ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
PROBLEMI ENRGIJE U SVIJETU
BROJ
ČASA:
28.
VJEŽBA/P.R.
Obnovljivi izvori energije vježba - 25.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima
iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori,
neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i
oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom
svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije
energije.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana
pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne
energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika. Pruža
neophodnu pomoć učenicima pri
sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost rada. Priprema grafičke prikaze rada
pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na
pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u
slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Potrebe
za energijom u savremenom svijetu su velike, a u budućnosti će biti jošveće.
Ekonomski razvoj i savremeni način života vezani su uzveliku potrošnju
energije, koje u pirodi ima u ograničenom obimu. Osim toga, korištenje
nekihvidova energije dovodi do zagađivanja čovjekove okoline, što kao direktnu
posljedicu ima ugrožavanja čovjekovog života na Zemlji. Sve nasto navodi na
zaključkda je neophodno uvođenje alternativnihizvora energije (obnovljivi
izvori energije), štednja i njeno racionalno korištenje. NEOBNOVLJIVI IZVORI
- Fosilna goriva, kao neobnovljiv izvor energije (ugalj, naftu),
jošuvijekpredstavljaju veoma važan izvor energije u savremenom svjetu.
Njihovim korištenjem zagađuje se čovjekova okolina, a zalihe ovihgoriva se
ubrzano iscrpljuju. OBNOVLJIVI IZVORI -
Vodeni potencijal je izvor energije koji zbog njegove obnovljivosti
treba koristiti što više. Ipak, terba voditi računa i o činjenici da se i
izgradnjom hidroelektrana narušava prirodna sredina i ugoržava biljni i
životinjski svijet na mjestima podizanja ovihpostrojenja. Biomasa je u
poređenju sa klasičnim energentima niskokalorični izvor energije
(poljoprivredni otpad, otpad pilana, komunalni otpad, plantažno uzgajano
rastinje) od kojeg se u specijalnim kotlovima proizvodi toplotna energija,
koja se zatim pretvara u električnu energiju.
Štednja energije
Već smo rekli da su štednje, racionalna
upotreba i razvoj alternativnihizvora energije jedini ispravan put kojim
savremeno čovječanstvo može ići kako bi rješilo problem sa energijom. Svako
od nasmožem na razne načine štedjeti energiju. Štednja energije nam pomaže da
sačuvamo novac i zaštitimo okoliš. Na taj način i mi možemo u velikoj mjeri
doprinijeti da buduće generacije žive u bar jednako dobrim ekološkim
prilikama kao i mi.
Vježba: u
dnevniku rada učenici će samostalno uraditi vježbu broj 25.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.