subota, 2. ožujka 2019.

TEHNIČKA KULTURA - Robotska ruka


ŠKOLA:

MJESTO:

PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:

DATUM:

OBLAST:
ROBOTIKA  -  IDN
ŠKOLSKA GODINA:
2012/2013
NASTAVNA JEDINICA:
Robotska ruka


BROJ ČASA:
32.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad – 7, provjera znanja - 7.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja, razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati, grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj

Učiti:
Znati:
 Korištenje simbola i shema u elektronici, izrada jednostavnijih shema, upotreba različitih pribora i alata, montiranje jednostavnijih radioprijemnika, radio i TV antena, uz pomoć nastavnika.O radnom prostoru robota, načinu prijenosa kretanja kod robota, pogonu robota, značaju senzora u  robotici. Podjela senzora i njihova uloga u elektronici.  Organizacija radnog mjesta, rad u radionici, higijensko-tehničkoj zaštiti.
Koristi potrebne alate, instrumente i pribore, demontira i montira prostije uređaje i aparate u elektrotehnici Proširuje već stečena znanja iz pojednih oblasti koje odabrao za izbornu nastavu.
Samostalno proučava odabrane oblasti, prikuplja informacije i podatke, stiče vještine, posmatra i zaključuje, oblast je ROBOTIKA.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje smisla za racionalno korištenje energije i materijala. Razvijanje smisla za tačnost, urednost i savjesnost pri obavljanju zadataka teorijskim praktičnim i eksperimentalnim radom. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjenu mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Ispoljavanje spremnosti i sposobnosti za sticanje novih znanja i primjenu novih naučnih dostignuća u korist blagostanja čovjeka. Jasno ispoljavanje interesa i želje za bavljenje tehnikom koja treba da postane trajna potreba.  Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju tehničkih tvorevina i tehnoloških  dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i stvaralaštva
Aktivnosti učenika:
Aktivno prate izlaganja i nastavnika o osnovama robotike, a pri tome koriste šeme, fotografije, model, kao i slajdove ili multimedijalne prikaze. Dosljedno izvršavaju sve zahtjeve nastavnika u individualnom, grupnom i frontalnom radu.  Pored udžbenika i osnovne literature koriste i druge izvore: enciklopedije, priručnike, internet (po mogućnosti). Učestvuju u izradi ilustracija crteža, prate zanimljive članke i informacija sa medija. Kreiraju obrazovni pano.  Dopunjavaju  pano  novim zapisima. Uočavaju važnost korelacije nastavnih sadržaja iz ostalih predmeta i Tehničke kulture i primjenjuju već stečenih znanja u rješavanju postavljenih zadataka.
Aktivnosti nastavnika:
Prezentira učenicima izbor i upotrebu pojedinih alata, instrumenata i pribora, te ih usmjerava na pravilan izbor i upotrebu. Pažljivo prati rad učenika i daje neophodna uputstva. Priprema didaktičke materijale. Uz pomoć grafičkih priloga, instalacija, telefonskih aparata objasniti učenicima značaj fiksne i mobilne telefonije. Upoznaje učenike sa telegrafskim sistemima i načinom rada. Objašnjava značaj: racionalnog korištenja energije, pravilnog zbrinjavanja otpada, značaj pravilnog odnosa prema prirodi i čovjekovoj okolini.Pomaže učenicima u samostalnom i grupnom radu. Precizira znanja:  dovoljnog, srednjeg i visokog nivoa, koja treba učenik usvojiti, odvajanjem bitnog od nebitnog.  Procjenjuje interesovanje i napredak učenika.  Poredi rezultate prilikom praćenja i procjene individualnih postignuća.  Redovno ocjenjuje rad učenika i vođenje urednih zabilješki. Vodi evidenciju svojih zapažanja o napredovanju učenika. Objašnjava opće i lične mjere zaštite na radu. Objašnjava važnost poštovanja radne i tehnološke discipline (sve ove mjere su neophodne jer se učenici prvi put susreću sa ovakvim mašinama i programima rada). Vrši pravilan izbor grafičkih priloga, jasno prezentira osnovne podatke iz različitih oblasti tehnike u skladu s uzrastom i mogućnostima učenika.  Koordinira rad i usmjerava aktivnosti učenika.
SADRŽAJ  RADA  I  ARTIKULACIJA  NASTAVNOG  SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.

GLAVNI DIO:
Nakon svega što smo naučili, možemo izraditi jednostavne vježbe kad je u pitanju robotska ruka. Izradu robotske ruke potrebni su elementi:.





Praktičan rad 7: provjeriti funkciju rada, zatim estetski izgled i preciznost izrade a zatim vrednovati radove.
Izvršiti provjeru znanja br.7.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje, pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
 na narednu nastavnu jedinicu.  
NAPOMENA:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.