subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ENERGIJA
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE


BROJ ČASA:
29.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad - 5, provjera znanja – 6.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, praktičnih radova...
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori, neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije energije.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Pruža neophodnu  pomoć učenicima pri sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost   rada. Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće  kvarove na pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:     Zbog problema nedostatka energije, na prvom mjestu je ušteda iste. Iz tih razloga često se pribjegava izradi uređaja koji će tome doprinjeti. Jedan od takvih uređaja je i senzor pokreta. Senzor pokreta možete sami izraditi ili kupiti kao gotov u trgovinama. Senzor pokreta je lako montirati i na postojeću instalaciju. U tom slučaju obično se po­stavlja na dva provodnika na koje je do tada bila spojena sijalica. Sam senzor raspolaže sa tri provodnika dva su nula i faza koje obezbeđjuju struju za sam rad uređaja, a treći provodnik je izlazni fazni provodnik koji napaja sijalicu. Ulazni fazni provodnik je obično braon boje, nula je plave boje a izlazni provodnik je crvene boje. U zavisnosti od proizvo­đača moguće da su upotrebljene i druge boje provodnika.  
Vježba: u dnevniku rada učenici će samostalno uraditi zabilješku i provjeru znanja br.6.!
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.