subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - CNC mašine - način upravljanja.


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
CNC mašine - način upravljanja.


BROJ ČASA:
24
VJEŽBA/P.R.
Vježba 21.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Učiti o CNC mašinama,njihovim dijelovima,načinom rada
i načinom upravljanja.
Znati prednosti automatskih mašina nad klasičnim mašinama.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika. Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: 
CNC mašine imaju iste dijelove kao i klasične, a razlika je do­datak centralne-kontrolne jedinice i servo motora na sve oso­vine mašine. Centralna jedinica računa koordinate gdje alat i predmet treba da budu i kontroliše sve servomotore koji pomjeraju alat ili obrađivani dio.
Da bi CNC mašina radila, potrebno je programiranje. Program je skup šifriranih geo­metrijsko-tehnološko-funkcionalnih naredbi kojima se putem različitih fizičkih medija daju upravljačkoj jedinici unaprijed zamišljene radnje.
Karakteristike CNC mašina su: mogućnost obrade najsloženijih dijelova, visoka produktivnost, velika br­zina rada, robusnija konstrukcija mašine, bolje vođenje što dovodi do veće preciznosti, dobro podmazivanje i hlađenje i korištenje najkvalitetnijeg alata od tvrdih metala i kerami­ke.
Proces izrade dijelova na CNC mašini sastoji se od slije­dećih aktivnosti: razrada tehnologije i utvrđivanje redoslijeda zahvata, alata i režima rada, priprema alata, programiranje, priprema mašine, izrada prvog komada i serijska proizvodnja.
Uraditi vježbu broj 21.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.