ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
CNC mašine - način upravljanja.
BROJ
ČASA:
24
VJEŽBA/P.R.
Vježba 21.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije,
fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Učiti o CNC mašinama,njihovim dijelovima,načinom rada
i načinom upravljanja.
Znati prednosti automatskih mašina nad klasičnim
mašinama.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika.
Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva
i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova
mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima
i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
CNC mašine imaju iste dijelove
kao i klasične, a razlika je dodatak centralne-kontrolne jedinice i servo
motora na sve osovine mašine. Centralna jedinica računa koordinate gdje alat
i predmet treba da budu i kontroliše sve servomotore koji pomjeraju alat ili
obrađivani dio.
Da bi CNC mašina radila,
potrebno je programiranje. Program je skup šifriranih geometrijsko-tehnološko-funkcionalnih
naredbi kojima se putem različitih fizičkih medija daju upravljačkoj jedinici
unaprijed zamišljene radnje.
Karakteristike
CNC mašina su: mogućnost obrade najsloženijih dijelova, visoka produktivnost,
velika brzina rada, robusnija konstrukcija mašine, bolje vođenje što dovodi
do veće preciznosti, dobro podmazivanje i hlađenje i korištenje
najkvalitetnijeg alata od tvrdih metala i keramike.
Proces izrade dijelova na CNC
mašini sastoji se od slijedećih aktivnosti: razrada tehnologije i
utvrđivanje redoslijeda zahvata, alata i režima rada, priprema alata,
programiranje, priprema mašine, izrada prvog komada i serijska proizvodnja.
Uraditi vježbu broj 21.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.