PISANA PRIPREMA ZA ČAS
Škola - grad:
Nastavnik:
Predmet: Čas odjeljenske zajednice
Nastavna jedinica: OTKRIVANJE RAZLIKA I UVAŽAVANJE RAZLIČITIH MIŠLJENJA (na osnovu već odrađenog časa
«Mali princ», na času bosanskog jezika i književnosti)
Razred: 7
Vrijeme trajanja: 60 minuta
Datum:
CILJEVI:
- da učenici otkriju i
prihvate postojeće sličnosti i razlike među sobom i ljudima uopće, te da
sagledaju složenost i preklapanja vlastitih mišljenja i identiteta.
- da učenici postanu
svjesni činjenice da su ljudi socijalna bića koja se udružuju sa drugima u
najraznovrsnije grupe.
- da učenici osvjeste
uobičajene načine reagovanja u datim situacijama i da koriste, odnosno
primjenjuju samopouzdan način reagovanja i djelovanja u grupi.
- da se učenicima ukaže na
način i važnost slušanja kao jedan od važnih segmenata dobre komunikacije.
- da učenici spoznaju
načine na koje se može poboljšati međusobna komunikacija.
- da učenici steknu znanje
o pravu na slobodno izražavanje mišljenja.
da se učenici uvedu u problematiku saradnje i zajedništva nasuprot individualnoj i takmičarskoj orijentaciji, sagledaju
razloge za saradnju i prednosti koje ona nosi i razmotre pretpostavke za
ostvarenje saradnje.
ZADACI:
- otkriti međusobne
sličnosti i razlike u razmišljanju,
- sagledati, odnosano
uočiti da pripadamo različitim grupama
- da učenici kroz razgovor
u grupama kojima pripadaju razumiju kako različite grupe utiču na njihovo
ponašanje i njihovu sliku o sebi,
- da shvate proces
generalizacije,
- ukazivanje na mogućnost
različitih reagovanja u istoj ili sličnoj situaciji,
- traganje za načinima
pomoću kojih sa može poboljšati komunikacija,
- upoznavanje učenika sa
različitim tehnikama aktivnog slušanja
- sticanje znanja o tome
da djeca i mladi imaju pravo da izraze svoje mišljenje i da se njihovo
mišljenje uzme u obzir u svim stvarima koje ih se tiču,
- razvijanje spremnosti i vještine da se pronalaze i koriste
argumenti kojima se sopstveno mišljenje obrazlaže, kao i da se čuju
argumenti drugih.
OBLICI RADA:
·
frontalni,
individualni, grupni
NASTAVNE METODE:
·
monološko
– dijaloška metoda, demonstrativno – ilustrativna metoda, interaktivna nastavna
metoda
NASTAVNA SREDSTVA:
- hamer papir
- olovke ili flomasteri
- ljepilo
-
knige «Mali princ» - Antoan De
Sent Egziperi
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA:
·
Svi predmeti društvenog profila, kao i čas odjeljenske
zajednice (ČOZ).
TOK ČASA
UVODNI DIO:
- Igra za opustanje: «Bombardovanje pohvalama»
- Djeca stoje u krugu zajedno sa voditeljem. Zadatak onih koji čine krug
je da redom, jedan po jedan, onom kome oni žele upute pohvalu tipa: šata vole
kod njega, šta im je privlačno ili koje osobine kod njega cijene. Pri tome je
veoma važno da djeca budu što konkretnija i iskrenija u svojim pohvalama.
Zadatak onog koji prima pohvale je da pažljivo sluša i nikako ne komentira ono
što čuje, već samo da kimne glavom i kaže: «Hvala» ili «drago mi je što ti se
to sviđa kod mene». Svako će proći kroz ulogu onoga ko prima i šalje pohvale. Poslije
igre voditelj može povesti kratkudiskusiju o tome kako su se djeca osjećala dok
su primala pohvale i koja im je uloga bila lakša, hvaliti ili biti hvaljen.
- Cilj ove igre jeste da se uzajamno razmjene afirmišuće poruke i razvije
bolja komunikacija između članova grupe, a sve u cilju bolje i lakše
komunikacije za zadatke koje ih očekuju u narednim radionicama.
- Kriterijumi za grupisanje:
- prijateljstvo,
- ljubav,
- vjera,
- istina,
- upornost,
- snaga volje,
- briga o drugima,
- i niz drugih koje se iskristališu na prvom dijelu radionice.
GLAVNI DIO:
- Drugi korak – kada pronađu svoje grupe sjedaju u u klupe i analiziraju prethodno iskustvo.
- Moguća pitanja za diskusiju:
- kako ste se odjećali dok ste bili u velikoj grupi, zatim malim ili kad
ste bili sami?
- da li ste se našli u nakoj grupi sa nekim za koje niste očekivali da će
biti u istoj grupi
- da li ste tokom diskusije saznali nešto novo o nekoj osobi?
- da li možete da nađete broj grupa kojima pripadate?
- da li je potrebno da budemo slični da bi se sa nekim družili?
- da li vas razlike u mišljenju, drugačijim stavovima i na koji način
ometaju u druženju?
- Treći korak – Dok jedan od učenika zapisuje na tabli ili posteru, učenici «izbacuju», kako se ko sjeti, što više karakteristika po kojima su ljudi isti ili slični, ono što je zajedničko svim ljudima.
- Diskusija:
- Šta je izvor sličnosti?
- Da li u okviru onog što je zajedničko svim ljudima mogu da postoje
različita «rješenja» ili «odgovori».
- Na primjer svi ljudi sanjaju, ali su njihovi snovi različiti. Ili: svi
imaju prijatelje, ali ih narazličite načine drugi ljudi doživljavaju.
- Četvrti korak –
- Učenici sada, treba da izlistaju što više stvari po kojima se ljudi
međusobno razlikuju, odnosno svrastavaju u različite grupe. Jedan od učenika to
zapisuje na tabli ili drugom dijelu postera.
- Diskusija – analiza razlika:
- Kako možemo da grupišemo razlike (porijeklo: urođene, stečene
vaspitanjem i uticajem kulture društva, lični izbor; trajnost: trajne ili
privremene)?
- Kako se odnosimo prema razlikama?
- U kojoj mjeri nas privlače sličnosti a u kojoj razlike?
ZAVRŠNI DIO:
- Peti korak:
-
Komentar nastavnika – naglasiti
pozitivni aspekt postojanja razlika među ljudima jer nam upoznavanje tih
razlika omogućava bolje razimijevanje sebe, a s druge strane, i bogatstvo
mogućnosti za naš lični razvoj kao i razvoj zajednice kojoj pripadamo.
EVALUACIJA ČASA (KOMENTAR/NAPOMENA):
- nastava
u čijem centru je učenik
- predmetna
materija ista ili različita za svakog učenika
- proces
učenja se vodi po većim ili po manjim grupama.
- voditelj
planira zadatke, opisuje ih učenicima na njima prihvatljiv način,
- voditelj
ima ulogu onoga koji kreira i rukovodi zadacima učenja, ali daje da i sami
učenici to mogu raditi,
-
fizičko okruženje i sredina za učenje: fizičko okruženje i sredina u
kojoj
djeca uče je
ugodna, i djeluje vrlo podsticajno na učenike.
-
Izborom
i pristupom postavljenim zadacima, korelacijom sa drugim nastavnim predmetima
(muzička kultura, priroda i drištvo, telesni odgoj, likovna kultura), učitelj
je iskazao izuzetnu kreativnost i inventivnost u radu.
-
Učenici
rade organizovani u veće ili manje kooperativne grupe. Učenici su navikli na
takav način rada i vrlo vješto, rječito i argumentovano prezentiraju svoj rad.
- izgrađenu
kulturu timskog rada
- povjerenje
u tuđe, te u vlastite snage i
sposobnosti
- izgrađenu
kulturu komunikacije na svim nivoima (nastavnik - učenik, učenik - učenik )
Zaključak:
ovakav pristup radu i njegovoj organizaciji
podržava akademski i socijalni(lični) razvoj ličnosti učenika, a
nastavniku predstavlja siguran putokaz u radu.
LITERATURA:
· «Mali princ», Antoan de Sent Egziperi,
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.