PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Evropske i
izvanevropske zemlje do Prvog svjetskog rata
|
||
nastavna jedinica: Međunarodne krize i regionalni sukobi pred
Prvi svjetski rat
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje učenica/učenika
sa međunarodnim odnosima uoči Prvog svjetskog rata, stjecanje znanja o
uzrocima međunarodnih kriza
|
ODGOJNI
|
razvijanje
negativnog stava učenica/učenika prema primjeni sile u međunarodnim odnosima,
uočavanje važnosti mirnog rješavanja sukoba i isticanje značaja mira u
svijetu
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje
sposobnosti izdvajanja bitnih podataka i logičkog razmišljanja, razvijanje
sposobnosti upoređivanja i uočavanja uzročno-posljedičnih veza
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora,
demonstracija,
rad na tekstu
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Pregledati
domaću zadaću kod učenica/učenika i odrediti nekog ko će pročitati šta je
napisala/napisao o zadatoj tematici. Metodom razgovora ukratko ćemo ponoviti
gradivo iz prethodne lekcije. Pitamo: Koja su dva suparnička saveza
dominirala Evropom krajem 19. i početkom 20. stoljeća? Koje su države bile njihove članice? Navedi
posljedice formiranja blokova velikih sila.
Potom
ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod u nastavnu jedinicu U/14,
nakon čega ćemo najaviti temu i napisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Metodom razgovora predstaviti međunarodne krize koje
su izbijale uoči Prvog svjetskog rata. Učenicama/učenicima objasniti uzroke,
tok i posljedice Marokanske i Aneksione krize te Balkanskih ratova koji su
predstavljali neposrednu uvertiru u rat. Obrazlaganje nastavnih sadržaja
pratiti izlaganjem na karti. Posebnu pažnju posvetićemo aneksionoj krizi, pri
čemu možemo ponoviti lekciju vezanu za Berlinski kongres. Moguća pitanja: Kad
i zbog čega je održan Berlinski kongres? Kakav status su dobile Srbija i Crna
Gora na tom kongresu, a kakav Bosna i Hercegovina? Kojim članom Berlinskog
kongresa je određen status Bosne i Hercegovine? Objasni! Zamolit ćemo
učenicu/učenika da pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/16 nakon
čega ćemo metodom razgovora nastojati pronaći odgovore na postavljena
pitanja.
Podnaslov Balkanski ratovi obradit ćemo metodom usmenog izlaganja uz pokazivanje na karti. Objasnit ćemo učenicima nastanak Balkanskog saveza, Prvi balkanski rat, sklapanje mira i nastanak Albanske države. Također ćemo opisati uzroke Drugog balkanskog rata i sklapanje mira u Bukureštu
Nakon izloženog,
zatražit ćemo od učenica/učenika da uz svaki podnaslov proanaliziraju
pripadajuće karikature i odgovore na postavljena pitanja. Pored navedenog,
definisat ćemo nove pojmove – diplomatija, konferencija, protektorat.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
- Navedi najveće međunarodne krize pred prvi svjetski rat i objasni razloge njihovog izbijanja.
- Kad i zašto je izvršena aneksija Bosne i Hercegovine?
- Kako je riješena aneksiona kriza?
-
Opiši nastanak i cilj balkanskog saveza
-
Navedi posljedice prvog i drugog balkanskog rata
Ukoliko je potrebno,
otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko
učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/17.
Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti po uputama zadatka
U/17.
![]()
MEĐUNARODNE KRIZE I
REGIONALNI SUKOBI PRED PRVI SVJETSKI RAT
- Napeti i
složeni odnosi između velikih sila posebno su postajali vidljivi za vrijeme
međunarodnih kriza. One su služile za odmjeravanje snaga, nagovje-štavajući
tako skori ratni sukob početkom 20. stoljeća.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.