PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA
|
||
JU OŠ
|
školska godina: 2012/2013.
|
|
predmet: Historija
|
razred: 9.
|
redni broj časa:
|
nastavna cjelina – tema: Drugi
svjetski rat (1939-1945)
|
||
nastavna jedinica: Rezultati i
posljedice Drugog svjetskog rata
|
||
ZADACI NASTAVNE JEDINICE
|
|
OBRAZOVNI
|
stjecanje
znanja o rezultatima konferencije u Potsdamu i podjeli Njemačke, upoznavanje
učenika sa sistematskim progonom i uništenjem evropskih Jevreja, stjecanje
znanja o suđenju ratnim zločincima pred međunarodnim vojnim sudovima u
Nirnbergu i Tokiju
|
ODGOJNI
|
osuda ljudskih
progona, osuda rasizma, osuda ratnih razaranja i velikih ljudskih gubitaka,
razvijanje pozitivnog odnosa prema međunarodnom sudu za ratne zločine, osuda
svih u ratu počinjenih zločina,
|
FUNKCIONALNI
|
vježbanje
snalaženja na karti, vježbanje analize slikovnog materijala, vježbanje
analize historijskih izvora, razvijanje radnih navika
|
TIP ČASA
|
Obrada
|
OBLICI RADA
|
frontalni, individualni
|
NASTAVNE METODE
|
metoda usmenog
izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
|
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
|
udžbenik, dodatna literatura
|
PRIJEDLOG
ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA
|
UVOD
Uvodni dio može se realizirati tako što ćemo se
podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom
nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Od kad do kad je trajao
Drugi svjetski rat? Opiši kako je završen Drugi svjetski rat. Ko su velika
trojica i koje zemlje su predvodili? Navedi koje su razlike među njima, a šta
ih je povezivalo tokom rata. Koje su odluke donijeli na Jaltskoj
konferenciji? Potom ćemo najaviti da danas govorimo o rezultatima i
posljedicama Drugog svjetskog rata. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita
uvod U/92, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.
|
GLAVNI DIO
Na početku obrade nove nastavne jedinice metodom usmenog
izlaganja upoznat ćemo učenice/učenike sa savezničkom konferencijom u
Potsdamu i odlukama koje su tom prilikom donesene. Uputićemo učenice/učenike
da proanaliziraju kartu podjele Njemačke i Berlina na četiri okupacione zone
kao najavu budućih odnosa (tzv. hladni rat).
Izlaganje ćemo
nastaviti pričom o holokaustu i nacističkom odnosu prema Jevrejima. Upoznat
ćemo učenice/učenike sa novim pojmovima: konačno rješenje, holokaust i
genocid, čije će značenje zapisati u svoje sveske. Ukoliko nam tehničke
mogućnosti dozvoljavaju projicirat ćemo unaprijed pripremljeni materijal o
koncentracionom logoru Aušvic. Pri tome učenice/učenike upućujemo na
pripadajući slikovni materijal U/93, nastojeći da povuku paralelu sa sličnim
fotografijama koje su neki od njih vidjeli, a odnose se na rat u Bosni
Hercegovini 1992-1995. Nakon toga ćemo zamoliti učenice/učenike da samostalno
pročitaju tekst iz rubrike historijska čitanka U/94, te ćemo zajednički
izvršiti njegovu analizu.
U drugom dijelu časa zamolit ćemo
učenicu/učenika da glasno pročita tekst podnaslova Suđenje ratnim zločincima,
nakon čega ćemo metodom razgovora tražiti od ostalih učenica/učenika da
iznesu svoje mišljenje o važnosti kažnjavanja zločina nakon rata. Uputit ćemo
ih na izreke poznatih o zločinu u rubrici historijska čitanka U/95. Na kraju
obrade nastavne jedinice pojasnit ćemo ratna razaranja i ljudske gubitke u Drugom
svjetskom ratu.
|
ZAVRŠNI DIO
U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti.
Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/95. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati dokumentarni
film Pica u Aušvicu režisera Moshe Zimmermana, a također mogu uraditi i
zadatak po uputama U/96.
|
PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE
REZULTATI I POSLJEDICE DRUGOG
SVJETSKOG RATA
-
17. juli – 2. avgust,
1945, konferencija u Potsdamu – Staljin (SSSR), Truman (SAD), Atli (Velika
Britanija)
-
potvrđen je raniji
dogovor o podjeli Njemačke na četiri okupacione zone (britansku, francusku,
američku i sovjetsku), na isti način je podijeljen i Berlin, odlučeno je da
se Njemačka razoruža, vojne fabrike unište, a istočna Pruska pripoji SSSR-u i
Poljskoj.
-
dogovoreno je
postepeno uspostavljanje nezavisnosti Austrije, a do tada je i ona
podijeljena na četiri okupacione zone
-
u holokaustu tokom
Drugog svjetskog rata stradalo oko 6 miliona Jevreja i oko 5 miliona
pripadnika drugih naroda
-
suđenje ratnim
zločincima u Nirnbergu i Tokiju
-
novi oblici ratovanja
i modernije naoružanje za posljedicu je imalo velike ljudske i materijalne
gubitke zemalja učesnica u ratu
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.