subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - PODJELA IZVORA ENERGIJE


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PODJELA IZVORA ENERGIJE


BROJ ČASA:
26.
VJEŽBA/P.R.
Vježba - 22 i 23.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori, neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije energije.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Pruža neophodnu  pomoć učenicima pri sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost   rada. Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće  kvarove na pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: 
Izvori energije i njihova podjela
Energije omogućavaju život savremenog čovjeka kao i funkcio­niranje današnje civilizacije. To su najčešće toplotna i električna energija, koje se najlakše pretvaraju u ostale oblike energije. Svi izvori energije se dijele na dvije grupe i to: obnovljive i neobnov­ljive izvore energije. Obnovljivi izvori energije su: vodeni tokovi, vjetar, sunčeva ener­gija, energija biomase, geotermalna energija itd. Fosilnihgoriva kao što su: nafta, ugalj, prirodni plin itd. spadaju u neobnovljive izvore energije.
Obnovljivi izvori energije
Obnovljivi izvori energije predstavljaju neiscrpan prirodni izvor energije koja se nalazi u našem okruženju. To je energija koja se nalaze u prirodi i obnavlja se u potpunosti ili dijelimično. U obnov­ljive izvore spadaju: hidroenergija (vodeni tokovi), energija mora (plima i oseka), vjetrovi, energija sunca i biomasa (drvo, životinjski otpad). Obnovljivi oblici energije se ne mogu vremenom iscrpiti, što je jedna od njihovihnajvećihprednosti. Neki od ovihizvora se mogu usladištiti i transportirati (voda u vodotocima i akumulaci­jama, biomasa i bioplin), dokpostoje i obnovljivi izvori energije sa kojima to nije moguće (vjetar, energija sunca).
Neobnovljivi izvori energije
Neobnovljivihizvora energije su svi potencijalni nosioci nekog obli­ka energije koji se ne mogu se obnavljati. Mnogi od tihizvora ne mogu se direktno koristiti I potrebno ihje pretvarati, odnosno tre­ba ihdodatno pripremiti da bi se koristili kao izvori energije. Takvi izvori su: sirova nafta, prirodni plin, ugalj, nuklearna fisija, sinte­tička nafta. Prednosti neobnovljivihizvora su njena konstantnost, prilagodljivost, jednostavno skladištenje i transport u prirodnom obliku, jeftinija postrojenja itd. Glavni nedostatakneobnovljivihizvora je ograničenost zaliha i zagađenje čovjekove okoline.
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 22 i 23.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.