nedjelja, 17. ožujka 2019.

ČOZ - OTKRIVANJE RAZLIKA I UVAŽAVANJE RAZLIČITIH MIŠLJENJA (na osnovu već odrađenog časa «Mali princ», na času bosanskog jezika i književnosti)


PISANA PRIPREMA ZA ČAS

 

Škola - grad:

Nastavnik:

Predmet: Čas odjeljenske zajednice
Nastavna jedinica: OTKRIVANJE RAZLIKA I UVAŽAVANJE RAZLIČITIH MIŠLJENJA (na osnovu već odrađenog časa «Mali princ», na času bosanskog jezika i književnosti)
Razred: 7

Vrijeme trajanja: 60 minuta

Datum:



CILJEVI:

  • da učenici otkriju i prihvate postojeće sličnosti i razlike među sobom i ljudima uopće, te da sagledaju složenost i preklapanja vlastitih mišljenja i identiteta.
  • da učenici postanu svjesni činjenice da su ljudi socijalna bića koja se udružuju sa drugima u najraznovrsnije grupe.
  • da učenici osvjeste uobičajene načine reagovanja u datim situacijama i da koriste, odnosno primjenjuju samopouzdan način reagovanja i djelovanja u grupi.
  • da se učenicima ukaže na način i važnost slušanja kao jedan od važnih segmenata dobre komunikacije.
  • da učenici spoznaju načine na koje se može poboljšati međusobna komunikacija.
  • da učenici steknu znanje o pravu na slobodno izražavanje mišljenja.
     da se učenici uvedu u problematiku saradnje i zajedništva  nasuprot individualnoj  i takmičarskoj orijentaciji, sagledaju razloge za saradnju i prednosti koje ona nosi i razmotre pretpostavke za ostvarenje saradnje.

ZADACI:

  • otkriti međusobne sličnosti i razlike u razmišljanju,
  • sagledati, odnosano uočiti da pripadamo različitim grupama
  • da učenici kroz razgovor u grupama kojima pripadaju razumiju kako različite grupe utiču na njihovo ponašanje i njihovu sliku o sebi,
  • da shvate proces generalizacije,
  • ukazivanje na mogućnost različitih reagovanja u istoj ili sličnoj situaciji,
  • traganje za načinima pomoću kojih sa može poboljšati komunikacija,
  • upoznavanje učenika sa različitim tehnikama aktivnog slušanja
  • sticanje znanja o tome da djeca i mladi imaju pravo da izraze svoje mišljenje i da se njihovo mišljenje uzme u obzir u svim stvarima koje ih se tiču,
  • razvijanje spremnosti i vještine da se pronalaze i koriste argumenti kojima se sopstveno mišljenje obrazlaže, kao i da se čuju argumenti drugih.

OBLICI RADA:

·       frontalni, individualni, grupni

NASTAVNE METODE:

·       monološko – dijaloška metoda, demonstrativno – ilustrativna metoda, interaktivna nastavna metoda

NASTAVNA SREDSTVA:

-       hamer papir
-       olovke ili flomasteri
-       ljepilo
-       knige «Mali princ» - Antoan De Sent Egziperi

KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA:


·       Svi predmeti društvenog profila, kao i čas odjeljenske zajednice (ČOZ).

TOK  ČASA

UVODNI DIO:

  • Igra za opustanje: «Bombardovanje pohvalama»

-       Djeca stoje u krugu zajedno sa voditeljem. Zadatak onih koji čine krug je da redom, jedan po jedan, onom kome oni žele upute pohvalu tipa: šata vole kod njega, šta im je privlačno ili koje osobine kod njega cijene. Pri tome je veoma važno da djeca budu što konkretnija i iskrenija u svojim pohvalama. Zadatak onog koji prima pohvale je da pažljivo sluša i nikako ne komentira ono što čuje, već samo da kimne glavom i kaže: «Hvala» ili «drago mi je što ti se to sviđa kod mene». Svako će proći kroz ulogu onoga ko prima i šalje pohvale. Poslije igre voditelj može povesti kratkudiskusiju o tome kako su se djeca osjećala dok su primala pohvale i koja im je uloga bila lakša, hvaliti ili biti hvaljen.
-       Cilj ove igre jeste da se uzajamno razmjene afirmišuće poruke i razvije bolja komunikacija između članova grupe, a sve u cilju bolje i lakše komunikacije za zadatke koje ih očekuju u narednim radionicama.

  • Kriterijumi za grupisanje:

-       prijateljstvo,
-       ljubav,
-       vjera,
-       istina,
-       upornost,
-       snaga volje,
-       briga o drugima,
-       i niz drugih koje se iskristališu na prvom dijelu radionice.

GLAVNI DIO:

  • Drugi korak – kada pronađu svoje grupe sjedaju u u klupe  i analiziraju prethodno iskustvo.
  • Moguća pitanja za diskusiju:
-       kako ste se odjećali dok ste bili u velikoj grupi, zatim malim ili kad ste bili sami?
-       da li ste se našli u nakoj grupi sa nekim za koje niste očekivali da će biti u istoj grupi
-       da li ste tokom diskusije saznali nešto novo o nekoj osobi?
-       da li možete da nađete broj grupa kojima pripadate?
-       da li je potrebno da budemo slični da bi se sa nekim družili?
-       da li vas razlike u mišljenju, drugačijim stavovima i na koji način ometaju u druženju?

  • Treći korak – Dok jedan od učenika zapisuje na tabli ili posteru, učenici «izbacuju», kako se ko sjeti, što više karakteristika po kojima su ljudi isti ili slični, ono što je zajedničko svim ljudima.

  • Diskusija:
-       Šta je izvor sličnosti?
-       Da li u okviru onog što je zajedničko svim ljudima mogu da postoje različita «rješenja» ili «odgovori».
-       Na primjer svi ljudi sanjaju, ali su njihovi snovi različiti. Ili: svi imaju prijatelje, ali ih narazličite načine drugi ljudi doživljavaju.

  • Četvrti korak
-       Učenici sada, treba da izlistaju što više stvari po kojima se ljudi međusobno razlikuju, odnosno svrastavaju u različite grupe. Jedan od učenika to zapisuje na tabli ili drugom dijelu postera.

  • Diskusija – analiza razlika:
-       Kako možemo da grupišemo razlike (porijeklo: urođene, stečene vaspitanjem i uticajem kulture društva, lični izbor; trajnost: trajne ili privremene)?
-       Kako se odnosimo prema razlikama?
-       U kojoj mjeri nas privlače sličnosti a u kojoj razlike?

ZAVRŠNI DIO:

  • Peti korak:
-       Komentar nastavnika – naglasiti pozitivni aspekt postojanja razlika među ljudima jer nam upoznavanje tih razlika omogućava bolje razimijevanje sebe, a s druge strane, i bogatstvo mogućnosti za naš lični razvoj kao i razvoj zajednice kojoj pripadamo.

EVALUACIJA ČASA (KOMENTAR/NAPOMENA):

-       nastava u čijem centru je učenik
-       predmetna materija ista ili različita za svakog učenika
-       proces učenja se vodi po većim ili po manjim grupama.
-       voditelj planira zadatke, opisuje ih učenicima na njima prihvatljiv način,
-       voditelj ima ulogu onoga koji kreira i rukovodi zadacima učenja, ali daje da i sami učenici to mogu raditi,
-       fizičko okruženje i sredina za učenje: fizičko okruženje i sredina u kojoj 
     djeca uče je ugodna, i djeluje vrlo podsticajno na učenike.
-       Izborom i pristupom postavljenim zadacima, korelacijom sa drugim nastavnim predmetima (muzička kultura, priroda i drištvo, telesni odgoj, likovna kultura), učitelj je iskazao izuzetnu kreativnost i inventivnost u radu.
-       Učenici rade organizovani u veće ili manje kooperativne grupe. Učenici su navikli na takav način rada i vrlo vješto, rječito i argumentovano prezentiraju svoj rad.
-       izgrađenu kulturu timskog rada
-       povjerenje u tuđe, te u  vlastite snage i sposobnosti
-       izgrađenu kulturu komunikacije na svim nivoima (nastavnik - učenik, učenik - učenik )
    Zaključak: ovakav pristup radu i njegovoj organizaciji  podržava akademski i socijalni(lični) razvoj ličnosti učenika, a nastavniku predstavlja siguran putokaz u radu.

LITERATURA:

·       «Mali princ», Antoan de Sent Egziperi,


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.