subota, 2. ožujka 2019.

MAPE UMA U NASTAVNOM PROCESU

KORIŠTENJE MAPA UMA U NASTAVNOM PROCESU

Naučna istraživanja su već odavno dokazala i ukazala da naš mozak radi na principu slikovnosti. Drugačije rečeno, sve što opažamo, mislimo i zaključujemo, mozak sprovodi u djelo preko niza slika koje predstavljaju ili su, pak, asocijacija za nešto.
U skladu sa ovim saznanjima, mjerljiv je i značaj i korist upotrebe mapa uma u nastavnom procesu. Učenici koji savladaju ovu veoma laganu, a učinkovitu tehniku izrade mapa i učenja preko njih, veoma brzo uviđaju kako uče lakše, brže i kako je nivo naučenog kvalitetniji.



Svaki predmetni nastavnik, kao i učitelji, bi trebali poticati učenike da što više na redovnim časovima koriste tehniku izrade mapa uma pri obradi novog nastavnog sadržaja. Naravno, i nastavnik treba da ih koristi prilikom obrade novih nastavnih jedinica. To može uraditi putem grafofolija, video slajdova, panoa, crtanja na tabli itd.
Učenicima treba predložiti da sa sobom nose fascikl sa umetnutim praznim fotokopirnim listovima i da uvijek imaju četiri do pet razlilitih bojica. Priliko obrade nove lekcije, učenici umjesto da u sveske zapisuju definicije i tekst sa table, crtaju jednu mapu uma, koja treba da sadrži sve najbitnije informacije o obrađivanoj nastavnoj jedinici, a sve na jedan slikovit, jasan i pregledan način. Dakle, učenik kada uči određenu lekciju ima je pred sobom kao jednu jedinstvenu sliku, gdje su informacije, razgranate, a istvoremeno i povezane i sveobuhvatne.
Iz ličnog iskustva mogu potvrditi da učenici vole ovakav način rada i učenja i da on donosi bolje rezultate. Kao primjer donosim samo nekoliko mapa uma koje su izradili sami učenici.








Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.