JU OŠ
PISMENA PRIPREMA ZA NASTAVNI SAT
Školska godina: Razred:
VII Datum:
Predmet: Bosanski, hrvatski i srpski jezik i
književnost
Nastavna
oblast/tema: Književnost
Nastavna
jedinica: William Shakespeare: „Romeo i Julija“
Ciljevi časa: a) ODGOJNI:
- razvijanje ljubavi prema književnosti,
- razvijanje plemenitih osjećanja i
sposobnosti empatije,
- promišljanje o ljubavi, mržnji, životu i
smrti, postupcima likova
b)
OBRAZOVNI: - upoznavanje sa novim književnim djelom i njegovim piscem,
- tema i ideja djela; primjena stečenih znanja
c) FUNKCIONALNI: - razvijanje samostalnosti,
mašte i zaključivanja, te razvijanje kritičkog
mišljenja na osnovu promišljanja o ljubavi i mržnji i postupcima likova
Struktura 1.
Uvodni čas 2. Čas upoznavanja sa
novom građom
Tip časa 3. Čas
uvježbavanja i primjene stečenog znanja
4. Čas
utvrđivanja, ponavljanja i ocjenjivanja
5.
Kombinovani čas
Oblici nastavnog rada: 1. Frontalni oblik rada 2.
Grupni oblik rada
3. Rad u parovima 4. Individualni oblik rada
Nastavni izvori,
sredstva i pomagala: uždbenici, kreda, tabla, sveske
Nastavne metode: 1. Metode zasnovane na posmatranju (pokazivanje)
2. Metode zasnovane na praktičnom
radu učenika
3. Metode zasnovane na riječima : monološke
dijaloške
rad
sa knjigom
SADRŽAJ I ARTIKULACIJA NASTAVNOG SATA
UVODNI
DIO (5 minuta)
Učenicima reći da ostave prostor za naslov u
sveskama i tehnikom Oluje mozga na tabli ispisati što više učeničkih
asocijacija na temu zabranjene ljubavi koristeći se tehnikom Grozd. Učenicima
reći da su mnogi naši i svjetski pisci za temu svojih djela uzimali upravo
zabranjenu ljubav i da je jedno od najpoznatijih djela svjetske književnosti na
tu temu drama engleskog pisca Viljema Šekspira „Romeo i Julija“ koju ćemo danas
interpretirati. (Ispisati naslov na tabli.)
GLAVNI
DIO: (30 minuta)
Ukratko učenicima reći nešto o piscu i djelu.
Djela Viljema Šekspira su najčitanija i najpoznatija
djela svjetske književnosti, ali se o samom Šekspiru i njegovom životu i danas
zna jako malo. Rođen je 1564. u Engleskoj, a umro 1616. godine. Tek 1592.
godine prvi put se spominje kao glumac i dramski pisac. Istakao se pišući
tragedije, od kojih su najpoznatije „Hamlet“ i „Romeo i Julija“ koje su mnogo
puta izvođene na pozornicama širom svijeta i po kojima su rađeni i filmovi.
Međutim, Šekspir je pisao i komedije i povijesne drame, a poznat je i po svojim
pjesmama. Teme za svoje drame crpio je iz stvarnog života svog doba ili iz
srednjevjekovnih legendi i antičke i italijanske književnosti. Temu za dramu
„Romeo i Julija“ pronašao je u srednjevjekovnoj legendi o dvoje mladih
zaljubljenih ljudi, a radnju svoje drame smjestio je u mali italijanski grad
Veronu. Da nije bilo ove Šekspirove drame i legenda i grad Verona bi ostali
manje poznati, no zahvaljujući Šekspiru Verona je danas poznata kao GRAD
ZALJUBLJENIH, a zaljubljeni par Romeo i Julija postali su SIMBOLOM LJUBAVI I POŽRTVOVANOSTI širom
svijeta.
U vašim čitankama dat je kratki sadržaj tragedije i
odlomak u kome Romeo i Julija izjavljuju jedno drugome ljubav i zaklinju se u
nju. Radnja se dešava u Julijinom vrtu ispod balkona njene kuće. Zanimljivo je
spomenuti da je nedavno skupština grada Verone odlučila da kuću, gdje je, prema
Šekspiru, živjela Julija poznatu pod nazivom Kaza di Đulijeta i gdje je Romeo
izjavio ljubav Juliji, otvori za vjenčanja. Ta kuća, naime, i danas postoji u
Veroni i porijeklom je iz 14. stoljeća i pripadala je porodici Kapelo. Zašto je
Šekspir odabrao da baš u tu kuću „smjesti“ glavnu junakinju svoje drame i njenu
porodicu, ne zna se, ali zahvaljujući tome ova kuća je već dugo prava
turistička atrakcija i godišnje je
posjeti 1,2 miliona ljudi, mahom zaljubljenih parova koji ljubavne poruke
ispisuju na zidu ispod njenog balkona.
Slijedi izražajno čitanje odlomka. Nakon emotivne
pauze postaviti učenicima nekoliko pitanja za interpretaciju:
1. Gdje se odvija radnja odlomka?
2. Da li Romeo i Julija odmah spaze jedno drugo?
3. Šta saznajemo iz Romeovog monologa?
4. Šta saznajemo iz Julijinog monologa; šta Julija
traži od Romea i zašto?
5. Šta saznajemo iz dijaloga koji vode Romeo i
Julija?
6. Zbog čega je Romeo došao u vrt?
7. Na šta su sve spremni Romeo i Julija za svoju
ljubav?
8. Šta bi se dogodilo ako bi neko od Julijinih
rođaka zatekao Romea?
9. Da li je Romea strah i zašto?
10. Da li je Julije strah?
11. Šta bi bila TEMA, a šta IDEJA ovog odlomka?
Znamo da drame nema bez DRAMSKOG SUKOBA.
12. U čemu je dramski sukob u ovoj drami – ko se s
kim sukobljava i zbog čega?
13. Do čega će dovesti taj sukob?
14. Kako zovemo drame koje se završavaju smrću
glavnih junaka?
15. Mislite li da se tragedija mogla izbjeći i na
koje načine?
16. Šekspir je živio i pisao u 16. stoljeću. Šta mislite
može li se ova njegova drama na bilo koji način dovesti u vezu sa našim
savremenim životom – ima li danas kod nas „zabranjenih ljubavi“?
17. Šta biste vi učinili da se nađete u situaciji u
kojoj su se našli Romeo i Julija?
IZGLED TABLE:
Školski rad
18.3.2009.g.
„Romeo i Julija“ (odlomak)
Viljem Šekspir
O piscu i djelu:
- rođen 1564 u Engleskoj,
- umro 1616.,
- pisao tragedije, komedije, povijesne drame i
poeziju,
- „Romeo i Julija“ – tragedija nastala iz
srednjevjekovne legende,
- MJESTO RADNJE: Verona
TEMA ODLOMKA: Romeo i Julija iskazuju jedno drugom ljubav,
IDEJA ODLOMKA: Istinska ljubav ne poznaje
prepreke.
ZAVRŠNI DIO (10 minuta)
Pisanje pisma likovima u
kojima će učenici izraziti svoju podršku, kritiku, osudu i suosjećanje sa
likovima i dati im savjete (5 minuta).
Slijedi čitanje jednog ili
dva pisma (5 minuta)
Za domaću zadaću: napisati
sastav o Romeu i Juliji na temu „Ljubav je nadjačala mržnju“
Nastavnik: Pregledao:
_______________
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.