nedjelja, 17. ožujka 2019.

ČOZ - Nasilje, vrste nasilja u školi i van nje među učenicima


PRIPREMA ZA NASTAVNI ČAS

Ime i prezime, zvanje:

Svrha izrade pripreme:

I OPŠTI DIO

Nastavni predmet: čas odjeljenske zajednice

Natavna tema: Međuvršnjačko nasilje

Nastavna jedinica: Nasilje, vrste nasilja u školi i van nje među učenicima


Razred i odjeljenje: VII                                                 Grupa:

Broj učenika:                                                               Broj prisutnih:

Datum izrade pripreme:                                               Datum realizacije:

Broj časa:                                                                   Broj nastavne jedinice:

Lokacija časa (kabinet, poligon...):                               kabinet razrednika

Škola :

UPOTREBLJENI IZVORI PRI IZRADI PRIPREME

a)    Udžbenici i priručnici za učenike: letak o međuvršnjačkom nasilju i kratak sažetak, otkucani tekst sa slajdova Power Point prezentacije
b)    Didaktička, metodička i stručna literatura za nastavnike: Nasilje među vršnjacima, edukativni materijal, "Zemlja djece" Tuzla, 2008. godine
c)    Nastavna dokumentacija: Power Point prezentacija i ova priprema

FUNKCIONALNI POLOŽAJ NASTAVNE JEDINICE

a)    korelacija (povezanost sa drugim predmetima): Religijska kultura, Kultura življenja, BHS jezik i književnost, Biologija
b)    koordinacija (povezanost sa predhodnim / narednim nastavnim jedinicama): Godišnji plan i program rada razredne zajednice


CILJ NASTAVNE JEDNICE
(ukratko: što se od učenika očekuje na kraju časa, šta učenik treba da nauči ili za šta da se osposobi?)

          Učenici bi trebali poslije održanog časa, prije svega, znati definiciju nasilja, koje vrste nasilja imaju u svom okruženju koje su vrlo vjerovatno iskusili ali se nisu na ovaj način bavili tim problemom. Učenici koji su u ulozi posmatrača nasilja bi trebali početi drugačije razmišljati i znati kome i na koji način treba prijaviti nasilje, odnosno reagovati a ne samo posmatrati. Prepoznati nasilnike ili žrtve nasilja, ukoliko takvih učenika ima u grupi sa kojom se razgovara, onda im pružiti priliku i odvojiti vrijeme da svoja iskustva ispričaju nasamo nastavniku ili pedagogu.

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

a)    Odgojni: smanjiti međuvršnjačko nasilje
b)    Obrazovni: proširiti znanje učenika o problematici
c)    Funkcionalni (praktični): naučiti i uputiti učenike na koji način trebaju reagovati na nasilje i kome se trebaju obratiti ukoliko su žrtve nasilja ili samo svjedoci

VREMENSKA ARTIKULACIJA

a)    uvodni dio: 2 min. Nekoliko uvodnih pitanja
b)    centralni dio: 35 min. Prezentacija uz nekoliko primjera iz njihove okoline ili grupe (odjeljenja)
c)    završni dio: 8 min. Komentari i primjeri učenika

ORGANIZACIONA OSNOVA NASTAVNE JEDINICE

a)    Odabrani oblici rada na času: frontalni oblik rada
b)    Nastavne metode i postupci: metode posmatranja, razgovora i dijaloška metoda
c)    Vrste nastavnih sredstava i pomagala koje će biti upotrebljene na času:
Osnovna : Power Point prezentacija
Pomoćna: laptop - računar, projektor - video top



II POSEBNI DIO

          DJELATNOST UČENIKA I NASTAVNIKA U TOKU ČASA

  1. NASTAVNIKOVA DJELATNOST

a)    U uvodnom dijelu časa: razgovara sa učenicima, postavlja pitanja da bi utvrdio predznanja učenika o temi koju prezentira
b)    U centralnom dijelu časa: prezentira, navodi primjere i istinite priče iz okruženja ukoliko je dovoljno upoznat sa razrednom zajednicom, događajima  i prilikama ili iz nastavnikovog okruženja, a tiče se učenika njihovog uzrasta
c)    U završnom dijelu časa: dogovara se sa učenicima o eventualnim individualnim razgovorima i analizira primjere učenika, ukoliko ih ima

  1. DJELATNOST UČENIKA

a)    Predviđene varijante samostalnog rada učenika: učestvuju u odgovorima na postavljena pitanja nastavnika, prate prezentaciju i kroz navedene primjere razmišljaju i donose zaključke o temi i primjerima, zaključke do kojih su došli u toku praćenja prezentacije, iznose ili se dogovaraju sa nastavnikom o terminu povjerljivog razgovora
b)    Predviđene varijante rada učenika u grupama ili parovima:
c)    Druge varijante rada učenika:

RAZRADA UVODNOG DIJELA ČASA
(Funkcije uvođenja u nastavni čas; pitanja za učenike;ponavljanje predhodnog gradiva, isticanje cilja časa i dr.)

Nastavnik postavlja pitanja učenicima i provocira razgovor o temi koju će prezentirati i potkrijepiti primjerima. Pitanja se odnose na to da učenici sami daju definiciju i svoje objašnjenje, kako to oni definišu nasilje i šta podrazumijevaju pod tim.

PITANJA ZA UČENIKE:                         ODGOVORI KOJI SE OČEKUJU:

1.     Šta vama predstavlja  pojam nasilje?           1. Kada se tučemo  ili kada nas neko tuče
2.     Šta bi ste vi još naveli ako bi vam ja
             rekla da to nije jedina vrsta nasilja?       2. Kada nam se neko ruga ili izaziva



RAZRADA CENTRALNOG DIJELA ČASA
(realizacija cilja; način rada nastavnika; način izlaganja; objašnjenja i pokazivanja; način upotrebe nastavnih sredstava; obrazloženje praktičnog rada po grupama ili parovima; način sticanja znanja, vještina  i navika, kao i drugi relevantni faktori uspješnog rada):

Nakon kratkog razgovora, nastavnik bi trebao početi sa prezentacijom, objasniti sam pojam nasilja (eng. "bullying"), na koji se način manifestuje.
Nakon toga, navodi u kojim vidovima se nasilje manifestuje, koja djeca su nasilnici, objašnjava uzroke nasilnog ponašanja.
Opisuje profil nasilnog djeteta, djecu koja su žrtve nasilja, profil žrtve, objašnjava koja djeca su najčeće žrtve nasilja.
Na koji način nastavnici, pedagozi i stručnjaci čije je osnovno zanimanje vezano za odgoj djece i rad sa djecom, prepoznaju djecu žrtve nasilja.
Preporičuje se da se primjerom potkrijepi navedeno, a primjer ili priča bi trebali biti poznati i iz okruženja učenika.
Iznose se prijedlozi u cilju prevencije, smanjenja i otklanjanja nasilja među vršnjacima.
Upoznajemo učenike na koji način uposlenici škola mogu učiniti da pomognu, kome se u školi učenici mogu obratiti za pomoć.
Posebnu pažnju obratiti na učenike koji ne reaguju na nasilje, a koje nazivamo "posmatrači", uputiti ih kako treba da reaguju i kome mogu da se obrate iz njihove bliže okoline i u školi.



RAZRADA ZAVRŠNOG DIJELA ČASA
(Funkcija sistematizacije i integracije; način završavanja časa; afirmacija i primjedbe; sumiranje rezultata i odgovor za naredne vježbe;.spremanje radova, alata i materijala)

Nakon završene prezentacije i navedenih primjera od učenika se očekuje da sami navedu primjere kroz koje bi se dalo zaključiti u koju kategoriju učenika, učenik koji navodi primjer, spada u; žrtve, nasilnika ili samo tvz. "posmatrača". Pokušati skratiti primjere učenika ukoliko više učenika ima želju da ispriča svoj primjer ili priču koju želi podjeliti sa razredom. Ostaviti vremena za dogovore sa učenicima koji žele individualne dogovore i razgovore.

ZAVRŠNA PITANJA.

1.    Da li ste sada naučili nešto novo?
2.    Znate li sada kome se trebate obratiti za pomoć ukoliko vam je potrebna?
3.    Na koji način se treba odnositi prema nasilju?
4.    Da li i vi imate problema ovoga tipa?

ODGOVORI KOJI SE OČEKUJU:

  1. Naučili smo šta je to nasilje, koje su vrste nasilja i na koji način trebamo reagovati na nasilje.
  2. Roditeljima, razredniku, nastavnicima, pedagogu.
  3. Regovati, ne samo posmatrati i ćutati, obratiti se za pomoć ako nismo ustanju ništa sami poduzeti.
  4. U nekim oblicima imamo.

TEHNIČKA DOKUMENTACIJA ZA ČAS:

Slajdovi Power Point prezentacije sadrže:

Slajd 1
ŠTA JE ZLOSTAVLJANJE (BULLYING)?

Zlostavljanje je oblik agresivnog ponašanja koje traje duže vrijeme, ponavlja se i usmjereno je na istu osobu.

Ostale karakteristike zlostavljanja:
     namjerno, svjesno negativno postupanje s namjerom da se druga osoba povrijedi, s namjerom da se izazove zastrašenost
     uz uvijek prisutnu nesrazmjernu moć - nasilnik uvijek ima veću moć od žrtve
     ponašanje koje se ne može ničim opravdati



Slajd 2
VRSTE ZLOSTAVLJANJA

       verbalno - nazivanje pogrdnim imenima,  ruganje, omalovažavanje, vrijeđanje, dobacivanje
       fizičko - udaranje, guranje, obaranje; otimanje i uništavanje stvari (ekonomsko)
       socijalno - ogovaranje, izbjegavanje, ignorisanje, izoliranje, širenje laži i glasina
       psihološko - prijeteći pogledi, grimase, ismijavanje, uhođenje, iznuđivanje novca, ucjenjivanje,

Slajd 3
ŽRTVE ZLOSTAVLJANJA NAJČEŠĆE SU:

v  nesretna djeca
v   pate od straha i tjeskobe
v   imaju nisko samopoštovanje koje ostaje i u ranim mladenačkim godinama
v   pokušavaju izbjegavati školu i druženja
v   potištenost im je veća u odnosu na vršnjake

 Slajd 4:
OBILJEŽJA DJETETA ŽRTVE:
v  plašljivo, tiho i nesigurno
v   oprezno, osjetljivo
v   reaguje plačem i povlačenjem
v   ima manjak samopoštovanja
v   ima malo prijatelja
v   često izolirano od društva
v   prezaštićivano od roditelja
v   nije agresivno (osim rijetkih) i fizički slabiji od druge djece


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.