PRIPREMA
ZA NASTAVNI ČAS
Ime i prezime, zvanje:
Svrha izrade pripreme:
I
OPŠTI DIO
Nastavni predmet: čas odjeljenske zajednice
Natavna tema: Međuvršnjačko nasilje
Nastavna jedinica: Nasilje, vrste nasilja u školi i van
nje među učenicima
Razred i odjeljenje: VII Grupa:
Broj učenika: Broj
prisutnih:
Datum izrade pripreme: Datum realizacije:
Broj časa: Broj
nastavne jedinice:
Lokacija časa (kabinet, poligon...): kabinet
razrednika
Škola :
UPOTREBLJENI
IZVORI PRI IZRADI PRIPREME
a) Udžbenici
i priručnici za učenike: letak
o međuvršnjačkom nasilju i kratak sažetak, otkucani tekst sa slajdova Power
Point prezentacije
b)
Didaktička, metodička i
stručna literatura za nastavnike: Nasilje među vršnjacima, edukativni materijal, "Zemlja
djece" Tuzla, 2008. godine
c) Nastavna
dokumentacija: Power
Point prezentacija i ova priprema
FUNKCIONALNI
POLOŽAJ NASTAVNE JEDINICE
a) korelacija
(povezanost sa drugim predmetima): Religijska kultura, Kultura življenja, BHS
jezik i književnost, Biologija
b) koordinacija
(povezanost sa predhodnim / narednim nastavnim jedinicama): Godišnji plan i
program rada razredne zajednice
CILJ NASTAVNE
JEDNICE
(ukratko: što se od učenika očekuje na
kraju časa, šta učenik treba da nauči ili za šta da se osposobi?)
Učenici bi
trebali poslije održanog časa, prije svega, znati definiciju nasilja, koje
vrste nasilja imaju u svom okruženju koje su vrlo vjerovatno iskusili ali se
nisu na ovaj način bavili tim problemom. Učenici koji su u ulozi posmatrača
nasilja bi trebali početi drugačije razmišljati i znati kome i na koji način treba
prijaviti nasilje, odnosno reagovati a ne samo posmatrati. Prepoznati nasilnike
ili žrtve nasilja, ukoliko takvih učenika ima u grupi sa kojom se razgovara,
onda im pružiti priliku i odvojiti vrijeme da svoja iskustva ispričaju nasamo
nastavniku ili pedagogu.
ZADACI NASTAVNE
JEDINICE
a) Odgojni:
smanjiti
međuvršnjačko nasilje
b) Obrazovni:
proširiti
znanje učenika o problematici
c) Funkcionalni
(praktični): naučiti
i uputiti učenike na koji način trebaju reagovati na nasilje i kome se trebaju
obratiti ukoliko su žrtve nasilja ili samo svjedoci
VREMENSKA
ARTIKULACIJA
a) uvodni
dio: 2 min. Nekoliko
uvodnih pitanja
b)
centralni dio: 35 min. Prezentacija uz nekoliko
primjera iz njihove okoline ili grupe (odjeljenja)
c) završni
dio: 8 min. Komentari
i primjeri učenika
ORGANIZACIONA
OSNOVA NASTAVNE JEDINICE
a) Odabrani
oblici rada na času: frontalni
oblik rada
b) Nastavne
metode i postupci: metode
posmatranja, razgovora i dijaloška metoda
c) Vrste
nastavnih sredstava i pomagala koje će biti upotrebljene na času:
Osnovna
: Power Point
prezentacija
Pomoćna:
laptop -
računar, projektor - video top
II
POSEBNI DIO
DJELATNOST
UČENIKA I NASTAVNIKA U TOKU ČASA
- NASTAVNIKOVA
DJELATNOST
a)
U uvodnom dijelu časa: razgovara sa učenicima,
postavlja pitanja da bi utvrdio predznanja učenika o temi koju prezentira
b)
U centralnom dijelu časa: prezentira, navodi primjere i
istinite priče iz okruženja ukoliko je dovoljno upoznat sa razrednom
zajednicom, događajima i prilikama ili
iz nastavnikovog okruženja, a tiče se učenika njihovog uzrasta
c) U
završnom dijelu časa: dogovara
se sa učenicima o eventualnim individualnim razgovorima i analizira primjere
učenika, ukoliko ih ima
- DJELATNOST
UČENIKA
a)
Predviđene varijante
samostalnog rada učenika:
učestvuju u odgovorima na postavljena pitanja nastavnika, prate prezentaciju i
kroz navedene primjere razmišljaju i donose zaključke o temi i primjerima,
zaključke do kojih su došli u toku praćenja prezentacije, iznose ili se
dogovaraju sa nastavnikom o terminu povjerljivog razgovora
b)
Predviđene varijante rada
učenika u grupama ili parovima:
c) Druge
varijante rada učenika:
RAZRADA UVODNOG DIJELA ČASA
(Funkcije uvođenja u nastavni čas; pitanja za
učenike;ponavljanje predhodnog gradiva, isticanje cilja časa i dr.)
Nastavnik postavlja pitanja učenicima i provocira
razgovor o temi koju će prezentirati i potkrijepiti primjerima. Pitanja se
odnose na to da učenici sami daju definiciju i svoje objašnjenje, kako to oni
definišu nasilje i šta podrazumijevaju pod tim.
PITANJA ZA UČENIKE: ODGOVORI
KOJI SE OČEKUJU:
1.
Šta vama predstavlja pojam nasilje? 1.
Kada se tučemo ili kada nas neko tuče
2.
Šta bi ste vi još naveli ako bi vam ja
rekla da to nije jedina vrsta
nasilja? 2. Kada nam se neko ruga ili izaziva
RAZRADA CENTRALNOG DIJELA ČASA
(realizacija cilja; način rada
nastavnika; način izlaganja; objašnjenja i pokazivanja; način upotrebe
nastavnih sredstava; obrazloženje praktičnog rada po grupama ili parovima;
način sticanja znanja, vještina i
navika, kao i drugi relevantni faktori uspješnog rada):
Nakon kratkog razgovora, nastavnik bi trebao početi sa
prezentacijom, objasniti sam pojam nasilja (eng. "bullying"), na koji
se način manifestuje.
Nakon toga, navodi u kojim vidovima se nasilje
manifestuje, koja djeca su nasilnici, objašnjava uzroke nasilnog ponašanja.
Opisuje profil nasilnog djeteta, djecu koja su žrtve
nasilja, profil žrtve, objašnjava koja djeca su najčeće žrtve nasilja.
Na koji način nastavnici, pedagozi i stručnjaci čije je
osnovno zanimanje vezano za odgoj djece i rad sa djecom, prepoznaju djecu žrtve
nasilja.
Preporičuje se da se primjerom potkrijepi navedeno, a
primjer ili priča bi trebali biti poznati i iz okruženja učenika.
Iznose se prijedlozi u cilju prevencije, smanjenja i
otklanjanja nasilja među vršnjacima.
Upoznajemo učenike na koji način uposlenici škola mogu
učiniti da pomognu, kome se u školi učenici mogu obratiti za pomoć.
Posebnu pažnju obratiti na učenike koji ne reaguju na
nasilje, a koje nazivamo "posmatrači", uputiti ih kako treba da
reaguju i kome mogu da se obrate iz njihove bliže okoline i u školi.
RAZRADA ZAVRŠNOG DIJELA ČASA
(Funkcija sistematizacije i
integracije; način završavanja časa; afirmacija i primjedbe; sumiranje
rezultata i odgovor za naredne vježbe;.spremanje radova, alata i materijala)
Nakon završene prezentacije i navedenih primjera od
učenika se očekuje da sami navedu primjere kroz koje bi se dalo zaključiti u koju
kategoriju učenika, učenik koji navodi primjer, spada u; žrtve, nasilnika ili
samo tvz. "posmatrača". Pokušati skratiti primjere učenika ukoliko
više učenika ima želju da ispriča svoj primjer ili priču koju želi podjeliti sa
razredom. Ostaviti vremena za dogovore sa učenicima koji žele individualne
dogovore i razgovore.
ZAVRŠNA PITANJA.
1.
Da
li ste sada naučili nešto novo?
2.
Znate
li sada kome se trebate obratiti za pomoć ukoliko vam je potrebna?
3.
Na
koji način se treba odnositi prema nasilju?
4.
Da
li i vi imate problema ovoga tipa?
ODGOVORI KOJI SE OČEKUJU:
- Naučili
smo šta je to nasilje, koje su vrste nasilja i na koji način trebamo
reagovati na nasilje.
- Roditeljima,
razredniku, nastavnicima, pedagogu.
- Regovati,
ne samo posmatrati i ćutati, obratiti se za pomoć ako nismo ustanju ništa
sami poduzeti.
- U
nekim oblicima imamo.
TEHNIČKA DOKUMENTACIJA ZA ČAS:
Slajdovi Power Point prezentacije sadrže:
Slajd 1
ŠTA JE ZLOSTAVLJANJE (BULLYING)?
Zlostavljanje je oblik
agresivnog ponašanja koje traje duže vrijeme, ponavlja se i usmjereno je na
istu osobu.
Ostale
karakteristike zlostavljanja:
•
namjerno, svjesno negativno postupanje s namjerom da
se druga osoba povrijedi, s namjerom da se izazove zastrašenost
•
uz uvijek prisutnu nesrazmjernu moć - nasilnik
uvijek ima veću moć od žrtve
• ponašanje
koje se ne može ničim opravdati
Slajd 2
VRSTE ZLOSTAVLJANJA
• verbalno -
nazivanje pogrdnim imenima, ruganje,
omalovažavanje, vrijeđanje, dobacivanje
• fizičko -
udaranje, guranje, obaranje; otimanje i uništavanje stvari (ekonomsko)
• socijalno -
ogovaranje, izbjegavanje, ignorisanje, izoliranje, širenje laži i glasina
• psihološko -
prijeteći pogledi, grimase, ismijavanje, uhođenje, iznuđivanje novca,
ucjenjivanje,
Slajd 3
ŽRTVE ZLOSTAVLJANJA NAJČEŠĆE
SU:
v nesretna
djeca
v pate od straha i tjeskobe
v imaju nisko samopoštovanje koje ostaje i u
ranim mladenačkim godinama
v pokušavaju izbjegavati školu i druženja
v potištenost im je veća u odnosu na vršnjake
Slajd 4:
OBILJEŽJA DJETETA ŽRTVE:
v plašljivo,
tiho i nesigurno
v oprezno, osjetljivo
v reaguje plačem i povlačenjem
v ima manjak samopoštovanja
v ima malo prijatelja
v često izolirano od društva
v prezaštićivano od roditelja
v nije agresivno (osim rijetkih) i fizički slabiji
od druge djece
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.