ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Automatika
i sistem upravljanja
BROJ
ČASA:
21
VJEŽBA/P.R.
Vježba 18.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije,
fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Uočava prednosti mašina
sa automatskim upravljanjem nad klasičnim mašinama,
kao i utjecaj mehanizacije na produktivnost proizvodnje.
Znati osnovne pojmove iz automatike. Predznanje iz
predhodnog gradiva.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život
čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije
učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i
provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja
modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje
sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti
za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne
komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje
spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje
logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika. Analiziraju
grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva i
izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze
rada pojedinih tipova mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov
rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće kvarove na pojedinim
elektroinstalacijama,alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju
povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Automatizacija doprinosi smanjenju ljudskog
rada u savremenoj proizvodnji. U ovom procesu čovjek se ne zamjenjuje samo u
fizičkom radu, već i u funkcijama upravljanja i odlučivanja.
Robotizacija je jedan od oblika
visokoautomatizovanih sistema.
Alatna mašina obrađivala je materijal
zamjenjujući ručni alat. Sa početkom upotrebe uređaja za automatsko upravljanje
alatne mašine, mnoge mašine dobijaju nove mogućnosti, novi izgled i osobine.
Smanjuje se učešće čovjeka u proizvodnji i a povećava produktivnost,
pouzdanost, ekonomičnost
procesa proizovdnje.
Procesni računar je slobodno programiran digitalni računar koji je povezan s
tehničkim procesom tako da na osnovi mjerenja fizikalnih veličina procesa upravlja
tim procesom. Automatizirani uređaji i sistemi su pouzdaniji i sigurniji od
klasičnih mašina.
Nakon izloženog gradiva
potrebno je uraditi vježbu broj 18.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.