subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - SENZORI


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ROBOTIKA  -  IDN
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
SENZORI


BROJ ČASA:
30.
VJEŽBA/P.R.
Čitanje sheme i specifikacija materijala za praktičan rad 7.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Energija - uspostavljanje korelacije sa sadržajima iz fizike.
Podjela izvora energije (obnovljivi izvori, neobnovljivi izvori). Obnovljivi izvori energije (vodeni tokovi, plima i oseka, vjetrovi, energija sunca). Problemi energije u svijetu.
Uočava i razumije: značaj energije u savremenom svijetu, prednosti obnovljivih izvora energije nad neobnovljivim
proces transformacije energije.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje svijesti o utjecaju naučno–tehnološkog razvoja na život čovjeka. Razvijanje vještina i navika u cilju profesionalne orijentacije učenika. Afirmacija rada i stvaralaštva. Poštivanje kućnog reda. poštivanje i provođenje općih i ličnih mjera zaštite na radu.Shvatanje značaja modernizacije proizvodnje u cilju povećanja produktivnosti rada. Donošenje sudova i zaključaka na osnovu provjerenih činjenica. Ispoljavanje spremnosti za saradnju i pružanje pomoći drugim. Shvatanje značaja blagovremene i ispravne komunikacije među ljudima. Ispoljavanje spremnosti za saradnju. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva. Razvijanje svijesti o potrebi racionalnog korištenja energije i  potrebi očuvanja okoline.
Aktivnosti učenika:
Analiziraju grafičke priloge na kojim su prikazana pojedini obnovljivi izvori električne energije. Uočavaju značaj finalne energije u: industriji, domaćinstvima, saobraćaju.
Aktivnosti nastavnika:
Priprema očigledna nastavna sredstva i  izlaže nastavnu   građu, vodeći računa o  mogućnostima i potrebama učenika. Pruža neophodnu  pomoć učenicima pri sagledavanju utjecaja mehanizacije na produktivnost   rada. Priprema grafičke prikaze rada pojedinih tipova mehatroničkih uređaja i objašnjava njihov rad. Skreće pažnju učenicima na: moguće  kvarove na pojedinim elektroinstalacijama, alatima i aparatima. Pruža prvu pomoć u slučaju povreda .
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Robotika je nauka koja se bavi robotima. Da bi roboti samostalno i precizno obavljali poslove za koje su namjenjeni, opremljeni su senzorima. Senzori - Ljudska čula su vid, sluh, dodir... Elektronska čula robota su sen­zori. Rad senzora je zasnovan na pretvaranju određenih(fizičkih) pojava izrobotskog okruženja u električnu struju koji nazivamo senzorskim signalom. Senzori se mogu podijeliti na dvije grupe: senzori za unutrašnju kontrolu (stanje unutar sistema robota) i senzori za vanjsku kontrolu (robotsko okruženje).  Prema po­javama koja se dešavaju u okruženju robota, senzori su podje­ljenji u pet grupa: 
dodirni senzori (mikroprekidači, taster) – dodir ili udar u neki predmet (prepreku) gdje dolazi do uključivanja ili is­ključivanja strujnog kruga;
svjetlosni senzori (fotootpornik, fototranzistor, fotodioda) – stvaraju signale koji zavise od jačine svjetlosti;
toplotni senzori mjenjaju električni otpor proporcionalno promjeni temperature;
senzori sile proizvode električni napon proporcionalno sili koja ihpritiskuje;
senzori magnetnog polja reagiraju na magnetno polje.
Pripremanje materijala za izraadu praktičnog rada 7.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.