ŠKOLA:
MJESTO:
PREDMET:
TEHNIČKA KULTURA
RAZRED:
IX
NASTAVNIK:
DATUM:
OBLAST:
ROBOTIKA - IDN
ŠKOLSKA
GODINA:
2012/2013
NASTAVNA
JEDINICA:
Robotska ruka
BROJ
ČASA:
32.
VJEŽBA/P.R.
Praktičan rad – 7, provjera znanja - 7.
TIP SATA:
Upoznavanje sa novom nastavnom jedinicom.
OBLICI RADA:
Grupni, frontalni i individualni oblik rada
NASTAVNE METODE:
Demonstracije, crtanja, pisanja, čitanja,
razgovora, usmenog i izlaganja.
NASTAVNA S. i P:
Udžbenik, Dnevnik rada, crteži, zidni plakati,
grafofolije, fotografije, štampa itd
CILJEVI I ZADACI, OČEKIVANI
REZULTATI/OBRAZOVNI ISHODI
Znanje Tehničke kultura: proces i sadržaj
Učiti:
Znati:
Korištenje simbola i shema u elektronici,
izrada jednostavnijih shema, upotreba različitih pribora i alata, montiranje
jednostavnijih radioprijemnika, radio i TV antena, uz pomoć nastavnika.O
radnom prostoru robota, načinu prijenosa kretanja kod robota, pogonu robota,
značaju senzora u robotici. Podjela
senzora i njihova uloga u elektronici. Organizacija radnog mjesta, rad u radionici,
higijensko-tehničkoj zaštiti.
Koristi potrebne alate, instrumente i pribore,
demontira i montira prostije uređaje i aparate u elektrotehnici Proširuje već
stečena znanja iz pojednih oblasti koje odabrao za izbornu nastavu.
Samostalno proučava odabrane
oblasti, prikuplja informacije i podatke, stiče vještine, posmatra i
zaključuje, oblast je ROBOTIKA.
Vrijednosti, stavovi, ponašanje:
Razvijanje smisla za racionalno korištenje
energije i materijala. Razvijanje smisla za tačnost, urednost i savjesnost
pri obavljanju zadataka teorijskim praktičnim i eksperimentalnim radom. Razvijanje
navike održavanja sredstava za rad, primjenu mjera zaštite na radu i zaštite
okoline. Ispoljavanje spremnosti i sposobnosti za sticanje novih znanja i
primjenu novih naučnih dostignuća u korist blagostanja čovjeka. Jasno
ispoljavanje interesa i želje za bavljenje tehnikom koja treba da postane
trajna potreba. Ispoljavanje spremnosti za primjenu stečenih znanja i
vještina u praksi. Donošenje logičnih i samostalnih zaključaka o značaju
tehničkih tvorevina i tehnoloških
dostignuća u životu čovjeka. Razvijanje navike održavanja sredstava za
rad, primjene mjera zaštite na radu i zaštite okoline. Afirmacija znanja i
stvaralaštva
Aktivnosti učenika:
Aktivno prate izlaganja i nastavnika o
osnovama robotike, a pri tome koriste šeme, fotografije, model, kao i slajdove
ili multimedijalne prikaze. Dosljedno izvršavaju sve zahtjeve nastavnika u
individualnom, grupnom i frontalnom radu.
Pored udžbenika i osnovne literature koriste i druge izvore: enciklopedije,
priručnike, internet (po mogućnosti). Učestvuju u izradi ilustracija crteža,
prate zanimljive članke i informacija sa medija. Kreiraju obrazovni
pano. Dopunjavaju pano
novim zapisima. Uočavaju važnost korelacije nastavnih sadržaja iz
ostalih predmeta i Tehničke kulture i primjenjuju već stečenih znanja u
rješavanju postavljenih zadataka.
Aktivnosti nastavnika:
Prezentira učenicima izbor i upotrebu
pojedinih alata, instrumenata i pribora, te ih usmjerava na pravilan izbor i
upotrebu. Pažljivo prati rad učenika i daje neophodna uputstva. Priprema
didaktičke materijale. Uz pomoć grafičkih priloga, instalacija, telefonskih
aparata objasniti učenicima značaj fiksne i mobilne telefonije. Upoznaje
učenike sa telegrafskim sistemima i načinom rada. Objašnjava značaj:
racionalnog korištenja energije, pravilnog zbrinjavanja otpada, značaj
pravilnog odnosa prema prirodi i čovjekovoj okolini.Pomaže učenicima u
samostalnom i grupnom radu. Precizira znanja:
dovoljnog, srednjeg i visokog nivoa, koja treba učenik usvojiti,
odvajanjem bitnog od nebitnog. Procjenjuje
interesovanje i napredak učenika. Poredi
rezultate prilikom praćenja i procjene individualnih postignuća. Redovno ocjenjuje rad učenika i vođenje
urednih zabilješki. Vodi evidenciju svojih zapažanja o napredovanju učenika. Objašnjava
opće i lične mjere zaštite na radu. Objašnjava važnost poštovanja radne i
tehnološke discipline (sve ove mjere su neophodne jer se učenici prvi put
susreću sa ovakvim mašinama i programima rada). Vrši pravilan izbor grafičkih
priloga, jasno prezentira osnovne podatke iz različitih oblasti tehnike u
skladu s uzrastom i mogućnostima učenika.
Koordinira rad i usmjerava aktivnosti učenika.
SADRŽAJ RADA
I ARTIKULACIJA NASTAVNOG
SATA
UVODNI DIO: Zajedno sa učenicima ponoviti prethodnu
nastavnu jedinicu kroz razgovor i postavljanje pitanja.
GLAVNI DIO:
Nakon svega što smo naučili, možemo izraditi
jednostavne vježbe kad je u pitanju robotska ruka. Izradu robotske ruke
potrebni su elementi:.
Praktičan rad 7: provjeriti funkciju rada, zatim estetski izgled i preciznost izrade
a zatim vrednovati radove.
Izvršiti provjeru znanja br.7.
ZAVRŠNI DIO: Ponoviti obrađene nastavne sadržaje,
pohvaliti/ocjeniti aktivne učenike. Najaviti i uputiti učenike
na
narednu nastavnu jedinicu.
NAPOMENA:
|
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.