petak, 8. ožujka 2019.

HISTORIJA - Završna faza rata – kapitulacija Njemačke i Japana



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                            
predmet:  Historija                            
razred: 9.              
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Drugi svjetski rat (1939-1945)
nastavna jedinica:  Završna faza rata – kapitulacija Njemačke i Japana

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o posljednjim vojnim operacijama (Dan D, prodor Crvene armije s istoka), stjecanje znanja o konferencijama u Teheranu i na Jalti, upoznavanje učenica/učenika sa kapitulacijom Njemačke i Danom pobjede te sa bacanjem atomskih bombi na Japan i njegovim porazom
ODGOJNI
razvijanje pozitivnog stava prema antifašističkoj borbi, osuda ratnih razaranja te velikih ljudskih i materijalnih gubitaka, osuda upotrebe atomskih bombi, osuda svih u ratu počinjenih zločina,  razvijanje pozitivnog stava prema velikim žrtvama u procesu oslobođenja od fašizma i nacizma
FUNKCIONALNI
razvijanje logičnog mišljenja, razvijanje sposobnosti snalaženja u vremenu i prostoru, vježbanje analize slikovnog materijala
                        
TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura, karta


PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Obradu nove nastavne jedinice započet ćemo ponavljanjem gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Moguća pitanja u uvodnom dijelu časa su: Koje bitke označavaju prekretnicu u Drugom svjetskom ratu? Opiši kad i kako je kapitulirala Italija. Šta je kapitulacija Italije značila za Trojni savez, a šta za antifašističku koaliciju? Potom ćemo najaviti temu, nakon čega ćemo zamoliti učenicu/učenika da pročita uvod u nastavnu jedinicu U/88. Zapisat ćemo naslov na tablu.
      

GLAVNI DIO

       Učenice/učenike ćemo upoznati sa savezničkom konferencijom u Teheranu i odlukama koje su tom prilikom donesene. Potom ćemo (ukoliko tehničke mogućnosti dozvoljavaju) učenicama/učenicima pustiti desetak minuta filma Spašavanje vojnika Rajana i to dio na početku koji prikazuje savezničko iskrcavanje u Normandiji. Učenice/učenici će na taj način vizuelno doživjeti najveću vojnu operaciju u Drugom svjetskom ratu. Nakon razgovora o pogledanom učenice/učenike ćemo uz pomoć zidne karte upoznati s operacijama koje su uslijedile (oslobađanje Pariza, Francuske i zemalja Beneluksa).
       U nastavku časa govorit ćemo o napredovanju Crvene armije na istoku, upoznavajući učenice/učenike sa zemljama koje je oslobodila. Učenice/učenike ćemo podsjetiti na režim koji je u te zemlje dolazio sa Sovjetima. Potom ćemo predstaviti novu savezničku konferenciju „velike trojice“ u Jalti i odluke koje su tom prilikom donesene.
       U drugom dijelu izlaganja govorit ćemo o završnim vojnim operacijama u Njemačkoj (padu Berlina, samoubojstvu Hitlera i bezuvjetnoj kapitulaciji Njemačke). Pri tome ćemo upućivati učenice/učenike na pripadajući slikovni materijal (razoreni njemački grad Drezden U/89, susret britanskih i sovjetskih vojnika U/90, potpisivanje njemačke kapitulacije U/90...) tražeći od njih da iznose vlastite stavove o ratu, razaranju, stradanju civila, krivici i odgovornosti za rat. Time ćemo nastojati da kod učenica/učenika razvijemo kritično razmišljanje prema određenim historijskim ličnostima i događajima.  

       Na kraju ćemo učenice/učenike upoznati sa američkim bacanjem atomskih bombi na japanske gradove Hirošimu i Nagasaki što je dovelo do potpisivanja japanske kapitulacije. Uputit ćemo učenice/učenike da tiho pročitaju dva historijska izvora u rubrici historijska čitanka U/91 nakon čega ćemo usmenim putem, zajednički izvršiti njihovu analizu

ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika.
     Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti. Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/91. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati film Most u Remagenu, režisera Johna Guillermina. Također pojedinim učenicama/učenicima možemo dati i referat o posljedicama bačenih atomskih bombi po stanovništvo Hirošime i Nagasakija.



PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

ZAVRŠNA FAZA RATA – KAPITULACIJA NJEMAČKE I JAPANA
-        28. novembar – 1. decembar 1943. godine, konferencija „velike trojke“ (Čerčil, Ruzvelt i Staljin) u Teheranu odluka o otvaranju „Drugog fronta“ u zapadnoj Evropi uz istovremenu ofanzivu sovjetske armije na istoku
-        6. juna 1944 – iskrcavanje saveznika u Normandiju (Francuska) – opercija „Dan D“ ili „Overlord“ →rezultat: oslobađanje Francuske, zemalja Beneluksa i ulazak u Njemačku (mart 1945)
-        Crvena armija prodire s istoka kojom prilikom ulazi u Bugarsku, Rumuniju, Poljsku, Mađarsku, Čehoslovačku i Austriju.
-        4-11. februar – Jaltska konferencija „velike trojke“odluke o završnim akcijama, dogovoreno uređenje svijeta nakon rata (podjela Njemačke, stvaranje UN-a)
-        Hitler počinio samoubistvo (30.aprila, 1945)
-        9.maja 1945. Njemačka potpisala bezuvjetnu kapitulaciju (Dan pobjede)
-        nakon što Japan nije pristao na predaju, SAD bacaju atomske bombe na Hirošimu (6.avgusta, 1945) i Nagasaki (9. avgusta, 1945)
-        2. septembra 1945. Japan potpisao bezuvjetnu kapitulaciju čime je Drugi svjetski rat bio završen





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.