nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Revolucije u Rusiji, slom Centralnih sila i rezultati Prvog svjetskog rata


PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                             
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Prvi svjetski rat (1914-1918)
nastavna jedinica:  Revolucije u Rusiji, slom Centralnih sila i rezultati Prvog svjetskog rata

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o političkim zbivanjima u Rusiji 1917. godine, upoznavanje učenica/učenika sa završnim godinama Prvog svjetskog rata i slomom Centralnih sila, upoznavanje sa rezultatima i posljedicama Prvog svjetskog rata  
ODGOJNI
isticanje prava svakog naroda na slobodu i vlastito opredjeljenje, razvijanje radnih navika, razvijanje pozitivnog odnosa prema mirnom rješavanju sukoba, razvijanje stava učenica/učenika prema ratnim razaranjima i ljudskim žrtvama, osuda rješavanja sukoba uz primjenu sile
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, uočavanje uzročno-posljedičnih veza, razvijanje sposobnosti izdvajanja bitnih podataka
                            

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, rad na tekstu, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       U uvodnom dijelu časa ukratko ćemo ponoviti nastavne sadržaje povezane sa današnjom nastavnom jedinicom i to tako da ćemo prozvati tri učenice/učenika. Prva učenica/učenik će uz pomoć karte ukratko opisati stanje na glavnim frontovima tokom 1915. i 1916. godine. Druga učenica/učenik će objasniti razloge i povod ulaska SAD-a u rat. Treća učenica/učenik će opisati prilike u zaraćenim zemljama za vrijeme Prvog svjetskog rata.
       Najavit ćemo nastavnu jedinicu Revolucije u Rusiji, slom Centralnih sila i rezultati Prvog svjetskog rata i zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod U/33.


GLAVNI DIO

       Na početku obrade nove nastavne jedinice metodom usmenog izlaganja pojasniti stanje u Rusiji tokom Prvog svjetskog rata (oskudica, glad, nezadovoljstvo...). Tražit ćemo od učenica/učenika da se podsjete razlike između gregorijanskog i julijanskog kalendara, naglasivši da je gregorijanski kalendar u Rusiju uveden tek 1918. godine. Učenicima nastojati što je moguće bolje opisati društveno-političke promjene koje su zadesile Rusiju 1917. godine (februarsku i oktobarsku revoluciju, ukidanje monarhije i proglašenje republike, te dolazak na vlast boljševika/komunista). Zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/34 nakon čega ćemo pristupiti njegovoj analizi odgovarajući na postavljena pitanja. Time će učenice/učenici steći dodatna saznanja o ovim historijskim događajima.
       U drugom dijelu časa pojasnit ćemo ključne događaje koji su uzrokovali propast Centralnih sila i kraj rata 11. novembra 1918. godine. Učenice/učenici će promotriti pripadajući slikovni materijal i usmeno odgovoriti na pitanja postavljena u udžbeniku. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomoći ćemo potpitanjima.
       Nakon toga učenicama/učenicima treba predstaviti rezultate i posljedice rata – ratna razaranja, ljudske gubitke i promjene u međunarodnim odnosima nakon 1918. godine. Na karti u udžbeniku U/36. prikazat ćemo političke  promjene granica  koje su  nastale kao direktna  posljedica  rata.  Pitat  ćemo


učenice/učenike šta uočavaju? Koja su četiri velika carstva prestala postojati? Koje su države nastale na području raspadnute Austro-Ugarske monarhije? Koje su države nastale na području Ruskoga Carstva? Uputićemo učenice/učenike na tabelarni pregled ljudskih gubitaka u Prvom svjetskom ratu, što ćemo zajednički proanalizirati.


ZAVRŠNI DIO

       Uz pomoć plana table učenice/učenici će ukratko prepričati nastavnu jedinicu. Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
       Za domaću zadaću učenicama/učenicima dati da pogledaju flm Crveni u režiji Warrena Beattya (U/32) pri čemu će morati da: razmisle i zapišu šta im je najvažnije u filmu; objasne zašto im je baš to najvažnije; razmisle i zapišu koje znanje mogu povezati s filmom; navedu koji se osjećaji javljaju u njima nakon pogledanog filma i objasne zašto se tako osjećaju; zapišu svoj vlastiti stav o filmu te objasne zašto tako misle



PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

REVOLUCIJE U RUSIJI, SLOM CENTRALNIH SILA I REZULTATI PRVOG SVJETSKOG RATA

1917. godina
-    februarska revolucijaposljednji ruski car Nikolaj II Romanov odrekao se prijestolja nakon čega je Rusija proglašena republikomimenovana privremena vlada
-    Vladimir Iljič Lenjin, vođa boljševika/komunistaoružani odredi pod nazivom Crvena armijaosnivanje sovjeta (vijeća) koji su djelovali kao paralelni organi vlasti
-    oktobarska revolucijazbačena privremena vlada i proglašena vlast sovjetakomunisti na vlasti
1918. godina
-    3. marta, mirom u Brest-Litovsku s Centralnim silama Rusija istupila iz Prvog svjetskog rata
-    bitka na rijeci Marniprvi put upotrijebljeni avioni
-    11. novembra, u Kompinjskoj šumi kod Pariza Njemačka potpisala kapitulacijukraj Prvog svjetskog rata
Rezultati
raspad država
nove države/promjene
Austro-Ugarska
Austrija, Mađarska, Čehoslovačka, Država SHS, dio teritorije pripao Poljskoj
Osmansko carstvo
Turska, azijska područja pripala Francuskoj i Velikoj Britaniji, Saudijska Arabija
Njemačko carstvo
Njemačka je postala Republika, dio istočnih područja  priključen Poljskoj
Rusko carstvo
Finska, Estonija, Latvija, Litva, Rusija je postala komunistička država





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.