nedjelja, 17. ožujka 2019.

HISTORIJA - Bosna i Hercegovina u Prvom svjetskom ratu


PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Bosna i Hercegovina u 20. stoljeću
nastavna jedinica:  Bosna i Hercegovina u Prvom svjetskom ratu

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o političkim, vojnim i privrednim prilikama u Bosni i Hercegovini tokom Prvog svjetskog rata
ODGOJNI
razvijanje ljubavi prema domovini, osuda osvajačkih ratova,  razvijanje sposobnosti učenica/učenika da upoznaju historiju iz različitih historijskih izvora
FUNKCIONALNI
vježbanje samostalnog rada učenica/učenika sa zidnom kartom, vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, razvijati sposobnost rada na historijskim izvorima
                            

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvodni dio ćemo realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Šta je bio uzrok, a šta povod za početak Prvog svjetskog rata? Kad i kako je počeo Prvi svjetski rat? Nabroj glavne frontove formirane u Prvom svjetskom ratu.
       Potom ćemo najaviti da danas govorimo o Bosni i Hercegovini u Prvom svjetskom ratu. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/125, nakon čega ćemo naslov otkriti na već pripremljenoj grafofoliji.


GLAVNI DIO

       Metodom usmenog izlaganja objasnit ćemo prilike u Bosni i Hercegovini neposredno uoči rata, odnosno, nakon Sarajevskog atentata. Uputit ćemo učenice/učenike da tiho pročitaju tekst ispod fotografije reisa Čauševića, nakon čega ćemo metodom razgovora odgovoriti na postavljena pitanja? (s ciljem razvoja filantropije i empatije kod učenica/učenika, nastavnica/nastavnik može napraviti paralelu s ratom u Bosni i Hercegovini 1992-1995, spominjući Srđana Aleksića iz Trebinja koji je stao u zaštitu sugrađanina Bošnjaka).
       U nastavku časa, naglasit ćemo važnost geostrateškog položaja Bosne i Hercegovine za Austro-Ugarsku u njenom ratu protiv Srbije. Predstavit ćemo ratne operacije na frontu koji je formiran prema Srbiji, te posljedice po Bosnu i Hercegovinu koje su tom prilikom nastale (protjerivanja stanovništva,  materijalna razaranja, epidemije, glad...). Učenicama/učenicima ćemo skrenuti pažnju da su bosanskohercegovačke jedinice u sastavu austrougarske vojske bile sastavljene od Bošnjaka, Hrvata i Srba koji su se podjednako isticali u hrabrosti i požrtvovanosti. Pri tome ćemo ih uputiti da pogledaju svaku od tri fotografije austrougarskih vojnika, porijeklom iz Bosne i Hercegovine uz napomenu da tiho pročitaju tekst ispod fotografija. Ukoliko tehnička opremljenost škole/kabineta omogućava učenicama/učenicima ćemo pustiti da poslušaju marš Bošnjaci dolaze (ukoliko nema mogućnosti učenicama/učenicima ćemo skrenuti pažnju da to učine sami na priloženoj internetskoj stranici U/126).
       Pomoću zidne karte predstavit ćemo frontove na kojima su ratovali Bosanci i Hercegovci, posebno ističući njihovu hrabrost u bitkama na italijanskom frontu (Kobarid i Monte Meleta, 1917). Uputićemo učenice/učenike da proanaliziraju fotografiju bosanskohercegovačkog vojnika u uniformi U/127, nakon




čega će pročitati tekst i odgovoriti na pitanja koja su postavljena uz njega.
       Pred kraj glavnog dijela časa zamolit ćemo  tri učenice/učenika da glasno pročitaju  tekst po tekst u rubrici historijska čitanka U/127 i U/128, nakog čega ćemo kroz razgovor izvršiti njihovu analizu, odgovarajući na postavljena pitanja.



ZAVRŠNI DIO

       Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
       Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/128. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti slijedeći upute iz zadatka U/128. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati zadatak da u obliku referata pripreme kratko izlaganje o bitkama na Kobaridu i Monte Meleti 1917. godine.


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

BOSNA I HERCEGOVINA U PRVOM SVJETSKOM RATU

-        nastojeći se što bolje pripremiti za rat protiv Srbije, Austro-Ugarska je u Bosni i Hercegovini (nakon sarajevskog atentata 28. juna, 1914), vršila užurbane priprememobilizacija ljudstva i neophodnih materijalnih sredstava
-        12. avgusta, 1914. austrougarske trupe su iz pravca Bosne i Hercegovine provalile u Srbijuodlučujuća bitka na planini Cerusrbijansko-crnogorska vojska pokrenula kontraofanzivu i ušla u istočnu Bosnu sve do Romanije
-        oktobra 1915. zajedničke austrougarske, njemačke i bugarske snage napale su Srbiju koju su osvojile u decembru 1915, a potom i Crnu Goru u januaru 1916. godineBosna i Hercegovina prestala biti neposredno ratno poprište, ali su se posljedice rata svuda osjećale
-        tokom rata bosanskohercegovački vojnici su sudjelovali na svim  velikim ratištima u Evropiza sve njih upotrebljavao se termin Bošnjaci jer su dolazili iz Bosne i Hercegovineimali su posebne uniforme sa fesovima na glavinajveći uspjeh doživjeli su u julu 1916. prilikom probijanja Italijanskog fronta na Monte Maleti, te u bici na Kobaridu u jesen 1917. godineDruga BH regimenta je bila najodlikovanija jedinica austrougarske vojske




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.