PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Ratni i
postratni period u Bosni i Hercegovini (1992-2000)
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o tihoj okupaciji Bosne i Hercegovine
od strane JNA i paravojnih formacija iz Srbije i Crne Gore odanih SDS-u, upoznavanje
učenica/učenika s embargom na uvoz oružja nametnut od starne UN-a koji je
onemogućio Bosni i Hercegovini da se brani, stjecanje znanja o početku odbrambenooslobodilačkog
rata, razaranjima, ratnim zločinima i genocidu u Srebrenici, upoznavanje učenica/učenika
sa Dejtonskim mirovnim ugovorom i postratnim periodom u BiH
|
ODGOJNI
|
razvijanje ljubavi
prema domovini, osuda agresije jedne države na drugu državu, osuda ratnih sukoba i materijalnih razaranja,
osuda ljudskih progona, osuda nacionalizma i vjerske diskriminacije, razvijanje
empatije kod učenica/učenika i suosjećanja za žrtvu progona
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje
snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti učenica/ učenika da
upoznaju historiju iz različitih historijskih izvora, razvijanje sposobnosti
uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje samostalnog opisivanja
slikovnih izvora, razvijanje sposobnosti izdvajanja bitnih podataka
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio
realiziramo tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje
je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Navedi uzroke političke krize u Jugoslaviji 1980-ih godina? Koji događaj se smatra početkom raspada Jugoslavije? Opiši stanje u Bosni i Hercegovini početkom 1992. godine. Kada je uslijedilo međunarodno priznanje Bosne i Hercegovine i na temelju čega?
Također Učenice/učenici
mogu odgovarati na pitanja iz hronologije nastanka samostalne i nezavisne
Bosne i Hercegovine:
-
održani prvi
višestranački izbori u Bosni i Hercegovini –
-
pobjedničke
stranke –
-
prvi
predsjednik Predsjedništva Bosne i Hercegovine –
-
održan
referendum za nezavisnost Bosne i Hercegovine –
-
Bosna i
Hercegovina međunarodno priznata –
-
Bosna i
Hercegovina primljena u OUN –
Potom najavljujemo da
ćemo danas govoriti o ratnom i postratnom periodu u Bosni i Hercegovini 1992–2000.
Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/184, nakon
čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja opisat ćemo pripreme koje su JNA i srpske
paravojne formacije vršile u cilju agresije na Bosnu i Hercegovinu tokom
1991. godine (tiha okupacija Bosne i Hercegovine).
|
Istaći ćemo štetnost embarga na uvoz oružja koje je Vijeće
sigurnosti UN-a, nametnulo zemljama bivše Jugoslavije, a kojim je najviše
bila pogođena Bosna i Hercegovina. Uputit ćemo učenice/učenike da
prokomentiraju karikaturu U/184. Potom ćemo opisati početak i tok ratnih operacija
u Bosni i Hercegovini, te zločine nad nesrpskim stanovništvom koji su
počinjeni od strane srpskih paravojnih formacija, te vojske republike Srpske.
Da bi olakšali dalje praćenje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog
materijala iz udžbenika U/185 (slike zapaljene skupštine i koncentracionog
logora u Trnopolju), pri čemu ćemo odgovoriti na postavljena pitanja.
Definisat ćemo nove pojmove – embargo,
etničko čišćenje, humanitarna pomoć i tražiti od učenica/učenika da ih zapišu
u svoje sveske. Zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz
rubrike historijska čitanka U/186, nakon čega ćemo metodom razgovora izvršiti
njegovu analizu i odgovoriti na postavljena pitanja.
U nastavku časa
učenicama/učenicima ćemo pojasniti potpisivanje Vašingtonskog sporazuma i
nastanak Federacije Bosne i Hercegovine, a zatim i događaje koji su
prethodili potpisivanju dejtonskog mirovnog sporazuma (ubistvo 71 Tuzlaka i
Tuzlanke – maj 1995, te pad zaštićenih zona Žepe i Srebrenice – juli 1995).
Posebnu pažnju posvetit ćemo genocidu počinjenom u Srebrenici, jula 1995.
godine upućujući učenice/učenike na popratni slikovni materijal, te na tekst
u rubrici historijska čitanka U/187.
Na kraju obrade
nastavne jedinice istaći ćemo državno-teritorijalno uređenje Bosne i
Hercegovine uspostavljeno odredbama mirovnog sporazuma u Dejtonu (1995), kao
i najznačajnije karakteristike postratnog perioda do 2000. godine. Da bi
olakšali praćenje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz
udžbenika U/188. i U/189.
|
ZAVRŠNI
DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće, nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/189. Uputit ćemo
učenice/učenike na neke od dokumentarnih filmova o ovom periodu. Pojedinim
učenicama/učenicama, dati ćemo referat na temu: Srebrenica, jula 1995.
godine.
Također, možemo uputiti učenice/učenice na istraživački rad, u kojem će prikupiti novinske isječke, fotografije, predmete (stari novac, vojne oznake...) i pripremiti izložbu o ratu u Bosni i Hercegovini 1992-1995.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
RATNI I POSTRATNI PERIOD U
BOSNI I HERCEGOVINI (1992-2000)
-
1991. tiha okupacija
Bosne i Hercegovine
-
Vijeće sigurnosti UN-a
25. septembra 1995. izglasalo međunarodni embargo na uvoz oružja zemljama
SFRJ
-
1. aprila 1992. paravojne
formacije iz Srbije tzv. "Arkanovci" zauzeli grad Bijeljinu
-
na dan međunarodnog priznanja
Bosne i Hercegovine 6. aprila 1992. jedinice JNA zajedno sa snagama odanim
SDS-u napale Sarajevo→službeni
početak rata u Bosni i Hercegovini
-
8.aprila 1992. formirana
Teritorijalna odbrana Bosne i Hercegovine (preteča kasnije Armije Republike
BiH)
-
istovremeno na
teritoriji s hrvatskom većinom formirano i Hrvatsko vijeće obrane (HVO)→jesen
1992. sukobi s Armijom BiH→28. avgusta 1993, Hrvatska republika Herceg-Bosna
-
maja 1992. jedinice JNA
pretvorene u Vojsku Republike Srpske→etničko čišćenje –
protjerivanje nesrpskog stanovništva sa prostora pod svojom kontrolom→uništavanje
kulturno-historijskih i vjerskih objekata
-
nesrpsko stanovništvo
zatvarano u koncentracione logore (Omarska, Trnopolje, Keraterm, Manjača...)
-
18. marta 1993.
Vašingtonski sporazum→formirana
Federacija BiH→kraj
sukoba između Armije BiH i HVO-a
-
zaštićene zone UN-a (Srebrenica,
Žepa, Tuzla, Sarajevo, Bihać i Goražde)
-
1995. osvojena Žepa, a potom i
Srebrenica (11. jula)→počinjen
genocig nad Bošnjacima u kojem je ubijeno preko 8 000 ljudi
-
21. novembar 1995. mirovni
sporazum u Dejtonu→završen
rat→Bosna
i Hercegovina podijeljena na dva entiteta – Federaciju BiH, Republiku Srpsku
i Brčko distrikt
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.