nedjelja, 10. veljače 2019.

Nastavna priprema: KELILA I DIMNA - RWCT


JU OŠ


Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Razred:

Nastavnik: 

Predmet: Priprema za čas iz Bosanskog, hrvatskog i srpskog jezika i književnosti

Nastavna jedinica: „Kelila i Dimna“  (stare indijske priče)

Tip časa: Interpretacija književnog teksta – lektira (2 časa)
                                               
                                                                     
                   
PRIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE

MOTIVACIJA

Priče su interesantne za interpretaciju jer govore o odnosu između materijalnog i duhovnog bogatstva i prevladavanjem duhovnog nad materijalnim. Djeca će biti podstaknuta da iznesu vlastite stavove i opredjeljenja o ovom pitanju kao i da ih preispitaju.

CILJEVI

Aktivno učešće učenika u interpretaciji priča navest će učenike da iznesu svoje mišljenje kao i da se kritički odnose prema mišljenju drugih. Cilj je podstaći ih da kritički misle, te da svoje mišljenje formulišu i iznesu u grupi, da razmišljaju o postupcima likova i njihovim osobinama, da prepoznaju, maštaju i predviđaju. Jedan od ciljeva je i navesti djecu da likove i događaje iz priča dovedu u vezu sa stvarnim likovima ili sa samima sobom; da budu kreativni.

PREDUSLOVI

Potrebno je da djeca poznaju pojedine RWCT tehnike i da se u razredu stvori takva atmosfera u kojoj će se uvažavati svačije mišljenje, kako bi učenici, opušteno i bez bojazni od “neprihvaćanja” njihovog mišljenja, mogli isto da izraze.

OCJENJIVANJE

U toku časa potreno je pratiti rad učenika pojedinačno i u grupi, nivo saradnje sa ostalim učenicima u grupi, kao i odnos prema učenicima iz drugih grupa, te zaključke do kojih pojedinačno i grupno dolaze.

RESURSI I UPRAVLJANJE VREMENOM

Pripremiti određeni broj papira A3 formata, otkucane T-tabele, grafoskop i grafofolije  sa ilustracijama iz djela, samoljepljiva traka, DVD uredjaj (po potrebi)

EVOKACIJA: 5’
RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 35’
REFLEKSIJA: 5’

TEHNIKE: Oluja mozga vezana za naslov pripovijetke, T-tabela, Grozd, pisanje jednom od likova, Venov dijagram, Dvostruko vođeni dnevnik, ilustracije, Činkvina dramatizacija.

GRUPIRANJE

Učenike je potrebno grupirati u  od po četiri do pet učenika. To uraditi na prethodnom časovima pružajući učenicima priliku da sami odlučuju o tome.



EVOKACIJA: 5’

Prije analize djela kratka “Oluja mozga” vezana za naslov knjige. (2’)
Takođe, prije analize, na grafofoliji istaći ilustracije nekih likova iz djela.
Učenici po grupama pišu spisak asocijacija nakon čega po dva člana grupa čitaju naglas svoje liste uz komentare.

RAZUMIJEVANJE ZNAČENJA: 35’


Učenici po grupama prezentiraju svoje panoe na kojima su pri analizi djela primjenili razne RWCT tehnike. Svaki učenik ima svoj dio analize prema inetrnom dogovoru unutar grupe. Nakon njihove analize, nastavnik svojim pitanjima podstiče ostale učenike da se uključe u raspravu.


Nakon dvije grupe nastavnik daje sljedeće zadatke za rad na času:

I GRUPA – “LJUBAV”
Izaberite dio priče koji vam se najviše sviđa i napravite kratku dramatizaciju.

II GRUPA – “BOGATSTVO”
Odgovorite na pitanje: Da li bogatstvo čini čovjeka srećtnim? Nakon toga razmijenite u grupi ono  što ste napisali i navedite nekoliko argumenata. Zajednički popunite T-tabelu.

III GRUPA – “SREĆA”
Uradite GROZD na temu SREĆA. Navedite sve čega se prisjetite, a što po vašem mišljenju ljude može učiniti sretnim.

IV GRUPA – “TUGA”
Napišite pismo jednom od likova iz djela i pokušajte da mu snagom argumenata pomognete da donese onu odluku koju vi smatrate ispravnom.

V GRUPA – “USAMLJENOST”
Pitanje: U T-tabeli napišite nekoliko pouka koje se mogu izvući iz djela I prokomentarišite ih u drugom dijelu tabele.



REFLEKSIJA: 5’

Svaka grupa dobija zadatak da se opredijele za neke od ponuđenih im tema i ideja  iz djela i  da ih obrazlože.

TEME: Ljubav, 
             Prava odluka,
             Brzopletost i nepromišljenost,

IDEJE: Nije blago sve što sja,
             Roditeljska ljubav je nezamjenljiva,
             Bogatstvo ne čini porodicu sretnom,
            


POSLIJE OBRADE NASTAVNE JEDINICE

Interpretacija ovog djela mogla bi poslužiti kao evokacija za pisanje pismene vježbe na različite teme: Ljubav je pobijedila,
                Nije blago sve što sja,
    Roditeljska ljubav je nezamjenljiva…
Na neku od tih tema učenici za zadaću napisati sastav.


Prilozi: foto dokumentacija učeničkih panoa, kao i CD sa DVD prezentacijom lektire koju je uradio jedan učenik.


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.