PISMENA
PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Raspad SFRJ i
međunarodno priznanje Bosne i Hercegovine
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
usvajanje znanja
o uzrocima privredne i političke krize koje su dovele do raspada Jugoslavije,
usvajanje znanja o raspadu SKJ i prvim višestranačkim izborima u Bosni i
Hercegovini, upoznavanje učenica/učenika sa referendumom za nezavisnost i međunarodnim
priznanjem Bosne i Hercegovine
|
ODGOJNI
|
razvijanje
pozitivnog stava prema uvođenju demokracije i višestranačja, isticanje prava
svakog naroda na samoodređenje, slobodu i samostalnost, razvijanje pozitivnog
stava prema stupanju BiH u svjetsku organizaciju naroda, njegovanje i
razvijanje patriotskih osjećanja
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje
snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti uočavanja
uzročno-posljedičnih veza, vježbanje analize slikovnog materijala i rada na
historijskim izvorima
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop, karta
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio
realiziramo tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Ko
je zaslužan za veći privredni i kulturni razvoj Bosne i Hercegovine od druge
polovine 60-ih godina 20. stoljeća? Kada i kako je izvršeno nacionalno
priznanje bosanskih muslimana? Navedi najznačajnije odredbe ustava iz 1974.
godine. Kome je taj ustav smetao i zašto?
Potom najavljujemo da
ćemo danas govoriti o raspadu SFRJ i međunarodnom priznanju Bosne i
Hercegovine. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu
U/179, nakon čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog
izlaganja opisat ćemo privrednu i političku krizu u Jugoslaviji 1980-ih
godina (nezaposlenost, inflacija, nedostatak osnovnih životnih namirnica...).
Istaći ćemo razvoj nacionalizma u republikama i autonomnim pokrajinama koje
su bile članice jugoslovenske federacije, s posebnim osvrtom na Srbiju pod
vođstvom Slobodana Miloševića gdje je porast nacionalizma bio najizraženiji.
Da bi olakšali dalje praćenje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog
materijala iz udžbenika U/180 (slika – govor Slobodana Miloševića na Kosovu
1989. godine), pri čemu ćemo odgovoriti na postavljena pitanja.
Nakon toga, izložit
ćemo događaje koji su uslijedili nakon 14. vanrednog Kongresa SKJ 1990, a to
je ubrzani raspad Jugoslavije i uvođenje višestranačja. Objasnit ćemo
promjene koje su uslijedile u političkom životu Bosne i Hercegovine. Naglasit
ćemo kako je došlo do nepomirljivih prijedloga o uređenju Jugoslavije, usljed
čega su Slovenija i Hrvatska proglasile svoju samostalnost. Po ugledu na njih
i Bosna i Hercegovina je krenula istim putem. Skupština Bosne i Hercegovine
je 15. oktobra 1991. godine usvojila Memorandum o nezavisnosti, nakon čega je
donesena i odluka o raspisivanju referenduma, 29. februara i 1. marta 1992.
godine. Učenice/učenici analiziraju referendumsko pitanje
|
U/181. Na temelju referenduma nezavisnost Bosne i Hercegovine je
definitivno izglasana i potvrđena. Objasnit ćemo kako je tekao proces
međunarodnog priznanja Bosne i Hercegovine, 6. aprila 1992. i njeno primanje
u OUN 22. maja 1992. godine, kao i ostale međunarodne organizacije. Nakon toga, ćemo zamoliti tri
učenice/učenika da glasno pročitaju tekst po tekst iz rubrike historijska
čitanka U/183. Metodom razgovora izvršit ćemo njihovu analizu, razvijajući kritičko
mišljenje i diskusiju u razredu.
|
ZAVRŠNI
DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće, nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/183. Pojedinim
učenicama/učenicama ćemo dati referat na temu: referendum za nezavisnost
Bosne i Hercegovine 29. februara i 1. marta 1992. godine.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
RASPAD SFRJ I MEĐUNARODNO
PRIZNANJE BOSNE I HERCEGOVINE
-
tokom 1980-ih
Jugoslaviju je potresala velika privredna kriza (nezaposlenost, niske plaće,
inflacija)
-
jačale su
međunacionalne suprotnosti→Slovenci su tražili više
samostalnosti, Albanci na Kosovu status Republike, a srbijansko vođstvo je
napadalo Ustav iz 1974. godine
-
situacija u
Jugoslaviji se dodatno pogoršala dolaskom na čelo srbijanskih komunista
Slobodana Miloševića (1987)→nastojao obnoviti srpsku prevlast u Jugoslaviji kakva
je bila prije ustava iz 1974→ukinuo autonomiju Vojvodine i Kosova→krenuo
u obračun sa drugim jugoslovenskim republikama u kojima su živjeli Srbi→tražio
je autonomiju za Srbe u Hrvatskoj, dok je Bosni i Hercegovini osporavao
državnost i status republike
-
20-22. januara 1990. u Beogradu održan 14.
vanredni i posljednji Kongres SKJ→početak raspada Jugoslavije
-
uvodi se višestranačje
i provode izbori→u
Bosni i Hercegovini pobjedu odnose SDA, HDZ i SDS
-
za prvog predsjednika
Predsjedništva Bosne i Hercegovine izabran Alija Izetbegović
-
vođeni su bezuspješni
pregovori o unutrašnjoj reorganizaciji Jugoslavije
-
29. februara i 1. marta održan
referendum o nezavisnosti Bosne i Hercegovine →64,14%
građana se izjasnilo za samostalnu i suverenu Bosnu i Hercegovinu (1.
mart, Dan nezavisnosti Bosne i Hercegovine)
-
6. aprila 1992. Bosna i
Hercegovina je postala međunarodno priznata država
-
22. maja 1992. Bosna i
Hercegovina je primljena u Organizaciju ujedinjenih nacija (OUN)
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.