PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Svijet između
dva svjetska rata
|
||
nastavna jedinica: Versajski mirovni ugovor i Društvo naroda
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o odredbama Versajskog mirovnog ugovora,
stjecanje znanja o međunarodnim odnosima i teritorijalnim promjenama
uspostavljenim nakon Prvog svjetskog rata, uočavanje historijske uloge i
ciljeva djelovanja Društva naroda
|
ODGOJNI
|
razvijanje kritičkog stava kod učenica/učenika, ocjena položaja
velikih sila i uviđanje mogućnosti privrednog i društvenog razvoja Evrope
nakon Prvog svjetskog rata, naglašavanje važnosti rješavanja nesporazuma
mirnim putem i dogovorom, razvijanje tolerancije
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje
samostalnog rada učenica/učenika sa zidnom kartom, vježbanje snalaženja u
vremenu i prostoru, razvijanje kritičkog mišljenja, opisivati, objašnjavati, povezivati gradivo, donositi zaključke
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, metoda rada na tekstu, demonstracija, analiza
slikovnog materijala,
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, historijska karta, dodatna literatura
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvod u novu nastavnu
jedinicu može se obraditi pitanjima kojima učenice/učenici trebaju povezati
znanja iz prethodno obrađenih nastavnih lekcija: Kako i kada je okončan Prvi
svjetski rat? Kakve je promjene rat izazvao u Rusiji? Objasni promjene koje
je rat uzrokovao u Osmanskom carstvu, Austro-Ugarskoj i Njemačkoj. Ukratko
opiši posljedice Prvog svjetskog rata.
Od učenice/učenika ćemo zatražiti da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/39. Nakon toga
ćemo napisati naslov na tablu: Versajski mirovni ugovor i Društvo naroda
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja objasnit ćemo Versajski mirovni ugovor
koji je predstavljao konačni završetak Prvog svjetskog rata i potvrdu
rezultata koji su njime postignuti. Nakon toga predstavit ćemo pojedinačne
mirovne ugovore potpisane sa svim poraženim zemljama. Akcenat ćemo staviti na
položaj i odredbe mirovnog ugovora sa Njemačkom, objašnjavajući posljedice
ovako postignutog ugovora na dalji razvoj političkih prilika u ovoj zemlji.
Da bi provjerili da li su učenice/učenici zapamtili izloženo postavit ćemo
nekoliko pitanja: Gdje je održana mirovna konferencija? Koje su zemlje vodile glavnu riječ na konferenciji? Zašto je
nazvana Versajska mirovna konferencija? Kako je Njemačka kažnjena za Prvi svjetski
rat? Potom ćemo uputiti učenice/učenike da pogledaju sliku demonstracija u
Njemačkoj protiv mira u Versaju, kao i tabelu mirovnih ugovora U/40. Pitamo: Kako su kažnjene ostale članice Centralnih sila? Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.
U drugom dijelu časa učenice/učenike ćemo upoznati sa
suprotnostima Versajskog sistema koji su doveli do zaoštravanja odnosa među
velikim silama. Posebno ćemo naglasiti zašto mnoge države, bilo poražene ili pobjednice,
nisu bile zadovoljne versajskim sistemom. Prokomentirat ćemo karikaturu
|
o nametnutim obavezama Njemačkoj U/41. Zatim ćemo obraditi podnaslov Društvo naroda.
Važno je objasniti organizaciju ove međunarodne asocijacije te ciljeve koji
su pred njom postavljani. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita tekst iz
rubrike historijska čitanka U/42, nakon čega ćemo izvršiti njegovu analizu.
Neka od mogućih pitanja su: šta je Vilson rekao o sklapanju ugovora o miru? Kakav je stav zauzeo prema
pomorskoj plovidbi, ekonomskom razvoju, naoružanju? Šta je zahtijevao za Rusiju, a
šta za narode Austro-Ugarske? Vilson je
također predložio osnivanje
organizacije koja će štititi nezavisnost malih i velikih država. Kako se zvala ta organizacija? Najvažnije podatke otkrivat ćemo na već pripremljenoj grafofoliji.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
-
Opiši kad i kako su vođeni mirovni pregovori u Parizu?
-
Objasni zašto se
ustalio izraz "Versajski mir"
-
Navedi obaveze koje su
versajskim mirom nametnute Njemačkoj.
-
Obrazloži suprotnosti
proizašle iz versajskog sistema.
-
Na čiju inicijativu je
osnovano Društvo naroda, kada i s kojim ciljem?
Ukoliko je potrebno,
otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika
ocijeniti. Domaća zadaća po uputama u udžbeniku na strani 42.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
VERSAJSKI MIROVNI UGOVOR I
DRUŠTVO NARODA
-
u Parizu je od 18.
januara do 28. juna 1918. održana mirovna konferencija
-
glavnu riječ vodili su
predstavnici Velike Britanije, Francuske, SAD-a i Italije bez predstavnika
komunističke Rusije
-
mirovni ugovor s
Njemačkom potpisan je 28. juna 1919. godine u dvorcu Versaj kod Pariza→"Versajski mir"
-
odredbe:Njemačka je
proglašena glavnim krivcem za rat, oduzeti su joj dijelovi teritorija i sve
kolonije, ograničene su joj vojne snage, morala je platiti veliki dio ratne
odštete
-
na sličan način, ali u
manjoj mjeri kažnjeni su i njemački saveznici
-
Vilsonovih 14 tačaka→program za poslijeratno sređivanje odnosa među narodima u Evropi i svijetu
-
Društvo naroda→glavni cilj:očuvanje mira i razvijanje međunarodne saradnje→sjedište u Ženevi (Švicarska)
-
Društvo naroda se
pokazalo neuspješnim zbog suprotnosti interesa velikih sila
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.