PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
Predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
Redni broj časa:
|
Nastavna cjelina – tema: Svijet između
dva svjetska rata
|
||
nastavna jedinica: Svjetska ekonomska kriza
|
||
ZADACI
NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o tokovima privrednog razvitka Evrope nakon
Prvog svjetskog rata, usvajanje znanja o uzrocima, toku i posljedicama velike
ekonomske krize, upoznavanje novih pojmova
|
ODGOJNI
|
razvijanje kritičkog odnosa prema prekomjernoj potrošnji i
reklamnoj industriji, razvijanje osjetljivosti prema problemu nezaposlenosti
i njegovim posljedicama
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza,
vježbanje samosta-lnog rada na tekstu
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, metoda rada na tekstu, demonstracija, analiza
slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Ukratko ćemo ponoviti
nastavne sadržaje koji su povezani sa
današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Opiši
najznačajnije tehničke izume u svijetu koji su se desili na prijelazu iz 19.
u 20. stoljeće. Kako su oni utjecali na ubrzani razvoj industrijske proizvodnje?
Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/43, nakon čega
ćemo napisati naslov: Svjetska ekonomska kriza
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja predočit ćemo uzroke, tok i posljedice velike ekonomske krize
koja je svijetom vladala u razdoblju 1929-1933. godine. Krah Njujorške berze
24. oktobra 1929. godine označava početak ekonomske krize, a financijski
poremećaji u SAD-u, uskoro su se odrazili i na ostale zemlje svijeta. Analizom
slikovnog materijala iz udžbenika učenicama/učenicima ćemo približiti
posljedice ekonomske krize na svakodnevni život čovjeka. Upućujemo na analizu
grafičkog prikaza opadanja industrijske proizvodnje i porasta broja nezaposlenosti
U/45. Nakon toga zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz
rubrike historijska čitanka U/46 što će omogućiti
stjecanje dodatnih saznanja o ovom
historijskom događaju.
Na kraju obrade
nastavne jedinice učenicama/učenicima treba objasniti mjere zahvaljujući
kojima je ekonomska kriza prevaziđena.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
-
Koji su uzroci svjetske ekonomske krize?
-
Objasni zašto se kriza iz SAD-a proširila na čitav svijet?
-
Koje evropske zemlje su bile najviše pogođene krizom?
-
Navedi koje privredne grane je zahvatila ekonomska kriza i njene posljedice.
|
-
Opiši reforme koje je poduzeo američki predsjednik Ruzvelt za izlazak iz krize.
Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Domaća
zadaća po uputama U/46.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
SVJETSKA EKONOMSKA KRIZA
-
razvoj potrošačkog
društva tjerao je privatne poduzetnike da stalno povećavaju proizvodnju→rezultat: ogromna količina robe koja se sve manje prodavala→roba se gomilala→cijene padale→tvornice smanjivale
ili potpuno obustavljale proizvodnju→radnici ostajali bez
posla→posljedica: glad, siromaštvo, štrajkovi...
-
slom Njujorške berze,
oktobra 1929. godine, označio je početak ekonomske krize koja je trajala od
1929. do 1933. godine
-
najprije je zahvatila
SAD, a odale se prenijela u sve dijelove svijeta u kojima su bile prisutne
američke investicije i kapital
-
U Evropi je kriza
najviše pogodila Njemačku, Francusku i Veliku Britaniju
-
američki predsjednik,
Franklin Delano Ruzvelt pokrenuo je 1933. program reformi za izlazak iz krize→državni intervencionizam (država kontrolira dio privrednih procesa te
formiranje cijena)→opsežan program javnih radova (porast zaposlenosti)→ kraj ekonomske krize
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.