subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - ROBOTSKA RUKA


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ROBOTIKA  -  IDN
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
ROBOTSKA RUKA


BROJ ČASA:
31.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad – 7.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
Korištenje simbola i shema u elektronici, izrada jednostavnijih shema, upotreba različitih pribora i alata, montiranje jednostavnijih radioprijemnika, radio i TV antena, uz pomoć nastavnika.O radnom prostoru robota, načinu prijenosa kretanja kod robota, pogonu robota, značaju senzora u  robotici. Podjela senzora i njihova uloga u elektronici.  Organizacija radnog mjesta, rad u radionici, higijensko-tehničkoj zaštiti.
Koristi potrebne alate, instrumente i pribore, demontira i montira prostije uređaje i aparate u elektrotehnici Proširuje već stečena znanja iz pojednih oblasti koje odabrao za izbornu nastavu.
Samostalno proučava odabrane oblasti, prikuplja informacije i podatke, stiče vještine, posmatra i zaključuje, oblast je ROBOTIKA.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje smisla za racionalno korištenje energije i materijala. Razvijanje smisla za tačnost, urednost i savjesnost pri obavljanju zadataka teorijskim praktičnim i eksperimentalnim radom. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjenu mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Ispoljavanje spremnosti i sposobnosti za sticanje novih znanja i primjenu novih naučnih dostignuća u korist blagostanja čovjeka. Jasno ispoljavanje interesa i želje za bavljenje tehnikom koja treba da postane trajna potreba.  Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva
Aktivnosti učenika:
Aktivno prate izlaganja i nastavnika o osnovama robotike, a pri tome koriste šeme, fotografije, model, kao i slajdove ili multimedijalne prikaze. Dosljedno izvršavaju sve zahtjeve nastavnika u individualnom, grupnom i frontalnom radu.  Pored udžbenika i osnovne literature koriste i druge izvore: enciklopedije, priručnike, internet (po mogućnosti). Učestvuju u izradi ilustracija crteža, prate zanimljive članke i informacija sa medija. Kreiraju obrazovni pano.  Dopunjavaju  pano  novim zapisima. Uočavaju važnost korelacije nastavnih sadržaja iz ostalih predmeta i Tehničke kulture i primjenjuju već stečenih znanja u rješavanju postavljenih zadataka.
Aktivnosti nastavnika:
Prezentira učenicima izbor i upotrebu pojedinih alata, instrumenata i pribora, te ih usmjerava na pravilan izbor i upotrebu. Pažljivo prati rad učenika i daje neophodna uputstva. Priprema didaktičke materijale. Uz pomoć grafičkih priloga, instalacija, telefonskih aparata objasniti učenicima značaj fiksne i mobilne telefonije. Upoznaje učenike sa telegrafskim sistemima i načinom rada. Objašnjava značaj: racionalnog korištenja energije, pravilnog zbrinjavanja otpada, značaj pravilnog odnosa prema prirodi i čovjekovoj okolini.Pomaže učenicima u samostalnom i grupnom radu. Precizira znanja:  dovoljnog, srednjeg i visokog nivoa, koja treba učenik usvojiti, odvajanjem bitnog od nebitnog.  Procjenjuje interesovanje i napredak učenika.  Poredi rezultate prilikom praćenja i procjene individualnih postignuća.  Redovno ocjenjuje rad učenika i vođenje urednih zabilješki. Vodi evidenciju svojih zapažanja o napredovanju učenika. Objašnjava opće i lične mjere zaštite na radu. Objašnjava važnost poštovanja radne i tehnološke discipline (sve ove mjere su neophodne jer se učenici prvi put susreću sa ovakvim mašinama i programima rada). Vrši pravilan izbor grafičkih priloga, jasno prezentira osnovne podatke iz različitih oblasti tehnike u skladu s uzrastom i mogućnostima učenika.  Koordinira rad i usmjerava aktivnosti učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Industrijski roboti predstavljaju osnovno područje mehatroni­ke, a njihov rad temelje se na poznatim naučnim i tehničkim disciplinama: kinematika, dinamika, informatika i senzorika. Sa­vremeni industrijski roboti svojim izgledom nalikuju na ljudske ruke. Robotska ruka se sastoje od tijela, nadlaktice, podlaktice i prstiju koji su međusobno povezani pokretljivim zglobovima. Dva međusobno povezana dijela robota nazivamo kinematič­kim parom. Povezana nadlaktica i podlaktica robotske ruke sa laktom čine jedan kinematički par. Više međusobno povezanihkinematičkihparova čine kinematički lanac. Kinematički la­nac čini i robotska ruka. Robotska ruka (manipulator) može se okretati oko vertikalne ose; nadlaktica u ramenu i podlaktica u lakatnom zglobu mogu se okretati oko horizontalne ose, dokje ruka ili prihvatnica učvrščena na podlakticu. Dijelovi robotske ruke mogu izvršavati tri neovisna kretanja. Cijeli mehanizam može se kretati oko vertikalne, a nadlaktica i podlaktica svaka za sebe oko horizontalne ose. Za takva tri kretanja kažemo da ima tri stepena slobode. Robotska ruka manipulatora može se kretati na više načina, što zavisi od broja stepeni slobode i vr­stama kretanja pojedinihčlanaka tog kinematičkog lanca. Kre­tanje prihvatnice sa jednim stepenom slobode kretanja – tran­slacijom prihvatnica se krće lijevo-desno po pravcu od tačke A do tačke B i nazad. Prostor u kojem se kreće prihvatnica naziva se radni prostor robota.  Roboti se u indu­striji mogu podijeliti u četiri grupe: roboti za opsluživanje, teh­nološki roboti, montažni i mjerni roboti. Na umjetnoj ruci se nalaze senzori, elektromagneti, mikroprekidači i servo motori čiji se rad kontrolira računarom. Najnovija robot-ruka imitira pokrete prave ruke, na osnovu slika koje fotografišemo u real­nom vremenu. Vještački pneumatski mišići koji imaju prirod­nu elastičnost sve češće se primjenjuju u raznim područjima industrijske automatizacije, robotike i fizioterapije.
Praktičan rad – 7.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.