ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Podjela automatiziranih
sredstava za rad
BROJ
ČASA:
22
VJEŽBA/P.R.
Vježba 19.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Podjela
automatiziranih sredstava za rad
Prednosti automatskih
mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.
Prepoznaje osnovne mehanizme mašina: pogonski, prenosni i
izvršni.Uočava prednosti mašina sa automatskim upravljanjem
nad klasičnim mašinama, kao i utjecaj mehanizacije na
produktivnost proizvodnje.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika.
Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva
i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova
mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima
i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Nosači programa su
raznovrsni i svi su svrstani u jedinstven sistem programskog upravljanja koji
možemo podijeliti na više grupa: mehanički sistemi sa upravljačkim vratilom (osovinom),
sistemi cikličnog upravljanja, sistemi kopirnog upravljanja i sistemi numeričkog
upravljanja. Mehanički sistem sa upravljačkim vratilom ili osovinom
podrazumijeva okretanja osovinena kojoj se nalaze oblici krivulja ili doboša
na kojima se nalaze graničnici. Sistemi cikličnog upravljanja nastali su kao
rezultat razvoja mehaničkih sistema sa upravljačkom osovinom. Osnovni dio
svakog sistema kopirnog upravljanja je šablon. Šablon je element koji sadrži
profilisanu površinu-uzor programa. Sistemi kopirnog upravljanja sa
indirektnim upravljanjem sadrže pojačivače koji pojačavaju impuls sa kopirnog
pipka i na taj način definišu koliko energije treba izvršnom organu prilikom
kopiranja. Uraditi vježbu broj 19.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike.
Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.