nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Ratne operacije i prilike u zaraćenim zemljama


    
PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                 
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                             
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Prvi svjetski rat (1914-1918)
nastavna jedinica:  Ratne operacije i prilike u zaraćenim zemljama

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o stvaranju tajnih ugovora i ulasku Italije i Bugarske u Prvi svjetski rat, upoznavanje učenica/učenika sa stanjem na glavnim frontovima tokom 1915. i 1916. godine,  uočavanje uzroka američkog uključivanja u rat te  upoznavanje učenica/učenika sa utjecajem rata na svakodnevni život stanovništva zaraćenih zemalja
ODGOJNI
razvijanje negativnog stava kod učenica/učenika prema ratnim sukobima, te njihovo upoznavanje sa ljudskim i materijalnim razaranjima koje rat donosi, osuda osvajačke politike i poticanje ideje rješavanja sporova mirnim putem
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti učenica/učenika da samostalno rade na historijskim tekstovima, analiziraju ih, te tako stečena znanja dopunjavaju analizom slikovnih izvora, vježbanje povezivanja gradiva i praćenje uzroka i posljedica historijskih događaja, vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru
                            

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, rad na tekstu, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Metodom razgovora ponovit ćemo nastavnu jedinicu Početak Prvog svjetskog rata i formiranje frontova u Evropi. Zatražit ćemo odgovore na sljedeća pitanja: Navedi glavni uzrok izbijanja Prvoga svjetskog rata. Prepričaj ukratko tok događaja koji su doveli do izbijanja rata. Koji su glavni frontovi obrazovani u Evropi do kraja 1914. godine? Najavit ćemo nastavnu jedinicu Ratne operacije i prilike u zaraćenim zemljama i zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod U/29.


GLAVNI DIO

       Na početku obrade nove nastavne jedinice metodom usmenog izlaganja, a uz pomoć karte (zidne ili iz udžbenika) pojasnit ćemo ulazak Italije i Bugarske u Prvi svjetski rat. U nastavku časa opisat ćemo stanje na glavnim frontovima tokom 1915. i 1916. godine, s posebnim naglaskom na najveće bitke Prvog svjetskog rata koje su vođene u tom periodu (Jitland, Verden, Soma). Zamolit ćemo dvije učenice/učenika da pročitaju tekstove iz rubrike historijska čitanka (U/30), i to jedna učenica/učenik jedan tekst. Nakon toga metodom razgovora pristupit ćemo njihovoj analizi čime učenice/učenici dobivaju dodatna saznanja i predstave o strahotama i besmislenosti rata.      
       Podnaslove Ulazak SAD-a u rat  i Prilike u zaraćenim zemljama obradit ćemo metodom rada na tekstu tako što ćemo zamoliti učenice/učenike da ih u tišini pročitaju. Nakon pročitanog teksta usmeno će odgovoriti na 4. i 5. pitanje U/32.





ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću učenicama/učenicima dati da pogledaju flm Galipolje u režiji Petera Weira (U/32) pri čemu će morati da: razmisle i zapišu šta im je najvažnije u filmu; objasne zašto im je baš to najvažnije; razmisle i zapišu koje znanje mogu povezati s filmom; navedu koji se osjećaji javljaju u njima nakon pogledanog filma i objasne zašto se tako osjećaju; zapišu svoj vlastiti stav o filmu te objasne zašto tako misle



PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

RATNE OPERACIJE I PRILIKE U ZARAĆENIM ZEMLJAMA

1915. godina
- život stanovnika bio je težak
- poljoprivreda i stočarstvo  bili  su upropašteni
- zavladalo je siromaštvo, glad,  zarazne bolesti...
- demonstracije i štrajkovi po-stali su svakodnevnica
- broj mobiliziranih vojnika stalno se povećavao
- masovno zapošljavanje žena u tvornicama, administraciji i poljoprivredi.
-    sporazumom u Londonu Italija ušla u rat na strani Antante ( obećano joj je teritorijalno proširenje na račun hrvatske i slovenačke obale Jadranskog mora)
-    Otvoren Italijanski front
-    Bugarska pristupila Centralnim silama (Obećano joj je proširenje na račun Makedonije i istočne Srbije)
-    Centralne sile su tokom 1915. godine odnijele nekoliko značajnih pobjeda (zauzele Srbiju, dio Poljske i Litvu)
1916. godina
-    Centralne sile zauzele Crnu Goru
-    Bitka kod Verdenaoko milion mrtvih i ranjenih
-    Bitka na Somiprvi put upotrijebljeni tenkovi i bojni otrovioko milion i trista hiljada mrtvih i renjenih
1917. godina
- SAD ulaze u rat na strani Antante






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.