subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE


BROJ ČASA:
27.
VJEŽBA/P.R.
Vježba - 24.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori, neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije energije.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Pruža neophodnu  pomoć učenicima pri sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost   rada. Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće  kvarove na pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:   Vodeni tokovi Voda je veoma važna za život ljudi, biljaka i životinja. Koristimo je za piće, kuhanje hrane, ličnu higijenu i dr. Ranije smo izbiologije i hemije naučili o kruženju vode u prirodi. Kruženje vode u prirodi omogućava da vodeni tokovi budu obnovljivi izvori energije. Hidroelektrane su postrojenja koja iskorištavaju energiju vode za proizvodnju električne energije. Postoje protočne i akumu­lacione hidroelektrana. Energija vode se može iskoristiti na morskim i okeanskim povr­šinama, koja se pojavljuje u obliku valova, toplotne te energije plime i oseke. Elektrane koje proizvode energiju uzpomoć plime i oseke pripadaju grupi hidroelektrana i obnovljiv su izvor energi­je. Podizanje i spuštanje nivoa morske i okeanske površine vode omogućava pretvaranje mehaničke energije vode u električnu energiju. Vjetroturbine koristimo za proizvodnju električne energije. Vje­troturbine su postrojenja koja koriste snagu vjetra za dobijanje električne energije. Energija Sunca predstavlja osnovni pokretač svihklimatskihi ži­votnihprocesa na Zemlji. Sunce je nama najbliža zvijezda te, di­rektno ili indirektno izvor je gotovo sve raspoložive energije na Zemlji. Solarni kolektori pretvaraju sunčevu energiju u toplot­nu energiju vode. Fotonaponske ćelije mogu se koristiti kao samostalni ili kao dodatni izvor ener­gije. Geotermalna energija koristi toplotu unutrašnjosti Zemlje. Da bi se ta energija iskoristila, razvile su se mnoge tehnologije. Direktno korištenje geotermalne energije znači korištenje vruće vode koja izbija (ili se ispumpa) izpodzemlja.
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 24.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.