PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Bosna i Hercegovina u Drugom svjetskom ratu
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
upoznavanje historijskih procesa koji su doveli do raspada Kraljevine
Jugoslavije, predstavljanje položaja BiH na početku Drugog svjetskog rata, stjecanje
znanja o nastanku i ustrojstvu NDH, upoznavanje položaja BiH u
okvirima NDH i različitim ideologijama koje su bile prisutne na tom području
|
ODGOJNI
|
razvijanje
osjećaja ljubavi prema domovini, osuda inkorporiranja Bosne i Hercegovine u
okvir NDH, razvijanje stava o nedjeljivosti Bosne i Hercegovine, osuda njene
podjele na velike župe, razvijenje negativnog stava prema političkim
ugovorima i dogovorima između velikih sila na račun malih, razvijanje
empatije kod učenica/učenika i suosjećanja za žrtvu progona
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje
sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijanje sposobnosti
upoređivanja i donošenja zaključaka, vježbanje rada na historijskom izvoru i
njegova analiza, vježbanje rada na historijskoj karti
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo
realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Kad
je počeo Drugi svjetski rat? Šta je blitzkrieg? Šta je Hitler osvojio do
početka 1941. godine u Evropi? Od učenica/učenika ćemo tražiti da nabroje
zemlje Trojnog saveza i pokažu ih na karti. Nastojaćemo da uoče politički
položaj Kraljevine Jugoslavije početkom 1941. godine?
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o Bosni i Hercegovini u Drugom svjetskom ratu. Zamolit ćemo
učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/153, nakon čega ćemo
otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog
izlaganja pojasnit ćemo učenicama/učenicima da je pristupanje Kraljevine
Jugoslavije Trojnom paktu prouzročilo državni udar grupe oficira
jugoslovenske vojske koja je smijenila vladu i kraljevsko namjesništvo.
Naznačiti da je upravo to bio povod za početak rata u Jugoslaviji odnosno
napad Njemačke i njenih saveznika na ovu zemlju – tzv. Aprilski rat. Predstavit
ćemo tok i rezultate Aprilskog rata, te uz pomoć zidne ili historijske karte
iz udžbenika U/153, objasnit ćemo učenicama/učenicima raspad jugoslavenske
zajednice i države kojima je pripojena njena nekadašnja teritorija.
Podnaslov Uspostava
nezavisne države Hrvatske i priključenje Bosne i Hercegovine obradit ćemo
metodom usmenog izlaganja i rada na tekstu, te analizom slikovnog materijala.
Najprije ćemo izložiti način formiranja i unutarnju organizaciju NDH. Posebnu
pažnju posvetit ćemo položaju Bosne i Hercegovine u njenim okvirima. Istaknut
ćemo nastojanja ustaške vlasti da podjelom zemlje na velike župe izbriše
teritorijalnu cjelovitost Bosne i Hercegovine, te dokaže „hrvatsko državno
pravo“ na našu
|
zemlju. Potom
ćemo uputiti učenice/učenike da proanaliziraju kartu U/154 kao i pripadajući
slikovni materijal.
U drugom dijelu
izlaganja opisat ćemo ustašku politiku u Bosni i Hercegovini, te nastojanje
najvećeg broja Bošnjaka da putem protestnih rezolucija dignu svoj glas protiv
zločina i zločinaca iz svih naroda, a posebno iz svog. Zamolit ćemo
učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/154,
nakon čega ćemo metodom razgovora izvršiti njegovu analizu i odgovoriti na
postavljena pitanja. Također ćemo
govoriti i o nastojanjima dijela Bošnjaka da osiguraju autonomiju
Bosne i Hercegovine pod njemačkom zaštitom, te naoružavanju muslimanskog
naroda s ciljem vlastite samozaštite (hadžiefendića legija, huskina vojska).
Učenice/učenike ćemo
upoznati i sa nastankom i ideologijom četničkog pokreta Draže Mihailovića te
posljedicama četničkih zločina u Bosni i Hercegovini. Predstavit ćemo ciljeve
koje su četnici nastojali realizirati zločinom i terorom, a kojeg je u članku
„homogena Srbija“ predstavio Stevan Moljević. Uputit ćemo učenice/učenike da
proanaliziraju kartu „velike Srbije“ U/156. Nakon toga ćemo ih zamoliti da
ovu kartu uporede sa kartom NDH U/154 i vide kakva je sudbina bila
namijenjena Bosni i Hercegovini u jednom i drugom slučaju? Pokrenut ćemo
diskusiju.
|
ZAVRŠNI
DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno poja-sniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Domaću zadaću uraditi po uputama iz zadatka U/156.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
BOSNA I HERCEGOVINA U DRUGOM
SVJETSKOM RATU
-
6. aprila 1941.
Njemačke trupe su zajedno sa svojim saveznicima (Mađarskom, Rumunijom i
Bugarskom) napale Jugoslaviju (aprilski rat)→15.
aprila njemačke jedinice ušle u Sarajevo→17.
aprila Jugoslavija kapitulirala→kraj aprilskog rata
-
10. aprila 1941. ustaše
su u Zagrebu proglasile Nazavisnu državu Hrvatsku (NDH) koja je uz saglasnost
Njemačke i Italije u svoj sastav uključila i Bosnu i Hercegovinu→vođa
NDH, poglavnik Ante Pavelić
-
NDH je bila
podijeljena na velike župe koje su formirane tako da je historijska i
teritorijalna posebnost Bosne i Hercegovine bila potpuno izbrisana→u
Bosni i Hercegovini je formirano sedam velikih župa
-
ustaška politika se u
potpunosti podudarala s rasističkom politikom nacista i fašista→progonili
su Jevreje, Srbe, Rome te Bošnjake i Hrvate koji ih nisu podržavali
-
manji broj antijugoslovenski
raspoloženih Bošnjaka stavio se u službu ustaškog režima (Ademaga Mešić i
Džafer Kulenović)
-
u jesen 1941. protestne
rezolucije Bošnjaka protiv ustaških zločina
-
spontano naoružavanje
bošnjačkog stanovništva radi vlastite zaštite – „Hadžiefendića legija“ u
tuzlanskom kraju i „Huskina vojska“ u Cazinskoj krajini→od
kraja 1942. pristupaju partizanima
-
cilj četnika pod vođstvom
Draže Mihajlovića bio je obnoviti monarhističku Jugoslaviju i u njoj stvoriti
etnički čistu „homogenu Srbiju“→pri tome su sarađivali s okupatorom, a protiv
partizana koji su željeli srušiti monarhiju
-
provodeći taj cilj vršeni su
masovni pokolji nad Bošnjacima istočne Bosne, Bosanske Krajine, istočne
Hercegovine i Sandžaka.
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.