nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Svjetska ekonomska kriza



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                              
Predmet:  Historija                            
razred: 9.
Redni broj časa:
Nastavna cjelina – tema: Svijet između dva svjetska rata
nastavna jedinica:  Svjetska ekonomska kriza

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o tokovima privrednog razvitka Evrope nakon Prvog svjetskog rata, usvajanje znanja o uzrocima, toku i posljedicama velike ekonomske krize, upoznavanje novih pojmova
ODGOJNI
razvijanje kritičkog odnosa prema prekomjernoj potrošnji i reklamnoj industriji, razvijanje osjetljivosti prema problemu nezaposlenosti i njegovim posljedicama
FUNKCIONALNI
razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje samosta-lnog rada na tekstu
                            

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, metoda rada na tekstu, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD
      
       Ukratko ćemo ponoviti nastavne sadržaje  koji su povezani sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Opiši najznačajnije tehničke izume u svijetu koji su se desili na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće. Kako su oni utjecali na ubrzani razvoj industrijske proizvodnje? Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/43, nakon čega ćemo napisati naslov: Svjetska ekonomska kriza


GLAVNI DIO

        Metodom usmenog izlaganja predočit ćemo  uzroke, tok i posljedice velike ekonomske krize koja je svijetom vladala u razdoblju 1929-1933. godine. Krah Njujorške berze 24. oktobra 1929. godine označava početak ekonomske krize, a financijski poremećaji u SAD-u, uskoro su se odrazili i na ostale zemlje svijeta. Analizom slikovnog materijala iz udžbenika učenicama/učenicima ćemo približiti posljedice ekonomske krize na svakodnevni život čovjeka. Upućujemo na analizu grafičkog prikaza opadanja industrijske proizvodnje i porasta broja nezaposlenosti U/45. Nakon toga zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/46 što će omogućiti stjecanje dodatnih saznanja o ovom historijskom događaju.
       Na kraju obrade nastavne jedinice učenicama/učenicima treba objasniti mjere zahvaljujući kojima je ekonomska kriza prevaziđena.


ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.

-        Koji su uzroci svjetske ekonomske krize?
-        Objasni zašto se kriza iz SAD-a proširila na čitav svijet?
-        Koje evropske zemlje su bile najviše pogođene krizom?
-        Navedi koje privredne grane je zahvatila ekonomska kriza i njene posljedice.

-        Opiši reforme koje je poduzeo američki predsjednik Ruzvelt za izlazak iz krize.

       Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Domaća zadaća po uputama U/46.


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

SVJETSKA EKONOMSKA KRIZA

-    razvoj potrošačkog društva tjerao je privatne poduzetnike da stalno povećavaju proizvodnjurezultat: ogromna količina robe koja se sve manje prodavalaroba se gomilalacijene padaletvornice smanjivale ili potpuno obustavljale proizvodnjuradnici ostajali bez poslaposljedica: glad, siromaštvo, štrajkovi...
-    slom Njujorške berze, oktobra 1929. godine, označio je početak ekonomske krize koja je trajala od 1929. do 1933. godine
-    najprije je zahvatila SAD, a odale se prenijela u sve dijelove svijeta u kojima su bile prisutne američke investicije i kapital
-    U Evropi je kriza najviše pogodila Njemačku, Francusku i Veliku Britaniju
-    američki predsjednik, Franklin Delano Ruzvelt pokrenuo je 1933. program reformi za izlazak iz krizedržavni intervencionizam (država kontrolira dio privrednih procesa te formiranje cijena)opsežan program javnih radova (porast zaposlenosti)kraj ekonomske krize





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.