nedjelja, 24. veljače 2019.

HISTORIJA - Izvanevropske zemlje između dva svjetska rata



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina:  2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Svijet između dva svjetska rata
nastavna jedinica:  Izvanevropske zemlje između dva svjetska rata

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
upoznavanje učenica/učenika sa političkim i privrednim prilikama u izvanevropskim zemljama između dva svjetska rata, stjecanje znanja o stanju u islamskim zemljama i arapskom svijetu u ovom periodu
ODGOJNI
razvijanje kritičkog mišljenja, razvijanje pozitivnog odnosa prema nenasilnom otporu, osuda militarizma kao agresivnog spoljnopolitičkog programa, osuda teritorijalnih pretenzija i osvajačkih ratova
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, vježbanje logičkog razmišljanja i uočavanja sličnosti i razlika historijskih procesa, razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza
                            

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, metoda rada na tekstu, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Prije obrade novog gradiva pregledaćemo domaću zadaću. Potom ćemo zamoliti učenicu/učenika da glasno pročita uvod u nastavnu jedinicu U/47. Možemo postaviti pitanja: šta je omogućilo pojavu antikolonijalnih pokreta u porobljenim zemljama Azije, Afrike i Latinske Amerike? Šta je bio njihov cilj?  Nakon toga ćemo napisati naslov na tablu: Izvanevropske zemlje između dva svjetska rata


GLAVNI DIO

       Učenice/učenike podijeliti u nekoliko grupa. Svaka grupa će obraditi po jedan podnaslov iz današnje nastavne jedinice.

      I.     grupa: Indija
     II.     grupa: analiza teksta iz rubrike historijska čitanka U/48, uz odgovore na postavljena pitanja
   III.     grupa: Kina
   IV.     grupa: Japan
    V.     grupa: raspad osmanskog carstva i arapske zemlje
   VI.     grupa: SAD i zemlje Latinske Amerike

       Svaka grupa će samostalno uz pomoć udžbenika obraditi svoj zadatak uz pravljenje vlastitih zabilješki. Nakon toga će po jedan predstavnik svake grupe urađeno predstaviti odjeljenju. Najvažnije zabilješke zapisuju se na tablu, dok ih ostali prepisuju u svoje sveske.


ZAVRŠNI DIO

      Ocijeniti pojedine izlagače, ali i članove grupa (ako nismo sigurni u pojedinačno znanje svih članova grupe, za dodatnu provjeru znanja, postavit ćemo pitanje ili dva članu grupe kojeg želimo ocijeniti). Za domaću zadaću učenice/učenici će odgovoriti na pitanja U/51. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati i referat o Mahatmi Gandiju


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

IZVENEVROPSKE ZEMLJE IZMEĐU DVA SVJETSKA RATA

Indija
Kina
Japan

- najveća britanska kolonija
- indijski nacionalni kongresMaha- tma Gandizahtjevi za nezavi-snošćupasivan otpor (građanska neposlušnost, neodupiranje nasi-lju, bojkot britanske vlasti i robe)
- bezuspješni pokušaji Britanaca da reformama umire zemlju
- 1934. na čelo Indijskog naciona-lnog kongresa došao je Džavaha-rlal Nehru koji je nastavio borbu za nezavisnost Indije


- Kuomitang–nacionalnooslobodi-lački pokret protiv dominacije stranih silaSun Jat Sen1911 Kina proglašena Republikom
- 1921. osnovana KP Kine
- 1925. vođstvo Kuomitanga preuzima Čang Kaj Šekprogoni komuniste→1927. izbi-ja građanski rat1931. Japan napada Kinu što ujedinjuje dvije suprotstavljene strane1937. započeo odbrambeno-oslobodi-lački rat protiv Japana

- nakon Prvog svjetskog rata moć Japana naglo je porasla (privreda se ubrzano razvijala)
- Japanska vojska je postala veoma utjecajnadominantna uloga u društvu (militarizam) zalagala se za agresivniju vanjsku politikuprogram: "Azija Azijcima!"
- 1930-ih, Japan započeo sa osvajanjem KineOsuda Društva naroda1933. Japan istupa iz te organizacije

Osmansko carstvo i arapske zemlje
SAD i zemlje latinske Amerike


- nakon prvog svjetskog rata Osmansko carstvo je pretrpjelo velike teritorijalne gubitke
- 1919. Grčka je okupirala Anadoliju Turci podižu ustanak pod vođstvom Mustafe Kemal-paše
- 1922. Grci su protjerani poslje-dnji osmanski sultan Mehmed VI je abdicirao1923. proglašena je re-publika Turskanizom reformi izgrađena je u modernu državu


- privreda SAD-a prolazila je kroz novu industrijsku revoluciju uz veliki napredakvisok životni standard stanovništvarazvoj potrošačkog društva
- u vanjskoj politici SAD ostaju po strani i ne miješaju se u događaje u Evropi (politika izolacionizma)šire svoj uticaj u zemljama latinske Amerike program: "Amerika Amerika-ncima!





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.