PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum: 24. 4. 2007.
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Mark Tven: „Pustolovine
Toma Sojera“ (lektira – 2 časa)
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
Razvijanje kod učenika osjećaj za grupnom povezanošću i pojedinačnom značaju u
zajedničkom radu; osjećaj pripadnosti,
uvažavanja i isticanja kvaliteta i vrijednosti
svakog pojedinca u grupi i grupe kao
cjeline; razvijanje kooperativnih veza i jačanje
prijateljskih veza među učenicima.
b)
OBRAZOVNI: Analitičko-istraživački rad na književnom tekstu; stavljanje u
poziciju književnog
kritičara i iznošenje vlastitih
stavova i promišljanja o književnosti kao vrsti
umjetnosti i kulturne baštine
čovječanstva.
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa novom građom
Tip časa 3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog
znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5. Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2.
Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni objekti,
sredstva i
pomagala: „Pustolovine Toma Sojera“ i druga pomoćna
literatura, panoi, tabla, kreda, nastavna
priprema, živa riječ učenika i nastavnika, sveske...
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa (po dogovoru koji je
postignut među učenicima) izlaze dva učenika. Jedan od njih otvara čas lektire
kratkom fabulom romana, a drugi učenik daje kratke informacije o piscu. Kao
dodatni motivacijski dio za glavni dio časa, grupa učenika koja je pripremila
dramatizaciju u okviru svoje prezentacije lektire izlazi i pred svima izvodi
kratku dramatizaciju jedne od odabranih scena iz romana.
GLAVNI
DIO (30 min):
Nakon ovog uvodnog dijela slijedi radu po grupama. Izlazi prva grupa sa
svojim panoom koji lijepi na tabli i grupa počinje sa analizom i prezentacijom
onoga što su uradili i kako su analizirali roman. Nakon njihove prezentacije,
slijede pitanja ostalih učenika. (U ovom dijelu časa podsticati učenike na
raspravu i diskusiju, podržavati različitosti u mišljenjima, postaviti čak i debatno pitanje oko kojega će se sukobiti
oprečna mišljenja, razvijati kulturu dijaloga.)
Nakon prve grupe izlaze ostale grupe i prezentiraju svoj zajednički rad.
Podsticajna pitanja za raspravu, ukoliko se primjeti da učenici ne mogu da
formulišu određena pitanja za dublju analizu djela:
1. Šta mislite: Zbog čega je ovaj roman tako uzbudljiv?
2. Koje događaje izdvajate kao posebno zanimljive?
3. Koje su vam ličnosti u romanu naročito simpatične (drage, privlačne)?
4. Kakav je bio Tom? Da li je pomalo podsjećao na nekog vašeg druga iz
razreda ili ulice?
5. Kako je izgledao? Dajte kratki opis Toma Sojera?
6. Beti Tačer i Tom Sojer gaje međusobne simpatije. Kakav je taj njihov
odnos?
7. Zašto je tako zamršen? Iako je on bio zaljubljen u nju, nije to otvoreno
pokazivao. Šta mislite zašto?
8. Poznato je, to ste mogli i sami zaključiti, da je Tom Sojer plemenit
dječak. On je i hrabar! Kada se to pokazalo?
9. Kako Tom iskazuje svoju ljubav prema tetki Poli?
10. Šta mislite da li je tetki Poli miliji Sid od Toma? Ako joj je Tom
miliji – zašto?
11. Premda je roman „Pustolovine Toma Sojera“ pun veselja, igre i životnog
zdravlja svake vrste – postoji li i pokoji lik koji nije takav?
12. Ovo je roman pun uzbudljivih avantura? Definišite pojam avanture i da
li bi ovaj roman mogli nazvati avanturističkim romanom?
DEBATA o romanu: Tema: Da li trebamo
biti kao Tom ili ne?
(Učenici se po vlastitoj želji prikljanjaju jednoj od dvije grupe, jednoj
koja će braniti Tomove postupke, a druga koja će ih kritizirati.)
TEHNIKE koje su učenici primjenili u grupnoj analizi lektire:
a) TEHNIKA GROZD;
b) VENOV DIJAGRAM;
c) DVOSTRUKO VOĐENI DNEVNIK;
d) ILUSTRACIJE;
e) DRAMATIZACIJE;
f) ČINKVINE.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu pregledati sveske učenika koji
su izlagali, i ocijeniti ih.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.