subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - PROBLEMI ENRGIJE U SVIJETU


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
PROBLEMI ENRGIJE U SVIJETU


BROJ ČASA:
28.
VJEŽBA/P.R.
Obnovljivi izvori energije vježba - 25.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori, neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije energije.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Pruža neophodnu  pomoć učenicima pri sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost   rada. Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće  kvarove na pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:    Potrebe za energijom u savremenom svijetu su velike, a u bu­dućnosti će biti jošveće. Ekonomski razvoj i savremeni način života vezani su uzveliku potrošnju energije, koje u pirodi ima u ograničenom obimu. Osim toga, korištenje nekihvidova energije dovodi do zagađivanja čovjekove okoline, što kao di­rektnu posljedicu ima ugrožavanja čovjekovog života na Zemlji. Sve nasto navodi na zaključkda je neophodno uvođenje al­ternativnihizvora energije (obnovljivi izvori energije), štednja i njeno racionalno korištenje. NEOBNOVLJIVI IZVORI - Fosilna goriva, kao neobnovljiv izvor energije (ugalj, naftu), jošuvijekpredstavljaju veoma važan izvor energije u savremenom svjetu. Njihovim korištenjem zagađuje se čovjekova okolina, a zalihe ovihgoriva se ubrzano iscrpljuju. OBNOVLJIVI IZVORI -  Vodeni potencijal je izvor energije koji zbog njegove obnovljivosti treba koristiti što više. Ipak, terba voditi računa i o činjenici da se i izgradnjom hidroelektrana narušava prirodna sredina i ugoržava biljni i životinjski svijet na mjestima podizanja ovihpostrojenja. Biomasa je u poređenju sa klasičnim energentima niskokalorič­ni izvor energije (poljoprivredni otpad, otpad pilana, komunal­ni otpad, plantažno uzgajano rastinje) od kojeg se u specijalnim kotlovima proizvodi toplotna energija, koja se zatim pretvara u električnu energiju.
Štednja energije
Već smo rekli da su štednje, racionalna upotreba i razvoj alterna­tivnihizvora energije jedini ispravan put kojim savremeno čovje­čanstvo može ići kako bi rješilo problem sa energijom. Svako od nasmožem na razne načine štedjeti energiju. Štednja energije nam pomaže da sačuvamo novac i zaštitimo okoliš. Na taj način i mi možemo u velikoj mjeri doprinijeti da buduće generacije žive u bar jednako dobrim ekološkim prilikama kao i mi.
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 25.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.