nedjelja, 17. ožujka 2019.

KNJIŽEVNOST - William Shakespeare: „Romeo i Julija“


JU OŠ


PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT


Školska godina:          Razred: VII    Datum:

Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i književnost

Nastavna oblast/tema: Književnost

Nastavna jedinica: William Shakespeare: „Romeo i Julija“

Ciljevi časa: a) ODGOJNI: - razvijanje ljubavi prema književnosti,
                                              - razvijanje plemenitih osjećanja i sposobnosti empatije,
                                              - promišljanje o ljubavi, mržnji, životu i smrti, postupcima likova
                                                  
                         b) OBRAZOVNI: - upoznavanje sa novim književnim djelom i njegovim piscem,
                                                         - tema i ideja djela; primjena stečenih znanja
                         c) FUNKCIONALNI: - razvijanje samostalnosti, mašte i zaključivanja, te razvijanje kritičkog
                                                                  mišljenja na osnovu promišljanja o ljubavi i mržnji i postupcima likova




Struktura    1. Uvodni čas  2. Čas upoznavanja sa novom građom
 Tip časa      3. Čas uvježbavanja i primjene stečenog znanja
                      4. Čas utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
                      5. Kombinovani čas

Oblici nastavnog rada:  1. Frontalni oblik rada  2. Grupni oblik rada
                                             3. Rad u parovima  4. Individualni oblik rada

Nastavni izvori,
sredstva i pomagala:  uždbenici, kreda, tabla, sveske


Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
                                    2. Metode zasnovane na praktičnom radu učenika
                                    3. Metode zasnovane na riječima : monološke
                                                                                         dijaloške
                                                                                      rad sa knjigom


SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA



UVODNI DIO (5 minuta)

Učenicima reći da ostave prostor za naslov u sveskama i tehnikom Oluje mozga na tabli ispisati što više učeničkih asocijacija na temu zabranjene ljubavi koristeći se tehnikom Grozd. Učenicima reći da su mnogi naši i svjetski pisci za temu svojih djela uzimali upravo zabranjenu ljubav i da je jedno od najpoznatijih djela svjetske književnosti na tu temu drama engleskog pisca Viljema Šekspira „Romeo i Julija“ koju ćemo danas interpretirati. (Ispisati naslov na tabli.)

GLAVNI DIO: (30 minuta)

Ukratko učenicima reći nešto o piscu i djelu.

Djela Viljema Šekspira su najčitanija i najpoznatija djela svjetske književnosti, ali se o samom Šekspiru i njegovom životu i danas zna jako malo. Rođen je 1564. u Engleskoj, a umro 1616. godine. Tek 1592. godine prvi put se spominje kao glumac i dramski pisac. Istakao se pišući tragedije, od kojih su najpoznatije „Hamlet“ i „Romeo i Julija“ koje su mnogo puta izvođene na pozornicama širom svijeta i po kojima su rađeni i filmovi. Međutim, Šekspir je pisao i komedije i povijesne drame, a poznat je i po svojim pjesmama. Teme za svoje drame crpio je iz stvarnog života svog doba ili iz srednjevjekovnih legendi i antičke i italijanske književnosti. Temu za dramu „Romeo i Julija“ pronašao je u srednjevjekovnoj legendi o dvoje mladih zaljubljenih ljudi, a radnju svoje drame smjestio je u mali italijanski grad Veronu. Da nije bilo ove Šekspirove drame i legenda i grad Verona bi ostali manje poznati, no zahvaljujući Šekspiru Verona je danas poznata kao GRAD ZALJUBLJENIH, a zaljubljeni par Romeo i Julija postali su  SIMBOLOM LJUBAVI I POŽRTVOVANOSTI širom svijeta.
U vašim čitankama dat je kratki sadržaj tragedije i odlomak u kome Romeo i Julija izjavljuju jedno drugome ljubav i zaklinju se u nju. Radnja se dešava u Julijinom vrtu ispod balkona njene kuće. Zanimljivo je spomenuti da je nedavno skupština grada Verone odlučila da kuću, gdje je, prema Šekspiru, živjela Julija poznatu pod nazivom Kaza di Đulijeta i gdje je Romeo izjavio ljubav Juliji, otvori za vjenčanja. Ta kuća, naime, i danas postoji u Veroni i porijeklom je iz 14. stoljeća i pripadala je porodici Kapelo. Zašto je Šekspir odabrao da baš u tu kuću „smjesti“ glavnu junakinju svoje drame i njenu porodicu, ne zna se, ali zahvaljujući tome ova kuća je već dugo prava turistička atrakcija i  godišnje je posjeti 1,2 miliona ljudi, mahom zaljubljenih parova koji ljubavne poruke ispisuju na zidu ispod njenog balkona.

Slijedi izražajno čitanje odlomka. Nakon emotivne pauze postaviti učenicima nekoliko pitanja za interpretaciju:

1. Gdje se odvija radnja odlomka?
2. Da li Romeo i Julija odmah spaze jedno drugo?
3. Šta saznajemo iz Romeovog monologa?
4. Šta saznajemo iz Julijinog monologa; šta Julija traži od Romea i zašto?
5. Šta saznajemo iz dijaloga koji vode Romeo i Julija?
6. Zbog čega je Romeo došao u vrt?
7. Na šta su sve spremni Romeo i Julija za svoju ljubav?
8. Šta bi se dogodilo ako bi neko od Julijinih rođaka zatekao Romea?
9. Da li je Romea strah i zašto?
10. Da li je Julije strah?
11. Šta bi bila TEMA, a šta IDEJA ovog odlomka?

Znamo da drame nema bez DRAMSKOG SUKOBA.

12. U čemu je dramski sukob u ovoj drami – ko se s kim sukobljava i zbog čega?
13. Do čega će dovesti taj sukob?
14. Kako zovemo drame koje se završavaju smrću glavnih junaka?
15. Mislite li da se tragedija mogla izbjeći i na koje načine?
16. Šekspir je živio i pisao u 16. stoljeću. Šta mislite može li se ova njegova drama na bilo koji način dovesti u vezu sa našim savremenim životom – ima li danas kod nas „zabranjenih ljubavi“?
17. Šta biste vi učinili da se nađete u situaciji u kojoj su se našli Romeo i Julija?










IZGLED TABLE:

Školski rad
                                                                               18.3.2009.g.
„Romeo i Julija“ (odlomak)
        Viljem Šekspir






ZABRANJENA LJUBAV











O piscu i djelu:

- rođen 1564 u Engleskoj,
- umro 1616.,
- pisao tragedije, komedije, povijesne drame i poeziju,
- „Romeo i Julija“ – tragedija nastala iz srednjevjekovne legende,
- MJESTO RADNJE: Verona

TEMA ODLOMKA: Romeo i Julija iskazuju jedno drugom ljubav,
IDEJA ODLOMKA: Istinska ljubav ne poznaje prepreke.








ZAVRŠNI DIO (10 minuta)

Pisanje pisma likovima u kojima će učenici izraziti svoju podršku, kritiku, osudu i suosjećanje sa likovima i dati im savjete (5 minuta).
Slijedi čitanje jednog ili dva pisma (5 minuta)

Za domaću zadaću: napisati sastav o Romeu i Juliji na temu „Ljubav je nadjačala mržnju“


Nastavnik:                                                                                                     Pregledao:

                                                                                                              _______________



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.