkih saveza,
objasnit ćemo proces formiranja dva vojna bloka: Trojnog saveza i Antante. Pojasnit ćemo motive koji su naveli velike
sile na stvaranje zajedničkih vojnih saveza kao i njihove ciljeve. Pri tome ćemo uputiti učenice/učenike da proanaliziraju
kartu vojnih saveza U/12.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti
najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi
provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno,
otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika
ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/13. Učenice/učenici koji
žele proširiti znanje mogu to učiniti po uputama zadatka U/13.
|
![]()
BORBA ZA KOLONIJE I
VOJNO-POLITIČKI SAVEZI U EVROPI
- Krajem 19. i
početkom 20. stoljeća najznačajnije kolonijalne sile bile su: Velika
Britanija, Francuska, Rusija i Japan
- Kasno
formiranje Italije (1870) i Njemačke (1871) razlog je što su ove dvije države
krajem 19. i početkom 20. stoljeća imale vrlo malo kolonija. Zbog toga su one
tražile novu kolonijalnu preraspodjelu što nije moglo biti ostvareno bez
ugrožavanja interesa starijih kolonijalnih sila.
- Dok je Trojni
savez imao za cilj novu kolonijalnu podjelu svijeta, članice Antante
nastojale su očuvati već izvršene podjele kolonijalnih posjeda.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.