ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ROBOTIKA - IDN
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
ROBOTSKA RUKA
BROJ
ČASA:
31.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad – 7.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Korištenje simbola i shema u elektronici,
izrada jednostavnijih shema, upotreba različitih pribora i alata, montiranje jednostavnijih
radioprijemnika, radio i TV antena, uz pomoć nastavnika.O radnom prostoru
robota, načinu prijenosa kretanja kod robota, pogonu robota, značaju senzora
u robotici. Podjela senzora i njihova
uloga u elektronici. Organizacija
radnog mjesta, rad u radionici, higijensko-tehničkoj zaštiti.
Koristi potrebne alate, instrumente i pribore,
demontira i montira prostije uređaje i aparate u elektrotehnici Proširuje već
stečena znanja iz pojednih oblasti koje odabrao za izbornu nastavu.
Samostalno proučava odabrane oblasti, prikuplja
informacije i podatke, stiče vještine, posmatra i zaključuje, oblast je
ROBOTIKA.
Vrijednosti, stavovi,
ponašanje:
Razvijanje smisla za racionalno korištenje
energije i materijala. Razvijanje smisla za tačnost, urednost i savjesnost
pri obavljanju zadataka teorijskim praktičnim i eksperimentalnim radom. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjenu mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Ispoljavanje spremnosti i sposobnosti za sticanje novih znanja i
primjenu novih naučnih dostignuća u korist blagostanja čovjeka. Jasno
ispoljavanje interesa i želje za bavljenje tehnikom koja treba da postane
trajna potreba. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i
vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju
tehničkih tvorevina i tehnoloških
dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za
rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i
stvaralaštva
Aktivnosti učenika:
Aktivno prate izlaganja i nastavnika o
osnovama robotike, a pri tome koriste šeme, fotografije, model, kao i slajdove
ili multimedijalne prikaze. Dosljedno izvršavaju sve zahtjeve nastavnika u
individualnom, grupnom i frontalnom radu.
Pored udžbenika i osnovne literature koriste i druge izvore: enciklopedije,
priručnike, internet (po mogućnosti). Učestvuju u izradi ilustracija crteža,
prate zanimljive članke i informacija sa medija. Kreiraju obrazovni
pano. Dopunjavaju pano
novim zapisima. Uočavaju važnost korelacije nastavnih sadržaja iz
ostalih predmeta i Tehničke kulture i primjenjuju već stečenih znanja u
rješavanju postavljenih zadataka.
Aktivnosti nastavnika:
Prezentira učenicima izbor i upotrebu
pojedinih alata, instrumenata i pribora, te ih usmjerava na pravilan izbor i
upotrebu. Pažljivo prati rad učenika i daje neophodna uputstva. Priprema
didaktičke materijale. Uz pomoć grafičkih priloga, instalacija, telefonskih
aparata objasniti učenicima značaj fiksne i mobilne telefonije. Upoznaje
učenike sa telegrafskim sistemima i načinom rada. Objašnjava značaj:
racionalnog korištenja energije, pravilnog zbrinjavanja otpada, značaj
pravilnog odnosa prema prirodi i čovjekovoj okolini.Pomaže učenicima u
samostalnom i grupnom radu. Precizira znanja:
dovoljnog, srednjeg i visokog nivoa, koja treba učenik usvojiti,
odvajanjem bitnog od nebitnog.
Procjenjuje interesovanje i napredak učenika. Poredi rezultate prilikom praćenja i
procjene individualnih postignuća.
Redovno ocjenjuje rad učenika i vođenje urednih zabilješki. Vodi
evidenciju svojih zapažanja o napredovanju učenika. Objašnjava opće i lične
mjere zaštite na radu. Objašnjava važnost poštovanja radne i tehnološke
discipline (sve ove mjere su neophodne jer se učenici prvi put susreću sa
ovakvim mašinama i programima rada). Vrši pravilan izbor grafičkih priloga,
jasno prezentira osnovne podatke iz različitih oblasti tehnike u skladu s
uzrastom i mogućnostima učenika.
Koordinira rad i usmjerava aktivnosti učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO: Industrijski
roboti predstavljaju osnovno područje mehatronike, a njihov
rad temelje se na poznatim naučnim i tehničkim disciplinama: kinematika,
dinamika, informatika i senzorika. Savremeni industrijski roboti svojim
izgledom nalikuju na ljudske ruke. Robotska ruka se sastoje od
tijela, nadlaktice, podlaktice i prstiju koji su međusobno povezani
pokretljivim zglobovima. Dva međusobno povezana dijela robota nazivamo kinematičkim
parom. Povezana nadlaktica i podlaktica robotske ruke sa laktom čine
jedan kinematički par. Više međusobno povezanihkinematičkihparova čine kinematički
lanac. Kinematički lanac čini i robotska ruka. Robotska ruka
(manipulator) može se okretati oko vertikalne ose; nadlaktica u ramenu i
podlaktica u lakatnom zglobu mogu se okretati oko horizontalne ose, dokje
ruka ili prihvatnica učvrščena na podlakticu. Dijelovi robotske ruke mogu
izvršavati tri neovisna kretanja. Cijeli mehanizam može se kretati oko
vertikalne, a nadlaktica i podlaktica svaka za sebe oko horizontalne ose. Za
takva tri kretanja kažemo da ima tri stepena slobode. Robotska ruka
manipulatora može se kretati na više načina, što zavisi od broja stepeni
slobode i vrstama kretanja pojedinihčlanaka tog kinematičkog lanca. Kretanje
prihvatnice sa jednim stepenom slobode kretanja – translacijom prihvatnica
se krće lijevo-desno po pravcu od tačke A do tačke B i nazad. Prostor u kojem
se kreće prihvatnica naziva se radni prostor robota. Roboti se u industriji mogu podijeliti u
četiri grupe: roboti za opsluživanje, tehnološki roboti, montažni i mjerni
roboti. Na umjetnoj ruci se nalaze senzori, elektromagneti, mikroprekidači i
servo motori čiji se rad kontrolira računarom. Najnovija robot-ruka imitira
pokrete prave ruke, na osnovu slika koje fotografišemo u realnom vremenu.
Vještački pneumatski mišići koji imaju prirodnu elastičnost sve češće se
primjenjuju u raznim područjima industrijske automatizacije, robotike i
fizioterapije.
Praktičan rad – 7.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.