petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - PUSTOLOVINE TOMA SOJERA

 PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:              Datum: 24. 4. 2007.

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: Mark Tven: „Pustolovine Toma Sojera“ (lektira – 2 časa)


Ciljevi časa: a) ODGOJNI: Razvijanje kod učenika osjećaj za grupnom povezanošću i pojedinačnom značaju u
                                              zajedničkom radu; osjećaj pripadnosti, uvažavanja i isticanja kvaliteta i vrijednosti
                                              svakog pojedinca u grupi i grupe kao cjeline; razvijanje kooperativnih veza i jačanje
                                              prijateljskih veza među učenicima.
                         b) OBRAZOVNI: Analitičko-istraživački rad na književnom tekstu; stavljanje u poziciju književnog
                                                    kritičara i iznošenje vlastitih stavova i promišljanja o književnosti kao vrsti
                                                    umjetnosti i kulturne baštine čovječanstva.

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni objekti,  
sredstva i pomagala:   „Pustolovine Toma Sojera“ i druga pomoćna literatura, panoi, tabla, kreda, nastavna
                                    priprema, živa riječ učenika i nastavnika, sveske...

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                       dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO  (7 min):

U uvodnom dijelu časa (po dogovoru koji je postignut među učenicima) izlaze dva učenika. Jedan od njih otvara čas lektire kratkom fabulom romana, a drugi učenik daje kratke informacije o piscu. Kao dodatni motivacijski dio za glavni dio časa, grupa učenika koja je pripremila dramatizaciju u okviru svoje prezentacije lektire izlazi i pred svima izvodi kratku dramatizaciju jedne od odabranih scena iz romana.

GLAVNI DIO  (30 min):

Nakon ovog uvodnog dijela slijedi radu po grupama. Izlazi prva grupa sa svojim panoom koji lijepi na tabli i grupa počinje sa analizom i prezentacijom onoga što su uradili i kako su analizirali roman. Nakon njihove prezentacije, slijede pitanja ostalih učenika. (U ovom dijelu časa podsticati učenike na raspravu i diskusiju, podržavati različitosti u mišljenjima, postaviti čak  i debatno pitanje oko kojega će se sukobiti oprečna mišljenja, razvijati kulturu dijaloga.)

Nakon prve grupe izlaze ostale grupe i prezentiraju svoj zajednički rad.

Podsticajna pitanja za raspravu, ukoliko se primjeti da učenici ne mogu da formulišu određena pitanja za dublju analizu djela:

1. Šta mislite: Zbog čega je ovaj roman tako uzbudljiv?
2. Koje događaje izdvajate kao posebno zanimljive?
3. Koje su vam ličnosti u romanu naročito simpatične (drage, privlačne)?
4. Kakav je bio Tom? Da li je pomalo podsjećao na nekog vašeg druga iz razreda ili ulice?
5. Kako je izgledao? Dajte kratki opis Toma Sojera?
6. Beti Tačer i Tom Sojer gaje međusobne simpatije. Kakav je taj njihov odnos?
7. Zašto je tako zamršen? Iako je on bio zaljubljen u nju, nije to otvoreno pokazivao. Šta mislite zašto?
8. Poznato je, to ste mogli i sami zaključiti, da je Tom Sojer plemenit dječak. On je i hrabar! Kada se to pokazalo?
9. Kako Tom iskazuje svoju ljubav prema tetki Poli?
10. Šta mislite da li je tetki Poli miliji Sid od Toma? Ako joj je Tom miliji – zašto?
11. Premda je roman „Pustolovine Toma Sojera“ pun veselja, igre i životnog zdravlja svake vrste – postoji li i pokoji lik koji nije takav?
12. Ovo je roman pun uzbudljivih avantura? Definišite pojam avanture i da li bi ovaj roman mogli nazvati avanturističkim romanom?

DEBATA o romanu: Tema: Da li trebamo biti kao Tom ili ne?

(Učenici se po vlastitoj želji prikljanjaju jednoj od dvije grupe, jednoj koja će braniti Tomove postupke, a druga koja će ih kritizirati.)

TEHNIKE koje su učenici primjenili u grupnoj analizi lektire:

a) TEHNIKA GROZD;
b) VENOV DIJAGRAM;
c) DVOSTRUKO VOĐENI DNEVNIK;
d) ILUSTRACIJE;
e) DRAMATIZACIJE;
f) ČINKVINE.


ZAVRŠNI DIO  (8 min):

U završnom dijelu pregledati sveske učenika koji su izlagali, i ocijeniti ih.

DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.