PISMENA
PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Kraj
šestojanuarske diktature i sporazum Cvetković - Maček
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
usvajanje znanja o
atentatu na kralja Aleksandra, učenice/učenike upoznati sa nastalom
političkom situacijom i krizom u Jugoslaviji koja je uslijedila nakon
atentata, usvajanje znanja o sporazumu Cvetković-Maček i podjeli BiH
|
ODGOJNI
|
razvijanje
kritičkog stava prema upotrebi nasilja u ostvarenju političkih ciljeva,
razvijanje ljubavi prema domovini, osuditi trgovanje teritorijem tuđe zemlje,
razvijati negativan stav prema dogovorima jednih naroda na račun drugih, razvijati
stav o nedjeljivosti teritorija Bosne i Hercegovine
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje
sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijanje sposobnosti
upoređivanja i donošenja zaključaka, vježbanje rada na historijskim izvorima
i njihive analize, vježbanje rada na historijskoj karti
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo
realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Kada
i zbog čega je kralj Aleksandar zaveo diktaturu? Ko je došao na čelo HSS-a
nakon ubistva Stjepana Radića 1928. godine? Kakve su promjene u zemlji
nastale zavođenjem diktature? Kako se
zavođenje diktature odrazilo na položaj Bosne i Hercegovine i njenog
stanovništva? Kako se zvao ustav koji je kralj Aleksandar donio u vrijeme
diktature? Da li je njime išta bitnije promijenjeno?
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o kraju šestojanuarske diktature i sporazumu Cvetković-
Maček. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/143,
nakon čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog
izlaganja predstavit ćemo atentat na kralja Aleksandra u Marseju 1934.
godine. Objasnit ćemo uzroke koji su doveli do kraljevog ubistva i posljedice
ovakvog razvoja događaja (tročlano namjesništvo i knez Pavle preuzimaju vlast).
U nastavku časa prikazat
ćemo političke odnose u zemlji nakon kraljeve smrti, kao i težak međunarodni
položaj Jugoslavije usljed jačanja nacističke Njemačke i fašističke Italije. Naglasit
ćemo da je neriješeno „hrvatsko pitanje“ uzrokovalo daljnju krizu političkih odnosa
u Kraljevini Jugoslaviji zbog čega se hitno radilo na njegovom rješenju.
U drugom dijelu
izlaganja objasnit ćemo odredbe srpsko-hrvatskog sporazuma Cvetković-Maček;
političke ciljeve koji su se ovim putem nastojali riješiti i posljedice tog sporazuma
na položaj Bosne i Hercegovine. Posebno ćemo naglasiti podjelu koja je tom
prilikom dogovorena između pomenute dvojice lidera, odnosno između Srbije i
Hrvatske. Uputit ćemo učenike da pogledaju fotografiju Cvetkovića i Mačeka
nakon postignutog sporazuma U/144 i da odgovore na postavljeno pitanje. Potom
ćemo istaći otpor koji je tom sporazumu dolazio od JMO i Mehmeda Spahe, te
njegovu iznenadnu i nedovoljno rasvijetljenu smrt u beogradskom hotelu
„srpski kralj“. Naglasit ćemo da ga je
|
na mjestu
predsjednika JMO zamijenio Džafer beg Kulenović (zbog njegove kasnije uloge u
NDH), pri čemu ćemo učenice/učenike uputiti na fotografiju U/145.
Potom ćemo učenicama/učenicima
skrenuti pažnju na kartu U/145 čijom analizom će moći steći dodatna saznanja
i vizuelnu predstavu posljedica sporazuma po našu zemlju. Zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike
historijska čitanka U/145, nakon čega ćemo metodom razgovora odgovoriti na
postavljena pitanja. Pred kraj glavnog dijela časa istaći ćemo reakcije na
sporazum Cvetković-Maček (formiranje Pokreta za autonomiju Bosne i
Hercegovine, te pisma studentske
omladine).
|
ZAVRŠNI
DIO
U završnom dijelu nekoliko učenica/učenika ćemo ocijeniti prema stepenu pokazane aktivnosti. Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventu-alne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Domaću zadaću uraditi po uputama iz zadatka U/146.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
KRAJ ŠESTOJANUARSKE
DIKTATURE I SPORAZUM CVETKOVIĆ – MAČEK
-
9. oktobra 1934. u
Marseju je ubijen kralj Aleksandar Karađorđević→atentat
su izvršile ustaše koje su se zalagale za raspad Jugoslavije i stvaranje
nezavisne hrvatske države→umjesto maloljetnog prijestolonasljednika Petra II
(sina ubijenog kralja Aleksandra), vlast je preuzelo tročlano namjesništvo na
čelu s knezom Pavlom Karađorđevićem
-
obnovljen je stranački i
politički život u zemlji→teška međunarodna situacija (jačanje nacističke
Njemačke i fašističke Italije)→kako bi ojačala državu, beogradska vlada
nastojala je sklopiti sporazum s Hrvatima
-
sporazumu kojim bi se riješilo
tzv. „hrvatsko pitanje“, ali na račun Bosne i Hercegovine protivio se ugledni
bošnjački političar Mehmed Spaho→umro je pod nerazjašnjenim okolnostima 29.
juna 1939. u beogradskom hotelu „Srpski kralj“
-
26. avgusta 1939. potpisan je sporazum
između predsjednika vlade Kraljevine Jugoslavije Dragiše Cvetkovića i
predsjednika HSS-a Vladka Mačeka→poznat kao sporazum Cvetković – Maček
-
ovim sporazumom formirana je
Banovina Hrvatska koju je trebalo da čini Savska i Primorska banovina
uključujući i 13 kotara iz Bosne i Hercegovine→Bosna i Hercegovina je ovim
činom podijeljena između Hrvatske i Srbije bez ikakvog konsultovanja sa
njenim narodima, posebno Bošnjacima
-
30. decembra 1939. u Sarajevu
je formiran Pokret za autonomiju Bosne i Hercegovine→zahtijevalo se i formiranje bosanske banovine (Džafer
Kulenović, nasljednik Mehmeda Spahe na čelu JMO)
-
realizaciju sporazuma
Cvetković-Maček, spriječilo je izbijanje Drugog svjetskog rata i slom Kraljevine
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.