subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - Automatika i sistem upravljanja


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
AUTOMATIKA I SISTEM UPRAVLJANJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Automatika i sistem upravljanja


BROJ ČASA:
21
VJEŽBA/P.R.
Vježba 18.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Uočava prednosti mašina sa automatskim upravljanjem nad klasičnim mašinama, kao i utjecaj mehanizacije na produktivnost proizvodnje.
Znati osnovne pojmove iz automatike. Predznanje iz predhodnog gradiva.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Prate izlaganje nastavnika. Analiziraju grafičke priloge i druga očigledna nastavna sredstva i izvlače zaključke o značaju automatike u sistemu proizvodnje.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih urenaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće kvarove na pojedinim elektroinstalacijama,alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO:
Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: 
Automatizacija doprinosi smanjenju ljudskog rada u savremenoj proizvodnji. U ovom procesu čovjek se ne zamjenjuje samo u fizičkom radu, već i u funkcijama upravljanja i odlučivanja.
Robotizacija je jedan od oblika visokoautomatizovanih sistema.
Alatna mašina obrađivala je materijal zamjenjujući ručni alat. Sa početkom upotrebe uređaja za automatsko upravljanje alatne mašine, mnoge mašine dobijaju nove mogućnosti, novi izgled i osobine. Smanjuje se učešće čovjeka u proizvodnji i a povećava produktivnost, pouzdanost, ekonomičnost
procesa proizovdnje. Procesni računar je slobodno programiran digitalni računar koji je povezan s tehničkim procesom tako da na osnovi mjerenja fizikalnih veličina procesa upravlja tim procesom. Automatizirani uređaji i sistemi su pouzdaniji i sigurniji od klasičnih mašina.
Nakon izloženog gradiva potrebno je uraditi vježbu broj 18.
ZAVRŠNI DIO:
Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.