ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
BROJ
ČASA:
27.
VJEŽBA/P.R.
Vježba - 24.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima
iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori,
neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i
oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom
svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije
energije.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana
pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne
energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika. Pruža
neophodnu pomoć učenicima pri
sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost rada. Priprema grafičke prikaze rada
pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na
pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u
slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Vodeni tokovi Voda je veoma važna za život ljudi, biljaka i
životinja. Koristimo je za piće, kuhanje hrane, ličnu higijenu i dr. Ranije
smo izbiologije i hemije naučili o kruženju vode u prirodi. Kruženje vode u
prirodi omogućava da vodeni tokovi budu obnovljivi izvori energije.
Hidroelektrane su postrojenja koja iskorištavaju energiju vode za
proizvodnju električne energije. Postoje protočne i akumulacione
hidroelektrana. Energija vode se može iskoristiti na morskim i okeanskim
površinama, koja se pojavljuje u obliku valova, toplotne te energije plime i
oseke. Elektrane koje proizvode energiju uzpomoć plime i oseke pripadaju
grupi hidroelektrana i obnovljiv su izvor energije. Podizanje i spuštanje
nivoa morske i okeanske površine vode omogućava pretvaranje mehaničke
energije vode u električnu energiju. Vjetroturbine koristimo za proizvodnju
električne energije. Vjetroturbine su postrojenja koja koriste snagu vjetra za
dobijanje električne energije. Energija Sunca predstavlja osnovni
pokretač svihklimatskihi životnihprocesa na Zemlji. Sunce je nama najbliža
zvijezda te, direktno ili indirektno izvor je gotovo sve raspoložive
energije na Zemlji. Solarni
kolektori pretvaraju sunčevu energiju u toplotnu energiju vode. Fotonaponske
ćelije mogu se koristiti kao samostalni ili kao dodatni izvor energije.
Geotermalna energija koristi toplotu unutrašnjosti Zemlje. Da bi se ta
energija iskoristila, razvile su se mnoge tehnologije. Direktno korištenje
geotermalne energije znači korištenje vruće vode koja izbija (ili se ispumpa)
izpodzemlja.
Vježba: u
dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 24.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.