subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.         
                            
BROJ ČASA:
23
VJEŽBA/P.R.
Vježba 20.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.

Prepoznaje osnovne mehanizme mašina: pogonski, prenosni i izvršni.Uočava prednosti mašina sa automatskim upravljanjem nad klasičnim mašinama, kao i utjecaj mehanizacije na produktivnost proizvodnje.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika. Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: 
Prednosti automatskih mašina nad klasičnim mašinama ima mnogo. Kod klasičnih mašina jedan motor pogoni i glavnu osovinu i ostala kretanja radnog stola, dok kod automatskih postoji motor za pogon glavne osovine, a kretanje radnog stola po osama ostvaruju posebni motori. Upravljanje kod klasičnih mašina izvodi se ručno ili preko ručica za upravljanje, a automatske mašine imaju upravljačku jedinicu i rade automatski preko programa. Mjerni sistem klasične mašine sastoji se od skale sa nonijusom, a automatske mašine imaju precizniji sistem linearnog mjerenja. Razlikujemo: klasične alatne mašine, NC mašine, CNC mašine i AC mašine. Numeričko upravljanje, zapisivanje programa na razne medije i lakša izmjena proizvodnog programa podstiču dalji napredak programske proizvodnje.
Uraditi vježbu 20.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.