PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: __________
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Gramatika
Nastavna
jedinica: Podjela riječi po naravi značenja: punoznačne i
nepunoznačne riječi
Ciljevi časa: a) ODGOJNI
(vaspitni)............................................................................
..............................................................................................................
b)
OBRAZOVNI.......................................................................................
..............................................................................................................
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti, 1. Nastavni objekti ..................
2. Nastavna sredstva ................
sredstva i pomagala 3. Nastavna pomagala
............. 4. Literatura ...............................
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa izvršiti kontrolno propitivanje postavljanjem
sljedećih pitanja:
1. Koliko vrsta riječi imamo? (10)
2. Kako ih dijelimo? (Na promjenljive i nepromjenljive.)
3. Da li postoji još neka podjela na koju možemo razvrstati riječi našega
jezika? (Postoji. To je podjela na PUNOZNAČNE i NEPUNOZNAČNE riječi.)
GLAVNI
DIO (30 min):
Reći učenicima da će ta podjela i biti predmeta rada na času i zapisati
naslov nastavne jedinice na tabli.
Primjer:
Satima sam
stajao na morskoj obali.
priloška predikat atribut priloška
oznaka oznaka
količine mjesta
4. Šta primjećujemo u ovoj rečenici? (Primjećujemo da neke riječi mogu
imati određenu samostalnu službu u rečenici, dok neke od njih mogu da postoje
samo u odnosu sa drugim riječima u rečenici.)
Izvršiti zajedno sa učenicima analizu rečenice i izolovati punoznačne od
nepunoznačnih riječi.
5. Koje su to riječi u ovoj rečenici koje su punoznačne? (satima,
stajao, morskoj, obali)
6. A koje su nepunoznačne? (sam, na)
DEFINICIJA 1: Riječi koje same mogu
imati neku funkciju (službu) u rečenici i imaju svoje leksičko (pravo, osnovno)
značenje zovu se PUNOZNAČNE (AUTOSEMANTIČNE ILI LEKSIČKE) riječi. Punoznačne
riječi su IMENICE, ZAMJENICE, GLAGOLI, PRIDJEVI, BROJEVI I PRILOZI.
Definicija 2: NEPUNOZNAČNE
(SINSEMANTIČNE ILI LEKSIČKE) riječi su riječi koje nemaju svoga pravoga
značenja i službu u rečenici dobijaju tek onda kada su u vezi sa nekom drugom
riječi. Takve riječi se još zovu i POMOĆNE riječi. Nepunoznačne riječi su
PRIJEDLOZI, UZVICI, VEZNICI, RIJEČCE i skraćeni oblici prezenta pomoćnih
glagola: BITI, JESAM I HTJETI.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu časa sa učenicima individualno vježbati na primjerima
rečenica:
Primjeri:
a) More sam volio iznad svega na svijetu još od najranijeg
djetinjstva.
b) Zavidio sam svakom mornaru kada se otiskivao na
daleku plovidbu.
Primjer na kojem će učenici kroz igru shvatati šta predstavlja značenje
neke riječi:
škola,
breza, magla, kašika,
knjiga, kreda, hrast, bor, kiša, snijeg, igračka, viljuška,
nastavnik, šestar, žica, jela, jutro, eksplozija, nož, tanjir,
trava bukva poplava lonac
U svakoj grupi riječi ima po jedna koja je tu zalutala. Odrediti s
učenicima koja je to riječ i porazgovarati zašto je to tako.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za domaću zadaću učenicima zadati da urade četiri vježbe iz udžbenika Naš
jezik na stranici 19. Zadatke riješiti direktno u udžbeniku.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.