PISMENA
PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet:
Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Bosna i
Hercegovina u 20. stoljeću
|
||
nastavna jedinica: Razvoj Bosne
i Hercegovine u okviru SFRJ
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje znanja o razvoju Bosne i Hercegovine u okviru SFRJ
(privrednom, društvenom, kulturnom i obrazovnom)
|
ODGOJNI
|
razvijanje ljubavi prema
domovini, njenoj kulturi i jeziku, razvijanje osjećaja poštovanja za važne
historijske ličnosti i njihovom doprinosu nacionalnoj historiji
|
FUNKCIONALNI
|
razvijanje sposobnosti
logičnog razmišljanja i uočavanja uzročno-posljedičnih veza, vježbanje rada na
tekstu i uočavanje bitnog, vježbanje analize historijskog izvora
|
TIP ČASA
|
obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura, grafoskop
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Zamolit ćemo učenice/učenike da otvore
udžbenik U/175, a potom će jedna/jedan od njih glasno pročitati uvod u
lekciju. Pitamo: Na koji način se vršila obnova ratom porušene Jugoslavije,
odnosno Bosne i Hercegovine? Kada je započela modernizacija Bosne i
Hercegovine? Kako se to odrazilo na njen kulturni i obrazovni razvoj?
Potom ćemo najaviti
da danas govorimo o razvoju Bosne i Hercegovine u okviru SFRJ, nakon čega
ćemo otkriti naslov na već pripremljenoj grafofoliji.
|
GLAVNI DIO
Metodom usmenog izlaganja opisat ćemo privredni
i društveni razvoj Bosne i Hercegovine nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Istaći postojanje dva različita perioda razvoja (do polovine 1960-ih godina i
poslije toga). Naglasiti da je jedna od posljedica sukoba Tito–Staljin razvoj
vojne industrije u Bosni i Hercegovini. Učenice/učenike uputiti na fotografiju
Alije Sirotanovića U/175 uz napomenu da pročitaju pripadajući tekst, poslije
čega ćemo zajednički odgovoriti na postavljeno pitanje.
Važno je da
učenicama/učenicima skrenemo pažnju na smjenu generacija unutar KP BiH, kada
su na njeno čelo došli mladi političari (Džemal Bijedić, Branko Mikulić,
Hamdija Pozderac i dr.). Upravo, ova generacija je zaslužna za nacionalno
priznanje Bošnjaka krajem 1960-ih godina, ali i za ubrzani privredni razvoj Bosne i Hercegovine
(izgradnja puteva, gradova, industrijskih kapaciteta, održavanje olimpijskih
igara u Sarajevu...). Uputit ćemo učenice/učenike na pripadajući slikovni
materijal i popratni tekst ispod njega.
U drugom dijelu časa
predstavit ćemo kulturno-obrazovni razvoj Bosne i Hercegovine u socijalističkoj
Jugoslaviji, nakon čega ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita tekst u
rubrici historijska čitanka U/178. Nakon pročitanog izvršit ćemo njegovu
analizu.
|
ZAVRŠNI DIO
Još jednom ćemo ponoviti najvažnije činjenice kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće. Nakon toga ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/178. Pojedinim
učenicama/učenicama ćemo dati referate o liku i djelu Džemala Bijedića i
Branka Mikulića te o ZOI '84.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
RAZVOJ BOSNE I HERCEGOVINE U
OKVIRU SFRJ
-
do polovine 1960-ih
godina životni standard stanovništva u Bosni i Hercegovini bio je jako nizak→razvoj
privrede zasnivao se na prirodnim bogatstvima zemlje (rudarstvo, metalurgija,
eksploatacija šume, hidroelektrane)→od 1948. i sukoba Tito-Staljin
u Bosni i Hercegovini se podižu brojne tvornice naoružanja
-
od druge polovine 60-ih godina
20. stoljeća, Bosna i Hercegovina počinje da se užurbano razvija→na
čelo republike došli su mladi političari iz sva tri naroda koji su bili
vezani za ideju napretka Bosne i Hercegovine – Džemal Bijedić, Branko
Mikulić, Hamdija Pozderac, Dragutin, Braco Kosovac i drugi.
-
1984. u Sarajevu su održane
14. Zimske olimpijske igre
-
broj nepismenog
stanovništva starijeg od 10 godina smanjio se sa 40,2% (1953) na 14,5% (1981)
-
osnovani su
Univerziteti u Sarajevu (1949), Banjoj Luci (1975), Tuzli (1976) i Mostaru
(1977)
-
1951. osnovano je
Naučno društvo BiH, koje je 1966. preraslo u Akademiju nauka i umjetnosti BiH
-
razvijala se radio i
televizija
-
na području
književnosti djelovali su: Meša Selimović, Ivo Andrić, Derviš Sušić,
Mehmedalija Mak Dizdar...
-
uz postojeća pozorišta
u Tuzli i Sarajevu osnovana su i pozorišta u Zenici (1950) i Mostaru (1974)
-
među slikarima su se
isticali: Ismet Mujezinović, Vojo Dimitrijević, Roman Petrović, Afan ramić,
Mevludin Ekmečić i drugi...
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.