nedjelja, 17. ožujka 2019.

HISTORIJA - Ratni i postratni period u Bosni i Hercegovini (1992-2000)



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                 
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                             
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Bosna i Hercegovina u 20. stoljeću
nastavna jedinica: Ratni i postratni period u Bosni i Hercegovini (1992-2000)

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o tihoj okupaciji Bosne i Hercegovine od strane JNA i paravojnih formacija iz Srbije i Crne Gore odanih SDS-u, upoznavanje učenica/učenika s embargom na uvoz oružja nametnut od starne UN-a koji je onemogućio Bosni i Hercegovini da se brani, stjecanje znanja o početku odbrambeno­oslobodilačkog rata, razaranjima, ratnim zločinima i genocidu u Srebrenici, upoznavanje učenica/učenika sa Dejtonskim mirovnim ugovorom i postratnim periodom u BiH
ODGOJNI
razvijanje ljubavi prema domovini, osuda agresije jedne države na drugu državu, osuda ratnih sukoba i materijalnih razaranja, osuda ljudskih progona, osuda nacionalizma i vjerske diskriminacije, razvijanje empatije kod učenica/učenika i suosjećanja za žrtvu progona
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja u vremenu i prostoru, razvijanje sposobnosti učenica/ učenika da upoznaju historiju iz različitih historijskih izvora, razvijanje sposobnosti uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje samostalnog opisivanja slikovnih izvora, razvijanje sposobnosti izdvajanja bitnih podataka
                        

TIP ČASA
obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvodni dio realiziramo tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Navedi uzroke političke krize u Jugoslaviji 1980-ih godina? Koji događaj se smatra početkom raspada Jugoslavije? Opiši stanje u Bosni i Hercegovini početkom 1992. godine. Kada je uslijedilo međunarodno priznanje Bosne i Hercegovine i na temelju čega?
       Također Učenice/učenici mogu odgovarati na pitanja iz hronologije nastanka samostalne i nezavisne Bosne i Hercegovine:
-        održani prvi višestranački izbori u Bosni i Hercegovini –
-        pobjedničke stranke –
-        prvi predsjednik Predsjedništva Bosne i Hercegovine –
-        održan referendum za nezavisnost Bosne i Hercegovine –
-        Bosna i Hercegovina međunarodno priznata –
-        Bosna i Hercegovina primljena u OUN –
      Potom najavljujemo da ćemo danas govoriti o ratnom i postratnom periodu u Bosni i Hercegovini 1992–2000. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/184, nakon čega ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.


GLAVNI DIO

       Metodom usmenog izlaganja opisat ćemo pripreme koje su JNA i srpske paravojne formacije vršile u cilju agresije na Bosnu i Hercegovinu tokom 1991. godine (tiha okupacija Bosne i Hercegovine).


Istaći ćemo štetnost embarga na uvoz oružja koje je Vijeće sigurnosti UN-a, nametnulo zemljama bivše Jugoslavije, a kojim je najviše bila pogođena Bosna i Hercegovina. Uputit ćemo učenice/učenike da prokomentiraju karikaturu U/184. Potom ćemo opisati početak i tok ratnih operacija u Bosni i Hercegovini, te zločine nad nesrpskim stanovništvom koji su počinjeni od strane srpskih paravojnih formacija, te vojske republike Srpske. Da bi olakšali dalje praćenje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz udžbenika U/185 (slike zapaljene skupštine i koncentracionog logora u Trnopolju), pri čemu ćemo odgovoriti na postavljena pitanja. Definisat ćemo  nove pojmove – embargo, etničko čišćenje, humanitarna pomoć i tražiti od učenica/učenika da ih zapišu u svoje sveske. Zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst iz rubrike historijska čitanka U/186, nakon čega ćemo metodom razgovora izvršiti njegovu analizu i odgovoriti na postavljena pitanja.
       U nastavku časa učenicama/učenicima ćemo pojasniti potpisivanje Vašingtonskog sporazuma i nastanak Federacije Bosne i Hercegovine, a zatim i događaje koji su prethodili potpisivanju dejtonskog mirovnog sporazuma (ubistvo 71 Tuzlaka i Tuzlanke – maj 1995, te pad zaštićenih zona Žepe i Srebrenice – juli 1995). Posebnu pažnju posvetit ćemo genocidu počinjenom u Srebrenici, jula 1995. godine upućujući učenice/učenike na popratni slikovni materijal, te na tekst u rubrici historijska čitanka U/187.
       Na kraju obrade nastavne jedinice istaći ćemo državno-teritorijalno uređenje Bosne i Hercegovine uspostavljeno odredbama mirovnog sporazuma u Dejtonu (1995), kao i najznačajnije karakteristike postratnog perioda do 2000. godine. Da bi olakšali praćenje nastave, poslužit ćemo se analizom slikovnog materijala iz udžbenika U/188. i U/189.


ZAVRŠNI DIO

       Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće, nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/189. Uputit ćemo učenice/učenike na neke od dokumentarnih filmova o ovom periodu. Pojedinim učenicama/učenicama, dati ćemo referat na temu: Srebrenica, jula 1995. godine.  
       Također, možemo uputiti učenice/učenice na istraživački rad, u kojem će prikupiti novinske isječke, fotografije, predmete (stari novac, vojne oznake...) i pripremiti izložbu o ratu u Bosni i Hercegovini 1992-1995.



                PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

RATNI I POSTRATNI PERIOD U BOSNI I HERCEGOVINI (1992-2000)

-        1991. tiha okupacija Bosne i Hercegovine
-        Vijeće sigurnosti UN-a 25. septembra 1995. izglasalo međunarodni embargo na uvoz oružja zemljama SFRJ
-        1. aprila 1992. paravojne formacije iz Srbije tzv. "Arkanovci" zauzeli grad Bijeljinu
-        na dan međunarodnog priznanja Bosne i Hercegovine 6. aprila 1992. jedinice JNA zajedno sa snagama odanim SDS-u napale Sarajevoslužbeni početak rata u Bosni i Hercegovini
-        8.aprila 1992. formirana Teritorijalna odbrana Bosne i Hercegovine (preteča kasnije Armije Republike BiH)
-        istovremeno na teritoriji s hrvatskom većinom formirano i Hrvatsko vijeće obrane (HVO)→jesen 1992. sukobi s Armijom BiH28. avgusta 1993, Hrvatska republika Herceg-Bosna
-        maja 1992. jedinice JNA pretvorene u Vojsku Republike Srpskeetničko čišćenje – protjerivanje nesrpskog stanovništva sa prostora pod svojom kontrolomuništavanje kulturno-historijskih i vjerskih objekata
-        nesrpsko stanovništvo zatvarano u koncentracione logore (Omarska, Trnopolje, Keraterm, Manjača...)
-        18. marta 1993. Vašingtonski sporazumformirana Federacija BiHkraj sukoba između Armije BiH i HVO-a
-        zaštićene zone UN-a (Srebrenica, Žepa, Tuzla, Sarajevo, Bihać i Goražde)
-        1995. osvojena Žepa, a potom i Srebrenica (11. jula)→počinjen genocig nad Bošnjacima u kojem je ubijeno preko 8 000 ljudi
-        21. novembar 1995. mirovni sporazum u Dejtonuzavršen ratBosna i Hercegovina podijeljena na dva entiteta – Federaciju BiH, Republiku Srpsku i Brčko distrikt


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.