JU OŠ
Predmet:
Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost
Razred:
Nastavnik:
Predmet: Priprema za čas iz Bosanskog, hrvatskog i
srpskog jezika i književnosti
Nastavna jedinica: „Kelila i Dimna“ (stare indijske priče)
Tip časa: Interpretacija književnog teksta – lektira
(2 časa)
PRIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE
MOTIVACIJA
Priče su interesantne za interpretaciju jer govore o odnosu između
materijalnog i duhovnog bogatstva i prevladavanjem duhovnog nad materijalnim.
Djeca će biti podstaknuta da iznesu vlastite stavove i opredjeljenja o ovom
pitanju kao i da ih preispitaju.
CILJEVI
Aktivno učešće učenika u interpretaciji priča navest će učenike da
iznesu svoje mišljenje kao i da se kritički odnose prema mišljenju drugih. Cilj
je podstaći ih da kritički misle, te da svoje mišljenje formulišu i iznesu u
grupi, da razmišljaju o postupcima likova i njihovim osobinama, da prepoznaju,
maštaju i predviđaju. Jedan od ciljeva je i navesti djecu da likove i događaje
iz priča dovedu u vezu sa stvarnim likovima ili sa samima sobom; da budu
kreativni.
PREDUSLOVI
Potrebno je da djeca poznaju pojedine RWCT tehnike i da se u razredu
stvori takva atmosfera u kojoj će se uvažavati svačije mišljenje, kako bi
učenici, opušteno i bez bojazni od “neprihvaćanja” njihovog mišljenja, mogli
isto da izraze.
OCJENJIVANJE
U toku časa potreno je pratiti rad učenika pojedinačno i u grupi,
nivo saradnje sa ostalim učenicima u grupi, kao i odnos prema učenicima iz
drugih grupa, te zaključke do kojih pojedinačno i grupno dolaze.
RESURSI I UPRAVLJANJE VREMENOM
Pripremiti određeni broj papira A3 formata, otkucane T-tabele,
grafoskop i grafofolije sa ilustracijama
iz djela, samoljepljiva traka, DVD uredjaj (po potrebi)
EVOKACIJA: 5’
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 35’
REFLEKSIJA: 5’
TEHNIKE: Oluja mozga vezana za naslov pripovijetke, T-tabela, Grozd,
pisanje jednom od likova, Venov dijagram, Dvostruko vođeni dnevnik,
ilustracije, Činkvina dramatizacija.
GRUPIRANJE
Učenike je potrebno grupirati u
od po četiri do pet učenika. To uraditi na prethodnom časovima pružajući
učenicima priliku da sami odlučuju o tome.
EVOKACIJA: 5’
Prije analize djela kratka “Oluja mozga” vezana za naslov knjige.
(2’)
Takođe, prije analize, na grafofoliji istaći ilustracije nekih
likova iz djela.
Učenici po grupama pišu spisak asocijacija nakon čega po dva člana
grupa čitaju naglas svoje liste uz komentare.
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 35’
Učenici po grupama prezentiraju svoje panoe na kojima su pri analizi
djela primjenili razne RWCT tehnike. Svaki učenik ima svoj dio analize prema
inetrnom dogovoru unutar grupe. Nakon njihove analize, nastavnik svojim
pitanjima podstiče ostale učenike da se uključe u raspravu.
Nakon dvije grupe nastavnik daje sljedeće zadatke za rad na času:
I GRUPA – “LJUBAV”
Izaberite dio priče koji vam se najviše sviđa i napravite kratku
dramatizaciju.
II GRUPA – “BOGATSTVO”
Odgovorite na pitanje: Da li bogatstvo čini čovjeka srećtnim? Nakon
toga razmijenite u grupi ono što ste
napisali i navedite nekoliko argumenata. Zajednički popunite T-tabelu.
III GRUPA – “SREĆA”
Uradite GROZD na temu SREĆA. Navedite sve čega se prisjetite, a što
po vašem mišljenju ljude može učiniti sretnim.
IV GRUPA – “TUGA”
Napišite pismo jednom od likova iz djela i pokušajte da mu snagom
argumenata pomognete da donese onu odluku koju vi smatrate ispravnom.
V GRUPA – “USAMLJENOST”
Pitanje: U T-tabeli napišite nekoliko pouka koje se mogu izvući iz
djela I prokomentarišite ih u drugom dijelu tabele.
REFLEKSIJA: 5’
Svaka grupa dobija zadatak da se opredijele za neke od ponuđenih im
tema i ideja iz djela i da ih obrazlože.
TEME: Ljubav,
Prava odluka,
Brzopletost i
nepromišljenost,
IDEJE: Nije blago sve što sja,
Roditeljska
ljubav je nezamjenljiva,
Bogatstvo ne čini
porodicu sretnom,
POSLIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE
Interpretacija ovog djela mogla bi poslužiti kao evokacija za
pisanje pismene vježbe na različite teme: Ljubav je pobijedila,
Nije blago sve
što sja,
Roditeljska ljubav je
nezamjenljiva…
Na neku od tih tema učenici za zadaću napisati sastav.
Prilozi: foto dokumentacija učeničkih
panoa, kao i CD sa DVD prezentacijom lektire koju je uradio jedan učenik.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.