PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred: Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: Aleksa Šantić: «Ugljari»
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti
- osposobljavanje za samostalni rad
b)
OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte,
sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2. Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna
čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (7 min):
U uvodnom dijelu časa najaviti učenicima da
će se na ovom času upoznati sa još jednim književnim ostvarenjem jednog bh
književnika.
Prije najave same nastavne jedinke, ponoviti sa
učenicima osnovne, već naučene stvari iz oblasti teorije književnosti.
1. Koliko književnih rodova imamo?
2. Nabrojite ih!
3. što se tiče lirike, kakvu sve lirske vrste
imamo?
GLAVNI
DIO (30 min):
U glavnom pročitati učenicima pjesmu «Ugljari»
Alekse Šantića dva puta, a zatim
ispisati njen naslov na tabli.
Nakon toga učenici samostalno još jednom u sebi
čitaju pjesmu, nakon čega slijedi emocionalno-intelektualna pauza.
Poslije nje, od učenika zatražiti da iznesu svoja
osnovna osjećanja koja je u njima izazvala pjesma – sve to zapisivati na tabli.
4. O kome govori ova pjesma? Ko su ugljari? (Pjesma
govori o životu rudara.)
5. Kakav je rudarski život? (Težak i mukotrpan.)
Aleksa Šantić, dakle, u ovoj pjesmi pjeva o rudarima i njoovom
mukotrpnom zarađivanju korice hljeba.
6. Pa šta bi onda mogli reći da je i osnovni motiv
ove pjesme? (Svakidašnji rudarski život.)
7. U vašim udžbenicima imate na 16. stranici dva
pitanja koja treba da po svom osjećanju riješite. Prvo pitanje glasi: Iz kakvog
doživljaja izrasta ova pjesma i šta osjećate poslije njenog čitanja: a)
sažaljenje, b) ljubav, c) divljenje, d) poštovanje, e) tugu, f) nešto drugo?, a
drugo pitanje glasi: Kojim biste bojama izrazili doživljaj pjesme: a) sivom,
b)crnom, c) plavom, d) smeđom, e) žutom, f) nekom drugom?
8. Šta mislite zašto pjesnik pjeva o rudarima i da
li on saosjeća sa njima? (RAD NA TEKSTU: učenici sami pronalaze te pjesničke
slike i ispisuju ih na tabli.)
9. Kakvi su rudari kao ljudi? Kako ij je Šantić
naslikao u ovoj svojoj pjesmi? (Oni su solidarni, istrajni, hrabri, skromni,
dobri.)
JEZIČKOSTILSKE KARAKTERISTIKE
10. Koliko strofa ima ova pjesma? (4)
11. Koliko svaka strofa ima stihova? (Prve
dvije četiri, a zadnje dvije po tri stiha.)
12. Kako se zove strofa sa četiri stiha? (Katren.)
13. A strofa sa tri stiha? (Tercina.)
14. Da li neko zna kako se zove vrsta pjesama koja
se sastoji od četiri strofe od kojih su dvije strofe od po četiri,a dvije od po
tri stiha? (Takva pjesma naziva se SONET.)
Sonet je, dakle, pjesma koja se sastoji od četiri strofe. Prve dvije
strofe se sastoje od četiri stiha, a posljednje dvije strofe sastoje se od po
tri stiha.
15. Da li neko zna šta je to rima ili slik ili
srok? (To je glasovno podudaranje riječi na kraju stihova.)
16. Pogledajte prvu strofu i odredite koji se
stihovi rimuju jedan s drugim? (Rimuju se prvi i četvrti i drugi i treći.)
Takva rima se gdje se rimuju prvi i četvrti i drugi i treći stih naziva
se OBGRLJENA RIMA.
ZAVRŠNI
DIO (8 min):
U završnom dijelu časa pročitati još neke od
Šantićevih socijalnih pjesama iz zbirke pjesama.
DOMAĆI, SAMOSTALNI I
PRAKTIČNI RAD UČENIKA:
Za domaći rad zadati učenicima da nauče
pjesmu napamet.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.