ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Prednosti automatskih mašina
za obradu metala nad klasičnim mašinama.
BROJ
ČASA:
23
VJEŽBA/P.R.
Vježba 20.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Prednosti automatskih
mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.
Prepoznaje osnovne mehanizme mašina: pogonski, prenosni i
izvršni.Uočava prednosti mašina sa automatskim upravljanjem
nad klasičnim mašinama, kao i utjecaj mehanizacije na
produktivnost proizvodnje.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika.
Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva
i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova
mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima
i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Prednosti
automatskih mašina nad klasičnim mašinama ima mnogo. Kod klasičnih mašina
jedan motor pogoni i glavnu osovinu i ostala kretanja radnog stola, dok kod
automatskih postoji motor za pogon glavne osovine, a kretanje radnog stola po
osama ostvaruju posebni motori. Upravljanje kod klasičnih mašina izvodi se
ručno ili preko ručica za upravljanje, a automatske mašine imaju upravljačku
jedinicu i rade automatski preko programa. Mjerni sistem klasične mašine
sastoji se od skale sa nonijusom, a automatske mašine imaju precizniji sistem
linearnog mjerenja. Razlikujemo: klasične alatne mašine, NC mašine, CNC mašine
i AC mašine. Numeričko upravljanje, zapisivanje programa na razne medije i
lakša izmjena proizvodnog programa podstiču dalji napredak programske
proizvodnje.
Uraditi vježbu
20.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.