PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Prvi svjetski
rat (1914-1918)
|
||
nastavna jedinica: Ratne operacije i prilike u zaraćenim
zemljama
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o stvaranju tajnih ugovora i ulasku Italije i Bugarske u Prvi svjetski rat, upoznavanje učenica/učenika sa stanjem na glavnim frontovima
tokom 1915. i 1916. godine, uočavanje uzroka američkog uključivanja u rat te
upoznavanje učenica/učenika sa utjecajem rata na svakodnevni život
stanovništva zaraćenih zemalja
|
ODGOJNI
|
razvijanje negativnog
stava kod učenica/učenika prema ratnim sukobima, te njihovo upoznavanje sa
ljudskim i materijalnim razaranjima koje rat donosi, osuda osvajačke politike
i poticanje ideje rješavanja sporova mirnim putem
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti učenica/učenika da samostalno rade na
historijskim tekstovima, analiziraju ih, te tako stečena znanja dopunjavaju
analizom slikovnih izvora, vježbanje povezivanja gradiva i praćenje uzroka i
posljedica historijskih događaja, vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, rad na tekstu, analiza slikovnog
materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Metodom razgovora ponovit ćemo nastavnu jedinicu Početak
Prvog svjetskog rata i formiranje frontova u Evropi. Zatražit ćemo odgovore na sljedeća pitanja: Navedi glavni uzrok izbijanja Prvoga svjetskog rata. Prepričaj ukratko tok događaja koji su doveli do izbijanja rata. Koji su glavni frontovi obrazovani u Evropi do kraja
1914. godine? Najavit ćemo nastavnu jedinicu Ratne operacije i prilike u zaraćenim
zemljama i zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod U/29.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade nove nastavne
jedinice metodom usmenog izlaganja,
a uz pomoć karte (zidne ili iz udžbenika) pojasnit ćemo ulazak Italije i
Bugarske u Prvi svjetski rat. U nastavku časa opisat ćemo stanje na glavnim
frontovima tokom 1915. i 1916. godine, s posebnim naglaskom na najveće bitke
Prvog svjetskog rata koje su vođene u tom periodu (Jitland, Verden, Soma). Zamolit ćemo dvije učenice/učenika da pročitaju tekstove iz rubrike
historijska čitanka (U/30), i to jedna učenica/učenik jedan tekst. Nakon toga
metodom razgovora pristupit ćemo njihovoj analizi čime učenice/učenici dobivaju dodatna saznanja i predstave o
strahotama i besmislenosti rata.
Podnaslove Ulazak SAD-a u rat i Prilike u zaraćenim zemljama obradit ćemo metodom rada na tekstu tako što ćemo zamoliti učenice/učenike da ih u tišini pročitaju. Nakon pročitanog teksta usmeno će odgovoriti na 4. i 5. pitanje U/32.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu časa nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Za domaću zadaću učenicama/učenicima
dati da pogledaju flm Galipolje u
režiji Petera Weira (U/32) pri čemu će morati da: razmisle i zapišu šta im je najvažnije
u filmu; objasne zašto im je baš to najvažnije; razmisle i zapišu koje
znanje mogu povezati s filmom;
navedu koji se osjećaji javljaju
u njima nakon pogledanog filma i objasne zašto se tako osjećaju; zapišu svoj
vlastiti stav o filmu te
objasne zašto tako misle
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
RATNE OPERACIJE I PRILIKE U
ZARAĆENIM ZEMLJAMA
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.