PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Privredni i
kulturno – obrazovni život između dva rata
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
usvajanje
znanja o privrednim, kulturnim i obrazovnim prilikama u BiH za vrijeme
Kraljevine Jugoslavije
|
ODGOJNI
|
razvijanje kritičkog
stava prema agrarnoj reformi koja je provedena u Kraljevini Jugoslaviji,
osuda negativnog odnosa države prema privrednom i kulturno-obrazovnom razvoju
Bosne i Hercegovine, razvijanje pozitivnog stava prema umjetnosti i osjećaja
za lijepo
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje rada
na tekstu, vježbanje analize slikovnog materijala, razvijanje sposobnosti
upoređivanja i donošenja zaključaka
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Zamolit ćemo učenice/učenike da otvore
udžbenik U/147, a potom će jedna/jedan od njih glasno pročitati uvod u
lekciju. Pitamo: Šta je prekinulo privredni i kulturno-obrazovni razvoj u
Bosni i Hercegovini, a koji je započet u vrijeme austrougarske vladavine?
Kakav je bio odnos Kraljevine SHS prema Bosni i Hercegovini? Koje je bilo
osnovno zanimanje stanovništva Bosne i Hercegovine u ovom periodu? Šta
zaključuješ: da li je u takvim uslovima bilo prostora za značajniji razvoj
kulture i obrazovanja u Bosni i Hercegovini između dva rata?
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o privrednom i kulturno-obrazovnom životu u Bosni i Hercegovini između dva rata, nakon čega ćemo otkriti
naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade nove
nastavne jedinice predstavit ćemo provedenu agrarnu reformu u Kraljevini SHS
1919. godine. Istaći ćemo da je ovom reformom beogradska vlada nastojala
riješiti nacionalno-političke ciljeve čime su najviše bili pogođeni Bošnjaci.
Naime, najviše zemlje je oduzeto upravo od njih, jer su Bošnjaci na području
Bosne i Hercegovine u trenutku stvaranja zajedničke države imali više od 62%
privatne zemlje u svom vlasništvu. Oduzeta zemlje je mahom dodjeljivana
srpskim bezemljašima čime se mijenjala vlasnička struktura nad zemljom i
pravo nad istom u korist srpske populacije. Nakon toga, zamolit ćemo
učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/147,
nakon čega ćemo metodom razgovora izvršiti njegovu analizu i odgovoriti na
postavljena pitanja.
U nastavku časa objasnit
ćemo da je industrija u Bosni i Hercegovini bila vrlo nerazvijena. Prosječno je na 1000
stanovnika dolazilo samo 13 radnika. Upoznat ćemo učenice/učenike sa
najzastupljenijim granama industrije te vodećim industrijskim centrima.
Pojasniti razloge takvog privrednog položaja i odnos vladajućeg režima prema
ovom problemu.
U drugom dijelu časa obrazložit ćemo obrazovne i kulturne prilike
u Bosni i Hercegovini u vrijeme postojanja Kraljevine Jugoslavije (školstvo,
časopisi, muzika, književnost, slikarstvo). Pri obrazlaganju navedenih tema poslužit
ćemo se slikovnim materijalom iz udžbenika U/149. i U/150. Pri tome će popratni tekst uz navedene
slike učenicama/učenicima dati dodatna saznanja o opisanim događajima i
|
predstaviti neke od najznačajnijih kulturnih
stvaraoca ovog perioda.
|
ZAVRŠNI
DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno poja-sniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti
Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/150. Motivirat ćemo učenice/učenike da za
naredni čas sami osmisle igre za utvrđivanje i ponavljanje gradiva
(slagalice, križaljke, pitanja za kviz, igre asocijacija...)
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
PRIVREDNI I KULTURNO-OBRAZOVNI
ŽIVOT IZMEĐU DVA RATA
-
većina bosanskohercegovačkog
stanovništva bavila se poljoprivredom→industrija je bila slabo
razvijena
-
agrarnom reformom
1919. godine, bošnjačkim zemljoposjednicima oduzeta je skoro sva zemlja
(imali su više od 62% zemlje u svom vlasništvu)→oduzetu
zemlju država je podijelila srpskim bezemljašima koje je odmah u zemljišnim
knjigama zavodila kao stvarne vlasnike→time je izmijenjena vlasnička
struktura nad zemljom u Bosni i Hercegovini čije se posljedice osjećaju do
danas
-
pismenost je bila na
vrlo niskom nivou→najviše je bilo četverorazrednih osnovnih škola, dok
su srednje škole bile slabo razvijene
-
1937. osnovana je viša
islamska šerijatsko-teološka škola, koja je bila u rangu fakulteta, a nešto
kasnije i Poljoprivredni fakultet
-
izlazio je značajan broj
listova i časopisa čiji su osnivači
uglavnom bile političke stranke te vjerske i kulturne organizacije
(Pregled, Hikjmet, Novi Behar, Narod, Jednakost...)
-
djelovala su „Narodna
pozorišta“ u Tuzli i Sarajevu kao i
Zemlajski muzej u Sarajevu osnovan 1888. godine.
-
1923. osnovana je Sarajevska
filharmonija
-
istaknuto mjesto
zauzimali su književnici – Hasan Kikić, Hamza Humo, Ahmed Muradbegović,
Nikola Šop, Ishak Samokovlija, Alija Nametak, Skender Kulenović (...), kao i
slikari - Ismet Mujezinović, Gabrijel
Jurkić, Ivo Šeremet, Vojo Dimitrijević, Adela Ber i drugi...
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.