Školska godina: Razred:
Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Ivo Andrić: Deca
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti
- osposobljavanje za samostalni i grupni rad
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte,
sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: uždbenici, kreda, tabla, sveske
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7min.)
U uvodnom dijelu časa ponoviti sa učenicima sve o
književnim rodovima i vrstama i najaviti pripovijetku Deca Ive Andrića.
Izdiktirati kratke biografske podatke o Ivi Andriću.
GLAVNI
DIO: (30 min.)
Učenici čitaju svako za sebe pripovijetku.
Nakon toga pristupiti interpretaciji postavljajući učenicima pitanja:
1. Ko nam priča priču? (Ivo Andrić.)
2. Ko je glavni lik priče? (Inžinjer koji priča
jedan događaj iz svog djetinjstva. Možemo, dakle, reći da imamo dva
pripovjedača, tj. priču u priči.)
3. Ko će nam ukratko prepričati pripovijetku? (Neko
od učenika prepričava pripovijetku.)
4. Na koji način ste doživjeli «igru» dječaka?
(Kao veselu, bezazlenu, interesantnu i zabavnu ili kao strašno okrutnu.) (Kao
okrutnu.)
5. Da li je to uopće dječija igra i koliko svijet
odraslih zapravo ima utjecaja na ovakve dječije igre? (Po svojoj okrutnosti
ova «igra» više nalikuje sukobima koji se vode između odraslih.)
6. Ko su učesnici igre? (Mile, Palika, i
dječak, kasnije inžinjer i pripovjedač.)
7. Kakvo su oružje dječaci imali? (RAD NA
TEKSTU PO GRUPAMA: učenici pronalaze opise oružja.)
8. Ko su bili njihovi protivnici? (Jevreji.)
9. Zašto ih pisac poredi sa «srnama na čistini»
- prisjetite se kakva je srna životinja! (Srna je plašljiva, uvijek na
oprezu, često ugrožena i u opasnosti, uvijek bježi, ne pruža otpor jer je slaba
i nemoćna i nikada ne napada.)
10. Jesu li takvi bili i jevrejski dječaci? (Jesu.)
11. Zašto su dječaci napadali baš jevrejsku djecu
– ko su bili Jevreji? (Jevreji su bili manjinski narod u Drugom svjetskom
ratu, proganjani i ubijani jer su smatrani drugačijim od odraslih.)
12. Kakav odnos prema Jevrejima imaju Mile i
Palika, a kakav naš inžinjer? Da li ih i inžinjer doživljava drugačijim od sebe
i svojih prijatelja? (RAD NA TEKSTU PO GRUPAMA: učenici pronalaze opis
susreta dječaka/inžinjera i jevrejskog dječaka i iznose svoja mišljenja.)
13. Da li su jevrejska djeca zaista drugačija od
ostale djece? (Nisu, naravno. Imaju drugačije običaje i tradiciju,
ali su djeca kao i sva druga djeca u Bosni i u svijetu.)
14. Kakva je uloga Mileta i Palike, a kakva
inžinjera u ovoj «igri»? Zašto Mileta i Paliku pisac naziva lovcima? (RAD NA
TEKSTU PO GRUPAMA: učenici pronalaze dio kada dječaci proganjaju jevrejske
dječake, njihove opise u tom trenutku i daju svoje komentare.)
15. Kako dječak/inžinjer doživljava igru na
početku, kako u sredini, kako na kraju? (RAD NA TEKSTU PO GRUPAMA: učenici
pronalaze dijelove teksta koji nam otkrivaju dječakovo razmišljanje i emocije
vezane za tu «igru».)
16. Zašto dječak pušta malog Jevreja da ode? (Zato
što ne može i ne želi da mrzi. RAD NA TEKSTU PO GRUPAMA: učenici pronalaze onaj
dio teksta kojim argumentiraju ovu
tvrdnju.)
17. Šta nakon toga biva? (Dječak biva prezren i
odbačen iz društva. RAD NA TEKSTU PO GRUPAMA: učenici pronalaze dio teksta koji
govori o ovome.)
18. Zašto Mile i Palika preziru svoga druga? (Zato
što krši «pravilo igre».)
19. A šta je, zapravo, to njihovo glavno pravilo.
(To je pravilo MRŽNJE prema DRUGOME.)
20. Kako inžinjer prihvaća to njihovo odbacivanje,
da li pokušava da objasni o opravda svoj postupak? (Da.)
21. On, dakle, nije u stanju da mrzi kao njegovi
drugovi, ali ipak ima potrebu da im se pravda. Zašto? (Zato što, kao i svaki
čovjek, ima potrebu da bude prihvaćen od strane grupe, da bude pripadnik određene
grupe. Te njegove dvije strane: nesposobnost da mrzi i strah od odbacivanja iz
grupe najbolje možemo vidjeti na samom kraju pripovijetke. RAD NA TEKSTU: neko
od učenika pronalazi taj dio teksta i čita ga naglas.)
22. Smatrate li da dječak uopće treba da se
pravda, da li je on nešto pogriješio? (Dječak je potpuno ispravno postupio i
nije trebalo da se pravda.)
TEMA: Neprijatno i bolno sjećanje na jedan dan
djetinjstva.
IDEJA: Djetinjstvo sa sobom nosi mnogo igre i
radosti, ali i tuge i patnje; ali s godinama koje dolaze poslije sve to pada u
zaborav, jer «zaborav je smrt djetinjstva».
ZAVRŠNI DIO (8 min.)
U završnom dijelu časa ponoviti ukratko
najbitnije i za domaći rad zadati
učenicima da iz pripovijetke povade stilska sredstva kojima se pisac koristio
pri stvaranju ove pripovijetke.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.