subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - Podjela automatiziranih sredstava za rad


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Podjela automatiziranih sredstava za rad


BROJ ČASA:
22
VJEŽBA/P.R.
Vježba 19.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Podjela automatiziranih sredstava za rad
Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama.

Prepoznaje osnovne mehanizme mašina: pogonski, prenosni i izvršni.Uočava prednosti mašina sa automatskim upravljanjem nad klasičnim mašinama, kao i utjecaj mehanizacije na produktivnost proizvodnje.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika. Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: 
Nosači programa su raznovrsni i svi su svrstani u jedinstven sistem programskog upravljanja koji možemo podijeliti na više grupa: mehanički sistemi sa upravljačkim vratilom (osovinom), sistemi cikličnog upravljanja, sistemi kopirnog upravljanja i sistemi numeričkog upravljanja. Mehanički sistem sa upravljačkim vratilom ili osovinom podrazumijeva okretanja osovinena kojoj se nalaze oblici krivulja ili doboša na kojima se nalaze graničnici. Sistemi cikličnog upravljanja nastali su kao rezultat razvoja mehaničkih sistema sa upravljačkom osovinom. Osnovni dio svakog sistema kopirnog upravljanja je šablon. Šablon je element koji sadrži profilisanu površinu-uzor programa. Sistemi kopirnog upravljanja sa indirektnim upravljanjem sadrže pojačivače koji pojačavaju impuls sa kopirnog pipka i na taj način definišu koliko energije treba izvršnom organu prilikom kopiranja. Uraditi vježbu broj 19.
ZAVRŠNI DIO:  Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.