petak, 8. veljače 2019.

Nastavna priprema - UGLJARI

PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred:    Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: Aleksa Šantić: «Ugljari»


Ciljevi časa: a) ODGOJNI: - razvijanje ljubavi prema književnosti
                                              - osposobljavanje za samostalni rad
                         b) OBRAZOVNI: upoznavanje sa jednim književnim djelom
                         c) FUNKCIONALNI: - razvijanje mašte, sposobnosti zapažanja, zaključivanja i sintetiziranja

Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: zvučna čitanka, uždbenici, kreda, tabla, sveske

Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnim časovima učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO  (7 min):

U uvodnom dijelu časa najaviti učenicima da će se na ovom času upoznati sa još jednim književnim ostvarenjem jednog bh književnika.

Prije najave same nastavne jedinke, ponoviti sa učenicima osnovne, već naučene stvari iz oblasti teorije književnosti.

1. Koliko književnih rodova imamo?
2. Nabrojite ih!
3. što se tiče lirike, kakvu sve lirske vrste imamo?


GLAVNI DIO  (30 min):

U glavnom pročitati učenicima pjesmu «Ugljari» Alekse Šantića dva puta,  a zatim ispisati njen naslov na tabli.
Nakon toga učenici samostalno još jednom u sebi čitaju pjesmu, nakon čega slijedi emocionalno-intelektualna pauza.

Poslije nje, od učenika zatražiti da iznesu svoja osnovna osjećanja koja je u njima izazvala pjesma – sve to zapisivati na tabli.

4. O kome govori ova pjesma? Ko su ugljari? (Pjesma govori o životu rudara.)

5. Kakav je rudarski život? (Težak i mukotrpan.)

Aleksa Šantić, dakle, u ovoj pjesmi pjeva o rudarima i njoovom mukotrpnom zarađivanju korice hljeba.

6. Pa šta bi onda mogli reći da je i osnovni motiv ove pjesme? (Svakidašnji rudarski život.)

7. U vašim udžbenicima imate na 16. stranici dva pitanja koja treba da po svom osjećanju riješite. Prvo pitanje glasi: Iz kakvog doživljaja izrasta ova pjesma i šta osjećate poslije njenog čitanja: a) sažaljenje, b) ljubav, c) divljenje, d) poštovanje, e) tugu, f) nešto drugo?, a drugo pitanje glasi: Kojim biste bojama izrazili doživljaj pjesme: a) sivom, b)crnom, c) plavom, d) smeđom, e) žutom, f) nekom drugom?

8. Šta mislite zašto pjesnik pjeva o rudarima i da li on saosjeća sa njima? (RAD NA TEKSTU: učenici sami pronalaze te pjesničke slike i ispisuju ih na tabli.)

9. Kakvi su rudari kao ljudi? Kako ij je Šantić naslikao u ovoj svojoj pjesmi? (Oni su solidarni, istrajni, hrabri, skromni, dobri.)



JEZIČKOSTILSKE KARAKTERISTIKE

10. Koliko strofa ima ova pjesma? (4)

11. Koliko svaka strofa ima stihova? (Prve dvije četiri, a zadnje dvije po tri stiha.)

12. Kako se zove strofa sa četiri stiha? (Katren.)

13. A strofa sa tri stiha? (Tercina.)

14. Da li neko zna kako se zove vrsta pjesama koja se sastoji od četiri strofe od kojih su dvije strofe od po četiri,a dvije od po tri stiha? (Takva pjesma naziva se SONET.)

Sonet je, dakle, pjesma koja se sastoji od četiri strofe. Prve dvije strofe se sastoje od četiri stiha, a posljednje dvije strofe sastoje se od po tri stiha.

15. Da li neko zna šta je to rima ili slik ili srok? (To je glasovno podudaranje riječi na kraju stihova.)

16. Pogledajte prvu strofu i odredite koji se stihovi rimuju jedan s drugim? (Rimuju se prvi i četvrti i drugi i treći.)

Takva rima se gdje se rimuju prvi i četvrti i drugi i treći stih naziva se OBGRLJENA RIMA.


ZAVRŠNI DIO  (8 min):

U završnom dijelu časa pročitati još neke od Šantićevih socijalnih pjesama iz zbirke pjesama.

DOMAĆI, SAMOSTALNI I PRAKTIČNI RAD UČENIKA:

Za domaći rad zadati učenicima da nauče pjesmu napamet.













































































Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.