UVODNI DIO ČASA (5 minuta)
●
S obzirom da su učenici unaprijed dobili zadatke za čas lektire i da su
upoznati sa temom časa, kratko provjeriti pročitanost književnog djela, a
potom istaći na projektoru ilustraciju
Sretnog Kraljevića i Lastana (kao najavu časa lektire) i važne i interesantne
podatke o piscu.
●
Nastup recitala – Vesela karavana - Luko Paljetak – članovi recitatorske
sekcije, završni stihovi „tužni Kraljević i Lastan velikog srca“
GLAVNI DIO ČASA ( 10 min + 5 min
+10 min + 10 min)
Koje
likove iz bajki smo vidjeli u recitalu?
Sadržaj
analize (10 minuta)
• Zašto je Srećni Princ tužan?
• Gdje se nalazio, kako je izgledao?
• Ko se, jedne večeri, skrio kod
njegovih nogu?
• Zašto je Lastan ostao sam?
• Šta je lastan osjetio te noći?
• Zašto je sretni Kraljević plakao?
• Šta je molio Lastana?
• Kako i kome je Lastan pomogao? (rubin iz mača, safiri iz očiju, zlatni listići)
• Zašto je Lastan ostao sa Sretnim
Kraljevićem?
• Kakvi su postali ljudi u gradu?
• Zašto?
• Kako je izgledao Sretni Kraljević
na kraju bajke?
• Šta je bilo sa Lastanom kada je
došla prava zima?
• Kako je to podnio Kraljević?
• Šta su uradili gradonačelnik i
vijećnici?
• Zbog čega lastan ima veliko srce?
• Koje osobine krase i Kraljevića i
Lastana? (humanost, darežljivost, prijateljstvo, nesebičnost...)
• Zašto je anđeo donio Bogu olovno srce i mrtvog
Lastana kao dvije najvrednije stvari sa zemlje?
Zaključak:
Prijateljstvo,
ljubav i humanost su osobine koje krase čovjeka.
Uputiti
učenike na fotografije na projektoru - (fotografije učenika sa krunama i bez
krune - prinčevi i princeze ovog, stvarnog svijeta)
Vođena
fantazija: (učenici sjede na podu, drže se za ruke) (5 min)
Zažmirite
i pokušajte se zamisliti kao prinčevi, princeze, Kraljević ili Lastan. Ako
želite, budite i ono što jeste, dijete koje puno lijepog, dobrog, humanog
može uraditi na ovoj planeti. Pokušajte pronaći u mislima nekoga kome treba
pomoć. Pomozite mu!
Na
nastavnikov dodir po kosi učenici će govoriti o tome kome i kako pomažu, te
kako se osjećaju dok to rade.
Rad
u grupama, individualan oblik rada (inkluzija) ( 10 min.)
Diferencirani
zadaci na
Zadaci
za grupni i individualan oblik rada/ individualiziran princip rada
I
GRUPA (1. nivo)
1. Odredi
vrstu književnog djela
2. Odredi mjesto i vrijeme radnje
II
GRUPA (2. nivo)
Poredaj i zalijepi kompoziciju bajke onako
kako slijede događaji u bajci
Uvod, zaplet, kulminacija, rasplet i
završetak
III
GRUPA (2. nivo)
1.
Odredi temu bajke
2.
Odredi ideju bajke
IV GRUPA (3. nivo)
Napišite po 3 stilske figure
Epiteti, poređenja, onomatopeje,
personifikacije
V
GRUPA (2. nivo)
Odredi glavne i sporedne likove i zalijepi
ih na određena mjesta na čartu
Od ponuđenih pridjeva, zalijepi one koji se
odnose na Kraljevića i Lastana
Mogući
odgovori:
I
Grupa: 1. Umjetnička bajka
2. Mjesto radnje: Grad u
nepoznatom carstvu
3. Vrijeme radnje: Kasna jesen
- zima
II
Grupa: kompozicija
Uvod: Iznad grada stoji kip
sretnog Kraljevića
Zaplet: Sretni Kraljević
moli Lastu da mu pomogne da
usreći siromašne
i bolesne
Kulminacija: Lasta ostaje uz
slijepog prijatelja gubeći tako
život
Rasplet: Gradonačelnik
uklanja s trga kip Sretnog
Kraljevića
Završetak: Prijatelji –
dobrotvori ostaju zauvijek skupa
III
Grupa: (moguće teme i ideje)
1. Tema: Prijateljstvo i humanost
Sretnog Kraljevića i Lastana
Sudbina sretnog
Kraljevića koji je drugima dao sve što
je imao da bi oni bili
srećni
2. Ideja: Pravi prijatelji se vide
u nevolji
Ljubav, dobrota,
ljepota prijateljstva i nesebičnost su
najveće čovjekove
vrline
IV
Grupa:
Glavni
likovi: Sretni Kraljević, Lastan (humani, darežljivi nesebični, požrtvovani)
Među
pridjevima je i riječ- uljez BEZOBZIRNI (zamka)
V
Grupa:
Stilske
figure:
Epiteti
Poređenja
-
Srećni Kraljević - lijep kao pijetao -
vjetrokaz
-
tužni Kraljević -
sretan kao Sretni Kraljević
-
prekrasni kip
- plav kao morska pučina
Onomatopeje: Personifikacije:
- Kraljević zaplaka - Cijela bajka personificirana
- zacvrkuta lasta - Lasta ima osobine čovjeka
Individualizirani
zadaci
1.
Nadareno dijete (L . Š.) (5. nivo)
prilagođeni nastavni plan i program
Zadatak: Uradi digresiju izmeđe bajke
„Sretni Kraljević“ i bajke
„Odani
prijatelj“
(Ko je bio odan prijatelj, a ko prijatelj iz
koristoljublja?)
2.
Dijete sa poteškoćama u učenju (A.Z.) (1.nivo)
prilagođeni nastavni plan i program
Zadatak: 1. Nabroj još neke bajke O. V.
2. O kojoj bajci bi volio
razgovarati sljedeći čas?
Napomena:
U
jednoj grupi se nalazi učenik (B. K.) kome je neophodna integracija i
socijalizacija, te pomoć u radu, s obzirom na nedavnu porodičnu tragediju
(gubitak oba roditelja) u kojoj je i sam bio povrijeđen, te zbog toga nastavu
nije pohađao cijelo polugodište. (pomoć grupe)
Mogući
odgovori:
1.
Digresija S.K. I Odanog prijatelja-
Pravo i lažno prijateljstvo
Humanost na djelu, i humanost samo na
riječima, pravo
prijateljstvo i
prijateljstvo iz koristoljublja
2.
Bajke O. V. –
1.
Zvjezdan, Slavuj i Ruža, Odani prijatelj...
2.----------------------------------------------------
Prezentacija
urađenih zadataka po grupama (10 min)
Zadatke
realizirane na F.Č. lijepiti jedne na druge, tako da se na kraju dobije duga.
Razgovor:
Šta za vas predstavlja duga?
Od
čega je sastavljena?
Kako
nastaje duga?
Kako
žive dugine boje?
Zaključak:
Živimo zajedno, budimo prijatelji, volimo se, pomažimo jedni drugima. Tada
najviše vrijedimo.
ZAVRŠNI DIO (5 minuta)
Poruke:
1.
Na stikers - karticama napišite kratku poruku Kraljeviću i Lastanu.
2.
Kartice zalijepiti na pano oko Sretnog Kraljevića i Lastana, pročitati neke
od poruka.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.