PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Prvi svjetski
rat (1914-1918)
|
||
nastavna jedinica: Revolucije u Rusiji, slom Centralnih sila i
rezultati Prvog svjetskog rata
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o političkim zbivanjima u Rusiji 1917. godine, upoznavanje učenica/učenika sa završnim
godinama Prvog svjetskog rata i slomom Centralnih sila, upoznavanje sa
rezultatima i posljedicama Prvog svjetskog rata
|
ODGOJNI
|
isticanje
prava svakog naroda na slobodu i vlastito opredjeljenje, razvijanje radnih navika, razvijanje pozitivnog odnosa prema mirnom rješavanju sukoba, razvijanje stava učenica/učenika prema ratnim razaranjima i ljudskim žrtvama, osuda rješavanja sukoba uz primjenu sile
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, uočavanje
uzročno-posljedičnih veza, razvijanje sposobnosti izdvajanja bitnih podataka
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni,
individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, rad na tekstu, analiza slikovnog
materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
U uvodnom dijelu časa ukratko ćemo ponoviti nastavne sadržaje povezane sa današnjom nastavnom jedinicom i to tako da ćemo prozvati tri učenice/učenika. Prva učenica/učenik će uz pomoć karte ukratko opisati stanje na glavnim frontovima
tokom 1915. i 1916. godine. Druga učenica/učenik će objasniti razloge i povod ulaska SAD-a u rat. Treća učenica/učenik će opisati prilike u zaraćenim zemljama za vrijeme Prvog svjetskog rata.
Najavit ćemo nastavnu jedinicu Revolucije u Rusiji, slom Centralnih sila i rezultati Prvog svjetskog
rata i zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod U/33.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade nove nastavne jedinice metodom usmenog izlaganja pojasniti stanje u Rusiji tokom Prvog svjetskog rata (oskudica, glad, nezadovoljstvo...). Tražit ćemo od učenica/učenika da se podsjete razlike između
gregorijanskog i julijanskog kalendara, naglasivši da je gregorijanski
kalendar u Rusiju uveden tek 1918. godine. Učenicima nastojati što je moguće
bolje opisati društveno-političke promjene koje su zadesile Rusiju 1917.
godine (februarsku i oktobarsku revoluciju, ukidanje monarhije i proglašenje
republike, te dolazak na vlast boljševika/komunista). Zamolit ćemo učenicu/učenika
da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/34 nakon čega ćemo
pristupiti njegovoj analizi odgovarajući na postavljena pitanja. Time će učenice/učenici
steći dodatna saznanja o ovim historijskim
događajima.
U drugom dijelu časa
pojasnit ćemo ključne događaje koji su uzrokovali propast Centralnih sila i
kraj rata 11. novembra 1918. godine. Učenice/učenici će promotriti pripadajući slikovni materijal i usmeno odgovoriti na pitanja postavljena u udžbeniku. Ukoliko ocijenimo potrebnim pomoći ćemo potpitanjima.
Nakon toga učenicama/učenicima treba predstaviti rezultate i
posljedice rata – ratna razaranja, ljudske gubitke i promjene u međunarodnim
odnosima nakon 1918. godine. Na karti u udžbeniku U/36. prikazat ćemo
političke promjene granica koje su nastale kao direktna posljedica rata. Pitat ćemo
|
učenice/učenike šta uočavaju? Koja su četiri velika carstva prestala
postojati? Koje su države nastale na području raspadnute Austro-Ugarske monarhije?
Koje su države nastale na području Ruskoga Carstva? Uputićemo
učenice/učenike na tabelarni pregled ljudskih gubitaka u Prvom svjetskom
ratu, što ćemo zajednički proanalizirati.
|
ZAVRŠNI DIO
Uz pomoć plana table učenice/učenici će ukratko prepričati nastavnu jedinicu. Nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane
aktivnosti. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
Za domaću zadaću učenicama/učenicima
dati da pogledaju flm Crveni u
režiji Warrena Beattya (U/32) pri čemu će morati da: razmisle i zapišu šta im je najvažnije u filmu; objasne zašto im
je baš to najvažnije; razmisle i zapišu koje znanje mogu povezati s filmom; navedu koji se osjećaji javljaju u njima nakon
pogledanog filma i objasne zašto se tako osjećaju; zapišu svoj vlastiti stav o filmu te objasne zašto tako misle
|
PLAN
TABLE | GRAFOFOLIJE
![]()
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.