ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
PODJELA IZVORA ENERGIJE
BROJ
ČASA:
26.
VJEŽBA/P.R.
Vježba - 22 i 23.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima
iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori,
neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i
oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom
svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije
energije.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana
pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne
energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika. Pruža
neophodnu pomoć učenicima pri
sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost rada. Priprema grafičke prikaze rada
pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na
pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u
slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Izvori energije i njihova
podjela
Energije omogućavaju život savremenog čovjeka
kao i funkcioniranje današnje civilizacije. To su najčešće toplotna i
električna energija, koje se najlakše pretvaraju u ostale oblike energije.
Svi izvori energije se dijele na dvije grupe i to: obnovljive i neobnovljive
izvore energije. Obnovljivi izvori energije su: vodeni tokovi, vjetar,
sunčeva energija, energija biomase, geotermalna energija itd. Fosilnihgoriva
kao što su: nafta, ugalj, prirodni plin itd. spadaju u neobnovljive izvore
energije.
Obnovljivi
izvori energije
Obnovljivi izvori energije predstavljaju
neiscrpan prirodni izvor energije koja se nalazi u našem okruženju. To je
energija koja se nalaze u prirodi i obnavlja se u potpunosti ili dijelimično.
U obnovljive izvore spadaju: hidroenergija (vodeni tokovi), energija mora
(plima i oseka), vjetrovi, energija sunca i biomasa (drvo, životinjski
otpad). Obnovljivi oblici energije se ne mogu vremenom iscrpiti, što je jedna od
njihovihnajvećihprednosti. Neki od ovihizvora se mogu usladištiti i
transportirati (voda u vodotocima i akumulacijama, biomasa i bioplin),
dokpostoje i obnovljivi izvori energije sa kojima to nije moguće (vjetar,
energija sunca).
Neobnovljivi
izvori energije
Neobnovljivihizvora energije su svi
potencijalni nosioci nekog oblika energije koji se ne mogu se obnavljati.
Mnogi od tihizvora ne mogu se direktno koristiti I potrebno ihje pretvarati,
odnosno treba ihdodatno pripremiti da bi se koristili kao izvori energije.
Takvi izvori su: sirova nafta, prirodni plin, ugalj, nuklearna fisija, sintetička
nafta. Prednosti neobnovljivihizvora su njena konstantnost, prilagodljivost,
jednostavno skladištenje i transport u prirodnom obliku, jeftinija postrojenja
itd. Glavni nedostatakneobnovljivihizvora je ograničenost zaliha i zagađenje
čovjekove okoline.
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 22 i 23.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.