NASTAVNICA:
NASTAVNI
PREDMET: Bosanski i hrvatski jezik i književnost
RAZRED: V
(peti)
NASTAVNA JEDINICA:
Drama
TIP ČASA:
utvrđivanje gradiva
NASTAVNE METODE: metoda aktivnog
učenja,verbalno-tekstualne metode,
demonstrativno-ilustrativna
metoda
OBLICI
NASTAVNOG RADA: frontalni, individualni, grupni
CILJEVI
ČASA:
OBRAZOVNI: - utvrđivanje
usvojenog znanja primjenom na konkretnom primjeru (igrokazu),pojam drame, vrste
i opće karakteristike
- rješavanje problema
koristeći učenička iskustva i prethodna znanja
- povezivanje (korelacija) gradiva književnosti sa gradivom drugih
nastavnih predmeta: historije geografije i biologije
ODGOJNI: - razvijanje navika za samostalan
i kooperativni oblik rada
- uvažavanje tuđeg
mišljenja,odgovornosti i sistematičnosti
u radu,
- razvijanje interesa prema
knjizi kao izvoru saznanja i umjetničke ljepote,
- prihvatanje univerzalno važećeg sistema moralnih vrijednosti (dobre i loše
životne navike),
FUNKCIONALNI: razvijanje mašte
(kreativnosti),mišljenja, pažnje i logičkog zaključivanja,
-
primjenjivost naučenog u svakodnevnom životu
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA:
- pano igre asocijacija,
- plakat igrokaza,
- nastavni listići sa zadacima za rad,
- plakati-ilustracije u boji (simboli drame i pozorišta)sa prostorom za
učeničke odgovore,
- znakovi za podjelu učenika u grupe,
- flomasteri,
- selotejp
LITERATURA:
- Metodika nastave Bosanskog
jezika i književnosti ( N. Pašić, 1995.)
- Teorija književnosti (M. Solar, 1984.)
- Čitanka za peti razred (Z. Hasić, 2002.)
- Aktivno učenje u interaktivnoj nastavi (N. Tobudić, 2001.)
Na tabli je
zalijepljen plakat igrokaza koji podsjeća na pozorišni (ukrašen je simbolima pozorišta- maskama komedije i
tragedije).
Učenici ulaze u
kabinet. Privučeni izgledom plakata prilaze mu, čitaju sadržaj i međusobno
komentiraju.
(plakat u
prilogu)
UVODNI DIO ČASA:
Da bismo se uživjeli u ulogu glavnog lika
«Šaptača» zamolila sam učenike da dođu i stanu zajedno sa mnom u krug , jedno
do drugoga. Smijuckali su se i gledali
radoznalo iščekujući: Šta ćemo mi to sada raditi? Igraćemo se šaptača!
Utvrdili smo
pravila igre: ja ću šapnuti» nešto» učeniku do sebe ,a tu rečenicu treba
prenositi šaptanjem dalje do posljednjeg učenika u krugu .Ideja pripovijetke
«Šaptač» Advana Hozića : «Kada naučiš ničije
šaptanje ti nije potrebno», bila je rečenica koja je kružila od uha
do uha.Normalno, dok je došla do posljednjeg učenika u krugu izgledala je
drugačije :»Kada učiš nešto tanje budi dobar." Nastupila je bura smijeha.
Ta transformacija
poslužila nam je da izvedemo zaključak da šaptanje ne donosi dobre rezultate
,odnosno potvrdila je spomenutu ideju.
GLAVNI DIO ČASA:
Igramo se asocijacija!
Pano igre zalijepljen je na tabli.U otkrivanju polja asocijacija učestvuju sve
grupe,otvarajući naizmjenično jedno po jedno polje .Zavladala je prava
takmičarska atmosfera: koja će grupa pogoditi konačno rješenje!?
Kada su otkrivena
sva polja pano igre asocijacija izgledao
je ovako:
|
Odgonetamo potom šaljivu zagonetku u
stihu:
ZAGONETKA
Da odoli on ne može
Baš mora da kaže,
Priliku iskoristi
Da neznalici pomaže.
Na časovima on nam
Svima više smeta
I od njegove pomoći
Velika je šteta.
U trenutku važnom
Kada mozak stane,
Njegov glas se čuje
Odnekud sa strane.
Pomisliš li da je spas,
To što čuješ da je sreća,
u dnevniku će niknut gljiva
jedinica od tebe veća.
Ko sam, šta sam,
Ti zaključi ,hajde
Od moje ti pomoći
nema velike vajde.
Nego, drugar, ti nauči,
Pa ne slušaj mene,
Digni glavu, zbori glasno
I ne gubi vrijeme.
Nije bilo teško pogoditi da je odgonetka
:ŠAPTAČ. To je ujedno i najava predstojećeg igrokaza sa istim nazivom.
Učenici su izveli igrokaz – dramatizaciju
pripovijetke «Šaptač» Advana Hozića. Radnja se odvija u učionici. Učenici glume
i nastavnike. Za ovaj dio časa pripremalo se šest učenika učeći uloge kod
kuće.Djeca vole da glume tako da su uživali i «glumci» i «publika».
Nakon pozorišne slijedi radna atmosfera.
Učenici iz kutije
izvlače simbole grupe kojoj će pripadati i zauzimaju svoja mjesta u označenim
grupama. U grupama sjede po četiri učenika po principu slučajnog izbora.Slijedi
podjela radnih zadataka na radnim listićima.
I GRUPA
1.Šta znači riječ
drama i iz kojeg jezika vodi porijeklo?
2.Prva izvedba
neke drame naziva se..., a sve ostale izvedbe nazivaju se...(dopuni)
II GRUPA
1.Nasmijali smo
se gledajući ovaj igrokaz.U koju vrstu drame bismo ga mogli svrstati?
Da smo se rastužili bila bi to ...(dopuni)
2.Šta vas je u
igrokazu najviše oraspoložilo?(obrazložite usmeno)
III GRUPA
1.Okosnica
dramske radnje je...(dopuni)
2.O kakvom se
sukobu radi u ovom igrokazu (koja lica su u sukobu i zašto)?
IV GRUPA
1.Koji sve ljudi
osim glumaca učestvuju u stvaranju pozorišne predstave?
Ko su oni i šta
rade (kakva je njihova uloga)? Ukratko.
V GRUPA
1.Igrokaz
«Šaptač» zasnovan je na pripovijeci koju smo prilagodili dramskom izvođenju.
Kako se naziva
prenošenje neke druge književne vrste u dramski oblik?
VI GRUPA
1.Navedite oblike dramskog kazivanja (kad govori samo jedno ili više
lica)!
2.Pronađite primjere u igrokazu «Šaptač».
Predstavnici grupa lijepe panoe sa
odgovorima na tablu i usmeno ih obrazlažu pred odjeljenjem.
Proglašavamo zajedno najuspješniju
grupu.Članovi grupe ocjenjuju međusobno zalaganje i pokazano znanje.
Ponovili smo gradivo o drami .Naglašavamo
loše osobine (navike)glavnog lika IbreSedlara.
Teško se osloboditi loših navika
i zato ih se treba čuvati ! –
zaključak je do kojeg smo zajednički došli.
ZAVRŠNI DIO ČASA:
|
|
|
Učenici su davali
veoma dobre primjere.Zajedno smo prokomentirali svaki primjer i posebno se
zadržali na dobrim navikama.
Zadatak za rad kod kuće:
Napisati pismeni
sastav na temu:» Moja dobra navika mi je pomogla da riješim problem».
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.