ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
BROJ
ČASA:
29.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad - 5, provjera znanja – 6.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, praktičnih radova...
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima
iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori,
neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i
oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom
svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije
energije.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju
naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u
cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva.
Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite
na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja
produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih
činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim.
Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima.
Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu
stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih
zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi
racionalnog korištenja energije i
potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana
pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne
energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i izlaže nastavnu građu, vodeći računa o mogućnostima i potrebama učenika. Pruža
neophodnu pomoć učenicima pri
sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost rada. Priprema grafičke prikaze rada
pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju
učenicima na: moguće kvarove na
pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u
slučaju povreda .
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Zbog problema nedostatka energije, na prvom mjestu je ušteda
iste. Iz tih razloga često se pribjegava izradi uređaja koji će tome
doprinjeti. Jedan od takvih uređaja je i senzor pokreta. Senzor pokreta možete
sami izraditi ili kupiti kao gotov u trgovinama. Senzor pokreta je lako
montirati i na postojeću instalaciju. U tom slučaju obično se postavlja na
dva provodnika na koje je do tada bila spojena sijalica. Sam senzor raspolaže
sa tri provodnika dva su nula i faza koje obezbeđjuju struju za sam rad
uređaja, a treći provodnik je izlazni fazni provodnik koji napaja sijalicu.
Ulazni fazni provodnik je obično braon boje, nula je plave boje a izlazni
provodnik je crvene boje. U zavisnosti od proizvođača moguće da su
upotrebljene i druge boje provodnika.
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi zabilješku i provjeru
znanja br.6.!
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.