PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Bosna i Hercegovina u Prvom svjetskom ratu
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o političkim, vojnim i privrednim prilikama u Bosni
i Hercegovini tokom Prvog svjetskog rata
|
ODGOJNI
|
razvijanje ljubavi prema domovini, osuda osvajačkih ratova, razvijanje sposobnosti učenica/učenika da
upoznaju historiju iz različitih historijskih izvora
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje samostalnog rada učenica/učenika sa zidnom kartom, vježbanje
snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti uočavanja
uzročno-posljedičnih veza, razvijati sposobnost rada na historijskim izvorima
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio ćemo
realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Šta
je bio uzrok, a šta povod za početak Prvog svjetskog rata? Kad i kako je
počeo Prvi svjetski rat? Nabroj glavne frontove formirane u Prvom svjetskom
ratu.
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o Bosni i Hercegovini u Prvom svjetskom ratu. Zamolit ćemo
učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/125, nakon čega ćemo naslov
otkriti na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja objasnit ćemo prilike u Bosni
i Hercegovini neposredno uoči rata, odnosno, nakon Sarajevskog atentata. Uputit ćemo učenice/učenike da tiho pročitaju
tekst ispod fotografije reisa Čauševića, nakon čega ćemo metodom razgovora
odgovoriti na postavljena pitanja? (s ciljem razvoja filantropije i empatije
kod učenica/učenika, nastavnica/nastavnik može napraviti paralelu s ratom u
Bosni i Hercegovini 1992-1995, spominjući Srđana Aleksića iz Trebinja koji je
stao u zaštitu sugrađanina Bošnjaka).
U nastavku časa, naglasit
ćemo važnost geostrateškog položaja Bosne i Hercegovine za Austro-Ugarsku u
njenom ratu protiv Srbije. Predstavit ćemo ratne operacije na frontu koji je
formiran prema Srbiji, te posljedice po Bosnu i Hercegovinu koje su tom prilikom
nastale (protjerivanja stanovništva,
materijalna razaranja, epidemije, glad...). Učenicama/učenicima ćemo
skrenuti pažnju da su bosanskohercegovačke jedinice u sastavu austrougarske
vojske bile sastavljene od Bošnjaka, Hrvata i Srba koji su se podjednako isticali
u hrabrosti i požrtvovanosti. Pri tome ćemo ih uputiti da pogledaju svaku od
tri fotografije austrougarskih vojnika, porijeklom iz Bosne i Hercegovine uz
napomenu da tiho pročitaju tekst ispod fotografija. Ukoliko tehnička
opremljenost škole/kabineta omogućava učenicama/učenicima ćemo pustiti da
poslušaju marš Bošnjaci dolaze (ukoliko
nema mogućnosti učenicama/učenicima ćemo skrenuti pažnju da to učine sami na
priloženoj internetskoj stranici U/126).
Pomoću zidne karte predstavit ćemo frontove na
kojima su ratovali Bosanci i Hercegovci, posebno ističući njihovu hrabrost u
bitkama na italijanskom frontu (Kobarid i Monte Meleta, 1917). Uputićemo
učenice/učenike da proanaliziraju fotografiju bosanskohercegovačkog vojnika u
uniformi U/127, nakon
|
čega će pročitati tekst i odgovoriti na pitanja
koja su postavljena uz njega.
Pred kraj glavnog dijela časa zamolit
ćemo tri učenice/učenika da glasno
pročitaju tekst po tekst u rubrici
historijska čitanka U/127 i U/128, nakog čega ćemo kroz razgovor izvršiti
njihovu analizu, odgovarajući na postavljena pitanja.
|
ZAVRŠNI DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Otklonit ćemo, odnosno pojasniti eventualne nejasnoće.
Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/128. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu to učiniti
slijedeći upute iz zadatka U/128. Također pojedinim učenicama/učenicima
možemo dati zadatak da u obliku referata pripreme kratko izlaganje o bitkama
na Kobaridu i Monte Meleti 1917. godine.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
BOSNA I HERCEGOVINA U PRVOM
SVJETSKOM RATU
-
nastojeći se što bolje
pripremiti za rat protiv Srbije, Austro-Ugarska je u Bosni i Hercegovini
(nakon sarajevskog atentata 28. juna, 1914), vršila užurbane pripreme→mobilizacija
ljudstva i neophodnih materijalnih sredstava
-
12. avgusta, 1914.
austrougarske trupe su iz pravca Bosne i Hercegovine provalile u Srbiju→odlučujuća
bitka na planini Ceru→srbijansko-crnogorska
vojska pokrenula kontraofanzivu i ušla u istočnu Bosnu sve do Romanije
-
oktobra 1915. zajedničke
austrougarske, njemačke i bugarske snage napale su Srbiju koju su osvojile u
decembru 1915, a potom i Crnu Goru u januaru 1916. godine→Bosna
i Hercegovina prestala biti neposredno ratno poprište, ali su se posljedice
rata svuda osjećale
-
tokom rata
bosanskohercegovački vojnici su sudjelovali na svim velikim ratištima u Evropi→za sve
njih upotrebljavao se termin Bošnjaci jer su dolazili iz Bosne i Hercegovine→imali
su posebne uniforme sa fesovima na glavi→najveći
uspjeh doživjeli su u julu 1916. prilikom probijanja Italijanskog fronta na
Monte Maleti, te u bici na Kobaridu u jesen 1917. godine→Druga
BH regimenta je bila najodlikovanija jedinica austrougarske vojske
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.