petak, 8. ožujka 2019.

HISTORIJA - Rezultati i posljedice Drugog svjetskog rata



PISMENA PRIPREMA ZA REALIZACIJU NASTAVNOG SATA

JU OŠ                                                
školska godina: 2012/2013.                                                                                                                                             
predmet:  Historija                            
razred: 9.               
redni broj časa:
nastavna cjelina – tema: Drugi svjetski rat (1939-1945)
nastavna jedinica: Rezultati i posljedice Drugog svjetskog rata

ZADACI NASTAVNE JEDINICE

OBRAZOVNI­
stjecanje znanja o rezultatima konferencije u Potsdamu i podjeli Njemačke, upoznavanje učenika sa sistematskim progonom i uništenjem evropskih Jevreja, stjecanje znanja o suđenju ratnim zločincima pred međunarodnim vojnim sudovima u Nirnbergu i Tokiju
ODGOJNI
osuda ljudskih progona, osuda rasizma, osuda ratnih razaranja i velikih ljudskih gubitaka, razvijanje pozitivnog odnosa prema međunarodnom sudu za ratne zločine, osuda svih u ratu počinjenih zločina,
FUNKCIONALNI
vježbanje snalaženja na karti, vježbanje analize slikovnog materijala, vježbanje analize historijskih izvora, razvijanje radnih navika
                        

TIP ČASA
Obrada
OBLICI RADA
frontalni, individualni                                                                                 
NASTAVNE METODE
metoda usmenog izlaganja i razgovora, demonstracija, analiza slikovnog materijala
NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA
udžbenik, dodatna literatura

PRIJEDLOG ARTIKULACIJE NASTAVNOG ČASA


UVOD

       Uvodni dio može se realizirati tako što ćemo se podsjetiti gradiva sa prethodnih časova, a koje je povezano sa današnjom nastavnom jedinicom. Neka od mogućih pitanja su: Od kad do kad je trajao Drugi svjetski rat? Opiši kako je završen Drugi svjetski rat. Ko su velika trojica i koje zemlje su predvodili? Navedi koje su razlike među njima, a šta ih je povezivalo tokom rata. Koje su odluke donijeli na Jaltskoj konferenciji? Potom ćemo najaviti da danas govorimo o rezultatima i posljedicama Drugog svjetskog rata. Zamolit ćemo učenicu/učenika da pročita uvod U/92, nakon čega ćemo zapisati naslov na tablu.


GLAVNI DIO

       Na početku obrade nove nastavne jedinice metodom usmenog izlaganja upoznat ćemo učenice/učenike sa savezničkom konferencijom u Potsdamu i odlukama koje su tom prilikom donesene. Uputićemo učenice/učenike da proanaliziraju kartu podjele Njemačke i Berlina na četiri okupacione zone kao najavu budućih odnosa (tzv. hladni rat).
       Izlaganje ćemo nastaviti pričom o holokaustu i nacističkom odnosu prema Jevrejima. Upoznat ćemo učenice/učenike sa novim pojmovima: konačno rješenje, holokaust i genocid, čije će značenje zapisati u svoje sveske. Ukoliko nam tehničke mogućnosti dozvoljavaju projicirat ćemo unaprijed pripremljeni materijal o koncentracionom logoru Aušvic. Pri tome učenice/učenike upućujemo na pripadajući slikovni materijal U/93, nastojeći da povuku paralelu sa sličnim fotografijama koje su neki od njih vidjeli, a odnose se na rat u Bosni Hercegovini 1992-1995. Nakon toga ćemo zamoliti učenice/učenike da samostalno pročitaju tekst iz rubrike historijska čitanka U/94, te ćemo zajednički izvršiti njegovu analizu.
      U drugom dijelu časa zamolit ćemo učenicu/učenika da glasno pročita tekst podnaslova Suđenje ratnim zločincima, nakon čega ćemo metodom razgovora tražiti od ostalih učenica/učenika da iznesu svoje mišljenje o važnosti kažnjavanja zločina nakon rata. Uputit ćemo ih na izreke poznatih o zločinu u rubrici historijska čitanka U/95. Na kraju obrade nastavne jedinice pojasnit ćemo ratna razaranja i ljudske gubitke u Drugom svjetskom ratu.

ZAVRŠNI DIO

       U završnom dijelu još jednom ponoviti najvažnije činjenice iz nastavne jedinice koju smo obradili kako bi provjerili stepen usvojenog znanja kod učenica/učenika. Ukoliko je potrebno, otkloniti odnosno pojasniti eventualne nejasnoće nakon čega ćemo nekoliko učenica/učenika ocijeniti.
       Za domaću zadaću odgovoriti na pitanja U/95. Učenice/učenici koji žele proširiti znanje mogu pogledati dokumentarni film Pica u Aušvicu režisera Moshe Zimmermana, a također mogu uraditi i zadatak po uputama U/96.


PLAN TABLE | GRAFOFOLIJE

REZULTATI I POSLJEDICE DRUGOG SVJETSKOG RATA

-        17. juli – 2. avgust, 1945, konferencija u Potsdamu – Staljin (SSSR), Truman (SAD), Atli (Velika Britanija)
-        potvrđen je raniji dogovor o podjeli Njemačke na četiri okupacione zone (britansku, francusku, američku i sovjetsku), na isti način je podijeljen i Berlin, odlučeno je da se Njemačka razoruža, vojne fabrike unište, a istočna Pruska pripoji SSSR-u i Poljskoj.
-        dogovoreno je postepeno uspostavljanje nezavisnosti Austrije, a do tada je i ona podijeljena na četiri okupacione zone
-        u holokaustu tokom Drugog svjetskog rata stradalo oko 6 miliona Jevreja i oko 5 miliona pripadnika drugih naroda
-        suđenje ratnim zločincima u Nirnbergu i Tokiju
-        novi oblici ratovanja i modernije naoružanje za posljedicu je imalo velike ljudske i materijalne gubitke zemalja učesnica u ratu





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.